speakers vervangen z-5500

Pagina: 1
Acties:

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05-2025
Ik ben denk ik van plan om de z-5500 te kopen maar ik heb een vraagje.

Want ik hoor wel vaak dat het niet zo mooi is als je muziek afspeeld.
Ik heb nou mijn comp op stereo(redelijk oude kenwood) aangesloten via aux met 2 mooie grote boxen en daar kan ik super mooi muziek afspelen via mijn x-fi kaartje.
Voor op de boxen staat studiocraft en achter op made bij bose, maar er staat niet op hoeveel watt en ohm ze zijn.

Nou is mijn vraag als ik nou de 2 fronts speakers van de z-5500 vervang door die grote boxen, heb ik dan net zo mooi muziek als de stereo? en klikt het dan ook zo mooi met films als met die kleine orginele boxen?

alvast bedankt

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
lemco schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:48:
Ik ben denk ik van plan om de z-5500 te kopen maar ik heb een vraagje.

Want ik hoor wel vaak dat het niet zo mooi is als je muziek afspeeld.
Ik heb nou mijn comp op stereo(redelijk oude kenwood) aangesloten via aux met 2 mooie grote boxen en daar kan ik super mooi muziek afspelen via mijn x-fi kaartje.
Voor op de boxen staat studiocraft en achter op made bij bose, maar er staat niet op hoeveel watt en ohm ze zijn.

Nou is mijn vraag als ik nou de 2 fronts speakers van de z-5500 vervang door die grote boxen, heb ik dan net zo mooi muziek als de stereo? en klikt het dan ook zo mooi met films als met die kleine orginele boxen?

alvast bedankt
Waarom zou die 5500 niet goed klinken?
Ik verkoop hem zelf, en heb voor die prijs nog nooit iets zo goed horen klinken.
Zelfs de Z2300 klinkt al geweldig!
Wedden dat hij 100x beter is als je oude kenwood troep, en niet je fronts gaan vervangen door je kenwoods.
Je weet niet hoevaal schade dat aan de set kan aanrichten ;)
Koop hem, en sta versteld!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is het niet geweldig Mike?! ;)

Oude Kenwood troep? Dat zal best meevallen. Ik heb nog steeds een paar 3-weg Philips medium size speakers uit de jaren 70 en die klinken gewoon erg goed. Daarnaast is het Logitech setje meer gericht op games/bioscoop. Wil niet zeggen dat de Logitech niet geschikt is voor muziek natuurlijk!
Maar ga niet verkondigen dat oud spul slecht is.

Je zou de Logitech set analoog aan kunnen sluiten op je PC. Als je een 3,5mm jack splitter gebruikt, kun je zowel de versterker als de Logitech set aansluiten op de 'front speaker' uitgang.

Maar zoals DennusB al zei, ga geen sattelites vervangen door de Kenwood speakers.

[ Voor 21% gewijzigd door PD2JK op 18-09-2008 23:03 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• lemco
Ik weet nog niet of ik analoog of digitaal aansluit want iemand heeft een lang verhaal gehouden dat digitaal beter is, maar ik las op een forum(ik d8 deze) dat analoog beter was voor de z-5500.

Maar als ik analoog doe krijg je door de 3,5mm jack splitter geen kwaliteits verlies?

trouwens top voor de snelle reacties

• PD2JK
  • Laatst online: 11:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Digitaal aansluiten lijkt mij beter, omdat je dan geen gebruikt maak van de DA conversie van je geluidskaart. Het is dus een stap minder om het geluid naar je speakers te krijgen.

Er zal altijd wel iets signaal/kwaliteitsverlies zijn door de extra connectoren die je aansluit, maar ik hoor het verschil niet. Ik gebruik zo'n splitter voor m'n hoofdtelefoon en versterker btw.

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 18-09-2008 23:19 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:47
Wat je absoluut niet moet doen is de boxen direct op de z-5500 aansluiten. Zover ik weet wordt het geluid gefilter waardoor er alleen de hogere tonen naar de speakers gaat. Ik heb zelf wel eens andere boxen aangesloten en dit klonk echt nergens na.

