Goedkoper alternatief voor squeezebox ? (

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bestaan er goedkopere apparaatjes die min of meer hetzelfde doen als squeezebox? Ik heb een NAS met mp3's. Daarop kan (naar believen) elke mediaserver op gedraaid worden. Deze staat boven, maar in de HK wil ik mp3's luisteren van de pc boven. Squeezebox, Sonos kunnen dit en hebben een schermpje. Maar zijn nogal duur! Zijn er goedkopere alternatieven?

Eisen:
* via lan, hoeft niet via wifi
* duidelijk via schermpje oid pc boven kunnen aansturen
* heeft geen eigen opslag nodig (is in feite alleen een terminal)
* zelfbouw projectjes geen bezwaar!

==
hoi

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 16:15
Je kunt proberen of je een 2e hands Streamium-product van Philips op de kop kunt tikken. Heb zelf ook een tijd een SLA5500 gehad (er is ook een SLA5520) en dat beviel prima icm een NAS en Twonkymusic als muziekserver. Nieuw waren ze zo rond de 100 Euro dus voor een paar tientjes moet dat kunnen.

Hou wel rekening met een wat trage interface.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pinnacle soundbridge pro?

• Eusebius
  • Niet online
Climbon schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:22:
Je kunt proberen of je een 2e hands Streamium-product van Philips op de kop kunt tikken. Heb zelf ook een tijd een SLA5500 gehad (er is ook een SLA5520) en dat beviel prima icm een NAS en Twonkymusic als muziekserver. Nieuw waren ze zo rond de 100 Euro dus voor een paar tientjes moet dat kunnen.

Hou wel rekening met een wat trage interface.
Wat bedoel je met traag? Trager als er meer liedjes op staan om out-of-the box traag?
De pro is zelfs wereldwijd met ebay niet te vinden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Eusebius op 19-09-2008 12:06 ]

==
hoi

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ghehe klopt.
Ik zat met iets anders in mijn hoofd.

De gewone soundbridge dan?

• Eusebius
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:26:
Ghehe klopt.
Ik zat met iets anders in mijn hoofd.

De gewone soundbridge dan?
De HTK-soundbridge is idd her en der verkrijgbaar. Dacht overigens dat zijn schermpje groter was.

==
hoi

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 16:15
Eusebius schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:04:
[...]

Wat bedoel je met traag? Trager als er meer liedjes op staan om out-of-the box traag?
Eigenlijk beide: het display van het apparaat reageert vaak vrij traag wanneer je bijvoorbeeld door de folderstructuur aan het scrollen bent. Vaak ook reageert het apparaat niet direct op een klik waardoor er bij de volgende opeens twee stappen vooruit wordt gesprongen. Ook had ik het idee dat de traagheid erger werd bij een grotere hoeveelheid muziek, en wanneer het draadloze signaal wat minder sterk was.
Maar goed, het is niet allemaal negatief: ik heb er jaren lang plezier van gehad en de prijs maakte alle ongemakjes wel goed.

Eerlijkheidshalve: na een tijdje had ik overigens wel behoefte aan een wat soepeler systeem en heb toen dan ook een Squeezebox Duet aangeschaft. Idd wel een heel andere prijsklasse maar heb er geen spijt van gehad..

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:28
Ik heb nog een ROKU Soundbridge M1000 te koop.
Dit is de originele US versie zonder upsamling problemen. (http://forums.roku.com/vi...7009&highlight=upsampling). Dus als je interesse hebt laat het me weten.

• Eusebius
  • Niet online
polson schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:53:
Ik heb nog een ROKU Soundbridge M1000 te koop.
Dit is de originele US versie zonder upsamling problemen. (http://forums.roku.com/vi...7009&highlight=upsampling). Dus als je interesse hebt laat het me weten.
Mail?

mijn mail: username @ mijndomein

[ Voor 5% gewijzigd door Eusebius op 19-09-2008 15:07 ]

==
hoi

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:28
Mail gestuurd
Pagina: 1