Toon posts:

[UNIX] (voor jullie) simpel scriptje gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
Ik hoop niet dat jullie mij nu te makkelijk vinden dat ik dit aan jullie ga vragen, maar ik wil in mijn ogen iets heel simpels maar krijg het niet echt voor elkaar. Omdat ik NUL kennis heb van unix, maar toch moeten we steeds weer dezelfde handeling doen als we gaan opleveren.

Ik zal jullie er 1 sturen wat ik graag in een script wil hebben, dan kan ik daarna de rest zelf ook wel denk ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
cd /app00/OracleBIData/web/catalog/
mv gdhobiee1 gdhobiee1.BACKUP280808
unzip gdhobiee1cat.zip
-- 30 seconden wachten
cd /app00/OracleBI/setup/
nohup ./oc4j -start&
./run-saw.sh start
-- 30 seconden wachten
exit
exit

Hierbij moet waar -- 30 seconden wachten een pauze worden ingelast van 30 seconden
en waar staat BACKUP280808, daar wil ik graag de datum van variabel hebben, dit wil ik dus meegeven op de command line. Het bestandje wil ik PlaatsWebcat noemen, dus dan wil ik hem als volgt op kunnen starten: PlaatsWebcat 28082008

Als iemand hiervoor de moeite wilt doen, dan zijn we jullie erg dankbaar!

Alvast bedankt!

Groeten,
Remc0

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:42
Slapen doe je met 'sleep' en om de datum te krijgen moet je weten hoe je command line arguments gebruikt in Bash. Met die termen zou het wel moeten lukken. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Script request doen we hier niet aan. Een script is in feite niet meer dan een lijst met argumenten die hij van boven naar beneden uitvoert. Wat jij daar hebt is dus in feite al een script. Neem even een basis bash script tutorial door want dit is echt zeer gemakkelijk te realiseren.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat lukt er precies niet? Wij zijn geen scriptgenerator (tenzij ik ook de factuurgenerator aan mag zetten). Command line arguments en "30 seconden wachten" worden zo'n beetje in elke tutorial of stuk documentatie wel behandeld volgens mij :)
Daarnaast draai je vast geen "UNIX", en het hangt er ook een beetje van af welke shell je gebruikt, en die vermeld je ook niet :)

Dit topic is gesloten.