• Shunt
  • Laatst online: 11:32

Shunt

Boe

mijn regel met de z-5500 is:
ben je tussen de leeftijd van 12 en 18 luister je enkel hardstyle trance en hakkuuuh logitech = perfect.
luister je liever ook nog eens naar wat muziek met meer stem dan bass dan is het in 90% van de gevallen beter dat oude setje van je te gebruiken.

ik heb hier de z-5500 en toen ik in de leeftijd categorie van hier boven viel had ik de Z-680 (voorloper) en dat was gewoon 90% hardstyle happy hardcore trance dance en al die soort muziek die speelt de logitech gewoon heerlijk weg. Echter ga je naar andere muziek soorten klassiek jazz soul of gewoon weg wat Nederlandstalige muziek dan ga iriteer ik mij aan de ongelofelijke lompe bass die de Z-5500 uit poept een stem van een zanger heeft dan gewoon vaak nog bijna alleen bass.

dit komt simpel weg omdat je 5 kleine satalietjes hebt die alle frequenties van 185 hz ongeveer tot 22.000 hz weer geven de rest gaat via de subwoofer (wat eigenlijk meer gewoon een enkele grote woofer is) gezien 90% van de dance hardstyle bass is klinkt dat redelijk goed op de logitech. Alleen omdat stem geluid vaak in het bereik valt van die 0 tot 250 hz ofzo krijg je gaten in het frequentie bereik omdat de subwoofer gewoon 90% van al het werk aan het doen is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• DennusB
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:57:
[...]

echt serieus ga ffe kinderachtig doen :z.
ja een home theater setje is best leuk echter hier vaak heb je al satalietjes met een losse tweeter en bass unit. de logitech heeft fullband speakers in de statalietjes en persoonlijk vind ik dat niet klinken. en bij muziek kan ik je bijna garanderen dat de oude setup van de TS een stuk muziekaler klinkt als een gemiddeld Home Theater setje.

waarom worden er zo veel logitech en ht setjes verkocht ?. simpel die dingen zijn goedkoop, makkelijk, vrouwvriendelijk (kleine speakers) en makkelijk te plaatsen.

het klopt dat je voor 250 euro niet echt snel een nieuwe surround setje gaat vinden dat beter klinkt. however voor 250 euro vind je wel makkelijk een 2.0 setje dat 10x beter klinkt in de meeste muziek stijlen. nee hij zal niet zo hard gaan dat je de Plasma van de buren van de muur trilt maar het zal wel helder mooi en compleet klinken.
Oke jouw mening dan.
Ik vindt dat de meeste logitech sets(ook deze) een stuk beter klinken als menig zelfde-prijs-2.1 setje ;)

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 23:51
Een goede tweedehandse stereo opstelling werkt prima. Dat heb ik ook voor het luisteren van MP3's op de computer. Als ik echt even rustig wil luisteren doe ik dat wel op me installatie met CD/platenspeler. Als je veel gamed en van muziek houd (echte muziek niet die computerge fabriceerde rommel). Kan je beter 2 verschillende plekken maken. 1 voor echte muziek de andere voor game geluid

Als je veel gamed is een 5500 ideaal.

Wel gaan het echte spul (losse versterker + 2 luidsprekers ) veel harder. omdat je zo'n satalitje van 10W (meer is het echt niet RMS) zo opblaast.

Met een goede versterker die het een goede constante stroom geeft kan je heel heel hard. Bij 30W RMS heb je de politie op je dak en bij 40 ben je doof (die ervaring heb ik met kwalteits versterkers)

Maar waarvoor dacht je je speakers het meest te gebruiken ?

- Gamen --> 5500
- Muziek --> 2.0 opstelling
- Film --> kan beide (je zal verast zijn hoe prettig het is om 2 goede luidsprekers bij film te hebben i.p.v 5 matige)

[ Voor 35% gewijzigd door Roderiktweaker op 19-09-2008 11:46 ]

• DennusB
  • Niet online
Roderiktweaker schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:42:
Een goede tweedehandse stereo opstelling werkt prima. Dat heb ik ook voor het luisteren van MP3's op de computer. Als ik echt even rustig wil luisteren doe ik dat wel op me installatie met CD/platenspeler. Als je veel gamed en van muziek houd (echte muziek niet die computerge fabriceerde rommel). Kan je beter 2 verschillende plekken maken. 1 voor echte muziek de andere voor game geluid

Als je veel gamed is een 5500 ideaal.

Wel gaan het echte spul (losse versterker + 2 luidsprekers ) veel harder. omdat je zo'n satalitje van 10W (meer is het echt niet RMS) zo opblaast.

Totaal FTC-vermogen: 505 watt RMS
Subwoofer: 188 watt RMS (naar 8 ohm, @ 100 Hz, @ 10% THD)
Satellieten:
Links/rechts: 62 watt RMS x 2 (naar 8 ohm, @ 1 kHz, @ 10% THD)
Midden: 69 watt RMS (naar 8 ohm, @ 100 Hz, @ 10% THD)
Links-/rechtsachter: 62 watt RMS x 2 (naar 8 ohm, @ 1 kHz, @ 10% THD)
Totaal piekvermogen: 1010 watt

Toch iets meer als wat jij zegt denk ik, heb je de goede set voor je? ;)

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 23:51
Je maakt mij niet wijs dat er uit een micro satatlietje (heb plaatje gezien) 62 watt komt onmogelijk.

[ Voor 169% gewijzigd door Roderiktweaker op 19-09-2008 11:56 ]

• DennusB
  • Niet online
Roderiktweaker schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:48:
Je maakt mij niet wijs dat er uit een micro satatlietje (heb plaatje gezien) 62 watt komt onmogelijk.
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.loa.com.vn/image/speaker/z5500/z5500.jpg
Zo klein zijn ze niet, en geloof me.
Ze kunnen echt heel hard!
Daar komt echt wel 62 watt uit, waarom zou logitech dit anders vermelden?

• DennusB
  • Niet online
Roderiktweaker schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:54:
Jij moet je nog maar eens in audiogebied verdiepen. Allemaal verkeerde metingen zulke kleine units kunnen gewoon niet zo hard

Met wat voorn versterker draai jij zelf dan ? Je kan mij niet wijs gaan maken dat er in de sub een versterker zit die 505W RMS levert.
Ik heb thuis een Z-2300 staan, nou die heeft volgens het boekje 400 watt piekvermogen.
De set beneden van mijn vader, een dure home cinema 600 watt, die gaat lang niet zo hard als die logitech.
Als ik op de 3e verdieping mijn z-2300 aanzet op een kwart volume, en de subwoofer vol open, dan hoor je beneden letterlijk mijn muziek, en trillen de glazen uit het kastje.
Moet je dat is doen met een z-5500, die nog een stuk harder wil.
Ik denk dat jij is een goede demo moet krijgen van een z-5500, dat je dan wel anders praat :)
dan zou je voor de grap eens een losse versterker + luidsprekers moeten kopen. Tweedehands heb je het al voor 300euro en nieuw ongeveer 1400 euro (instap)
Heb ik inderdaad gehad ja, een Sony Versterker met 2x B&W speakers(300watt stuk).
Daar kwam lang niet zulk denderend geluid uit als die Logitech Z-2300.

[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 19-09-2008 11:57 ]

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Dennis geloof je nou echt zelf dat de specificaties van PC speaker fabrikanten de waarheid zijn?

Sowieso heb je helemaal niets aan vermogen specificaties gezien niet elke speaker dezelfde gevoeligheid heeft (om maar niet over gebalanceerd frequentiebereik te spreken). Specificaties als "1KHz frequency at 110dB with max 5% distortion in a room of 10x10x2.5" zijn nog - enigszins- bruikbaar, en zelfs daar valt over te discussieren. Als je echt iets aan specificaties wilt hebben moet je gaan voor grafieken met genoeg info, maar zoiets past niet echt bij een Z5500 die gericht is op gamers/film en zoals gezegd veel electronische muziek luisteraars.

[ Voor 69% gewijzigd door Yokozuna op 19-09-2008 12:17 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zelf ook voor deze keuze gestaan en toen via een ander forum een 2e hands Marantz SR4300 versterker gekocht voor 90 euro en twee JBL Northridge E60's gekocht voor 100 euro samen. En moet zeggen dat het echt een goed geluid geeft, het kan zeker enorm hard en ik heb ze nog nooit volluit open gezet. Enkel zo snel zal je ook niet geneigd zijn ze hard te zetten omdat zelfs op laag volume er een mooi en goed geluid uit komt. En het mooie is dat deze versterker een 6.1 versterker is dus ik kan altijd nog de center en rear speakers kopen en dan upgraden naar surround zodra het budget daar klaar voor is.

Het mooie is ook dat speakers gewoon hele simpele apperatuur is, qua echte technische snufjes niks bijzonders. Het geluid dat ze produceren komt door de kast en de onderdelen, niet door een hoop extra chips en dergelijken. Dat zorgt er voor dat speakers jaren lang meegaan en eigenlijk bij goed gebruik gewoon amper beschadigen. Daarom is het ook ideaal ze 2e hands te kopen, de prijs is dan toch lager en je krijgt kwaliteit ver boven je prijsklasse als je naar een normale winkel gaat. En versterkers ook, die gaan ook best lang mee en kan je ook prima 2e hands kopen. Mijne was ook zo goedkoop omdat de analoge aansluitingen niet werken. Enkel ik sluit toch alles digitaal aan dus dat maakt voor mij niet uit, scheelt wel weer 60 euro.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 19-09-2008 12:25 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
heel offtopic: wordt het niet eens tijd zal logitech met een opvolger van de Z5500 komt? Niet dat de sets opeens slechter zijn geworden, maar een 2.1 variant met dezelfde kwantiteit alleen dan 2 weg sattelites en een wat lineairder frequentiebereik. Zou een mooie set zijn voor game/filmfreaks die ook veel akoestische muziek luisteren en weinig plek hebben voor studio monitoren/zuilen etc.

Altec Lansing heeft zulke sets, maar die hebben weer een zwakke subwoofer.

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 19-09-2008 12:28 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:10

ResuCigam

BOFH

Yokozuna schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:23:
heel offtopic: wordt het niet eens tijd zal logitech met een opvolger van de Z5500 komt? Niet dat de sets opeens slechter zijn geworden, maar een 2.1 variant met dezelfde kwantiteit alleen dan 2 weg sattelites en een wat lineairder frequentiebereik. Zou een mooie set zijn voor game/filmfreaks die ook veel akoestische muziek luisteren en weinig plek hebben voor studio monitoren/zuilen etc.

Altec Lansing heeft zulke sets, maar die hebben weer een zwakke subwoofer.
Logitech Z-2300

We do what we must because we can.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 08:21
Zit al einge tijd te twijfelen om deze surround set te halen, maar mijn keuze is gemaakt. Zoals hierboven genoemd zijn ze goed voor games, en daarmaa is mijn keuze gemaakt. PS3 :D _/-\o_

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 14:05

Indoubt

Always be indoubt until sure

Van de 5500 weet ik het niet maar de voorloper (Z680) had als sateliet luidsprekertjes de OEM versie van de Tangband W3-871S(C) Deze zijn volgens opgave van de fabrikant 15 watt RMS en geen 62 zoals Logitech claimt. De opgave van de fabrikant is al overrated want bij een paar watt komt dit luidsprekertje al over zijn maximale uitslag van een halve millimeter. Onder de 60Hz gebeurt dat al bij 1 watt en bij circa 200Hz is de max. uitslag al een aantal maal overschreden bij 5 watt. Dat ze nog best hard gaan komt ook omdat ze redelijk efficient zijn en al een hoop geluid geven bij 1 watt. Toen ze nog niet zo populair waren kon je ze voor iets meer dan een tientje kopen. De plastic doosjes vervangen door een serieus kastje geeft trouwens vaak ook al heel behoorlijke verbetering van het resultaat. Op zelfbouwaudio.nl kun je voorbeelden vinden

Dat wil overigens niet zeggen dat het niet een heel leuk luidsprekertje voor bij de PC is die ook best aardig klinkt maar vergelijk het niet met de betere reguliere audio

• lemco
Wat een discussies hier.. ;)

Kijk het zit zo.
Ik wil een lcd scherm kopen en daar mijn pc op aansluiten zodat ik niet elke keer die dvd's hoef te branden en ook een groot computerscherm heb. Muziek, films en gamen vind ik allemaal belangrijk en ik hou van allerlei muziek.
Op mijn huidige home entertainment set zit geen 5.1 ingang dus daarom wil ik een ander.
Dit heb ik nou http://www.sony.nl/product/hcs-surro...technicalspecs en ik vind deze goed genoeg en ik denk dat de z-5500 net zo goed is of overteft of denken jullie daar anders over?

Ik denk dat ik via de 3,5mm jack splitter mijn stereo voor muziek en de z-5500 voor de rest aansluit.
of de z-5500 digitaal aansluit via een(lastig aan te komen)externe i/o module en de stereo gewoon via de analoog.
Heeft trouwens iemand ervaring met het verschil in kwaliteit digitaal of analoog in de praktijk.

Ik heb ook even in de winkel geluisterd alleen kon ik daar alleen muziek horen analoog.

Verwijderd

lemco schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:05:
Heeft trouwens iemand ervaring met het verschil in kwaliteit digitaal of analoog in de praktijk.

Ik heb ook even in de winkel geluisterd alleen kon ik daar alleen muziek horen analoog.
DIe vraag is al reeds beantwoord :)

Maar als je tevreden bent met je huidige speakers zou je ook kunnen overwegen een 5.1 versterker aan te schaffen en een center met 2 rears. Nu kies je voor een dubbele set-up, staat denk ik wat minder in zijn geheel qua uiterlijk.

Verder kun je je verder wat verdiepen in audio in zijn algemeen maar zoals ik zo vaak het advies geef, neem wat cd's/films uit je eigen collectie mee en ga daar mee luisteren in een winkel en laat de hardware voor zichzelf spreken. Dat geluid slechts geluid is een fabeltje. De keuze tussen een computer speaker set en een reguliere audio set heeft vaak alleen maar met budget te maken :

http://www.hifi.nl/

In de loop der jaren hier op het forum heb ik veel mensen gezien die ook een beperkt budget hebben maar veelal de keuze maken om te beginnen met set en dit langzaam uitbreiden. Zo zou je voor jezelf kunnen kiezen om eerst met een versterker te beginnen met je huidige speakers, uitbreiden naar center en rears om aan het eind nieuwe fronts te kopen. Ik probeer hiermee alleen maar een alternatief aan te geven :)

En PC speakertjes zoals die van Logitech is leuk voor "erbij" maar zijn geen hoogstaande audio speakers. En als de meerwaarde voor je ligt in films en games zou je ook een 5.1 headset kunnen overwegen :

http://images.google.com/...=1I7GZEZ&um=1&sa=N&tab=wi

En DennusB is blij met zijn setje en dat valt te respecteren, gezien het feit dat een ieder een andere kijk heeft op audio qua wens en behoefte, niets mis mee. Maar uitspraken dat het allemaal hard kan en beter is dan een conventionele speaker set-up is gewoon niet waar, het geluidsbeeld is totaal anders, wat voor soort muziek je ook draait. Ik heb heel veel systemen beluisterd in mijn leven en alles klinkt net even anders en dat heeft met 1 feit te maken, een ieder zijn gehoor is anders en daardoor vaak ook de keuze voor een set-up.

Dus overdenk het rustig maar ga vooral veel luisteren in winkels met je eigen cd's en laat speakers voor zich "spreken", niet de technische documentatie erachter :)

• lemco
Ik heb al een mooie 5.1 headset maar ik kijk vaak films met vrienden dus moet ik wel een 5.1 set.

Maar zoals ik nou begrijp kan ik een 5.1 versterker kopen en mijn grote boxen erop doen en dan later andere aansluiten of van mijn set die ik nou heb.
Maar op www.hifi.nl vind ik hier alle info over? dan kijk ik daar wel even.
Als jullie nog meer goeie informerende sites hebben.. kom maar op :)

Verwijderd

DennusB weet echt niet waar hij het over heeft,

Ik wist tot voorkort ook niet waar ik het over had maar ik zal hier even mijn verhaal posten:

Ik had ook een Z5500, een leuke set als je een jaar of 14 bent. Lekker 'boome' en indruk maken op je vrienden. Nu heb ik laatst een harman kardon avr245 gekocht, en hierbij voor 375,- euro 2 keer de mordaunt short 906i, en een 905i center speaker. En wat een geluid zeg! Bij een goed jazz stuk krijg ik nu echt kippenvel, en soms zelfs tranen in mijn ogen! :P Muziek luister ik in stereo over de 906i's, hier zit een bass in die ik nooit had verwacht uit de kleine conussen! Geen sub nodig dus, en als ik mijn PS3 nog eens aanzet gaat de set lekker naar 5.1. Wat met de mordaunt short's overigens ook een stuk beter klinkt dan met de Z5500 ;)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

lemco schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:49:
Ik heb al een mooie 5.1 headset maar ik kijk vaak films met vrienden dus moet ik wel een 5.1 set.

Maar zoals ik nou begrijp kan ik een 5.1 versterker kopen en mijn grote boxen erop doen en dan later andere aansluiten of van mijn set die ik nou heb.
Wat ik als eerste zou doen is je budget bepalen en kijken wat voor dingen je gaat doen ermee :D. Vooral dat budget geval is belangrijk want je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Wat wel nog zeer aan te raden is als je een setje hebt uitgekozen om eventjes hem te gaan luisteren in de winkel om te kijken hoe het geluid echt is. Het kan namelijk zijn dat op papier ze geweldig klinken maar dat als ze bij jou in de kamer staan ze absoluut niet mooi klinken en dat is zonde :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

topic opgeschoond, alle OT discussies, trolls en flames kunnen vanaf nu een OW verwachten

Wise enough to play the fool

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22
DennusB schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:00:
[...]

Hehe, iemand die net zoals mij is.
Al die mannetjes hier die denken dat ze lauw zijn met der 0,02% huppeldepup afwijking, wat ook te horen is XD
My ass!
Zullen we het een beetje respectvol houden?
Als er geen verschil was tussen speakers dan zouden er geen duizenden verschillende modellen op de markt zijn. Je moet echter gewoon je doel en budget voor ogen houden. Wil je surround voor een goede prijs dan is de Z5500 ideaal natuurlijk. Maar dat betekent niet dat het geluid er uit komt beter is vergeleken met een willekeurige betere (duurdere?) speaker.

Wat wel een punt is en waarom ik persoonlijk heb gekozen om geen Z5500 of andere speakerset te kopen is dat je qua uitbreiding vast zit met zo'n setje. Je kan geen andere receiver of andere speakers gebruiken ermee.
Daarom heb ik zelf gekozen voor een losse budgetreceiver en 5 dezelfde speakers die ik nog had liggen. Dit geeft mij de mogelijkheid om later of de receiver of de speakers te vervangen zonder de rest te hoeven weggooien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• lemco
kzie dat mijn vraag is verwijderd.
Maar hij was dus kan je voor beneden de 500 euro een goede 5.1 versterker krijgen?

• Shunt

Shunt

Boe

lemco schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:18:
Maar hij was dus kan je voor beneden de 500 euro een goede 5.1 versterker krijgen?
dat is zeker mogelijk marantz heeft een aantal mooi versterkers in dat budget eigenlijk ieder merk wel.
gewoon eventjes gaan luisteren naar de versterkers met de speakers die je op het oog hebt.

Game PC

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:32
lemco schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:18:
Ja een goede 5.1 receiver is geen probleem voor die prijs. Zijn meerdere merken die receivers hebben binnen die prijsklasse. Alleen je moet nog wel minimaal 60 euro per speaker rekenen. En dan heb je eltax speakers, ook niet echt super. Ja wel beter dan de z-5500, teminste dat vind ik persoonlijk.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb gehoord dat een stereo versterker beter geluid geeft dan een 5.1 versterker, klopt dit? Heb zelf een z5500, maar 's avonds kan je de bass niet zo hard zetten, waardoor het eigenlijk alleen hoge tonen zijn die je echt hoort. Zit te denken over 2 boekenplank speakers op een stereo versterker, dan kan ik met films die 2 gebruiken als front left en right + de rest van de z5500.

Weinig budget, zo'n 300/400 euro max wil ik er aan uitgeven... gaat het lukken hiervoor iets te kopen dat nog een beetje klinkt voor een student?

• kippy
Matthijs schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:42:
Ik heb gehoord dat een stereo versterker beter geluid geeft dan een 5.1 versterker, klopt dit? Heb zelf een z5500, maar 's avonds kan je de bass niet zo hard zetten, waardoor het eigenlijk alleen hoge tonen zijn die je echt hoort. Zit te denken over 2 boekenplank speakers op een stereo versterker, dan kan ik met films die 2 gebruiken als front left en right + de rest van de z5500.

Weinig budget, zo'n 300/400 euro max wil ik er aan uitgeven... gaat het lukken hiervoor iets te kopen dat nog een beetje klinkt voor een student?
2e hands kan dat zeker. Maar je moet een beetje verder kijken wat je wil. Je kan voor 100 euro 2e hands een goede sterio verskter krijgen. En voor 150 euro per stuk heb je ook behoorlijke speakers.

Maar als je er over denkt om misschien een keer de hele z5500 te verweideren zit je met een verstker waar je niets meer mee kan. Dan is een leuke receiver een beter optie. Zo zag ik laatst een marantz SR5000 voor 90 euro 2e hands voorbij komen, dat zijn zeer leuke ding.
Plus in dit bedget heeft de versterker of receiver niet heel veel invloed op het geluid, natuurlijk wel een beetje, maar niet heel duidelijk hoorbaar.

• lemco
Dit heb ik nou http://www.sony.nl/product/hcs-surro...technicalspecs en ik vind deze goed genoeg en ik denk dat de z-5500 net zo goed is of overteft of denken jullie daar anders over?
Ik denk dat ik hierom toch maar voor de z-5500 ga want ik ben ook maar een student en om nou al zoveel geld uit te geven voor zon goed systeem en dan ook nog een lcd tv kopen word een beetje te gek.

Ik heb ook geen probleem om een stereo systeem en de z-5500 in mijn kamer te hebben dus dan is dit de beste keuze denk ik, of jullie moeten zeggen dat de z-5500 helemaal niet beter is dan huidige systeem.

Nogmaal bedankt voor jullie hulp.

• kippy
lemco schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:29:
[...]

Ik denk dat ik hierom toch maar voor de z-5500 ga want ik ben ook maar een student en om nou al zoveel geld uit te geven voor zon goed systeem en dan ook nog een lcd tv kopen word een beetje te gek.

Ik heb ook geen probleem om een stereo systeem en de z-5500 in mijn kamer te hebben dus dan is dit de beste keuze denk ik, of jullie moeten zeggen dat de z-5500 helemaal niet beter is dan huidige systeem.

Nogmaal bedankt voor jullie hulp.
Als je huidige speakers echt bose speakers zijn, dan zullen ze geheid beter geluid geven. En oude versterkers zijn over het algemeen zeker niet slecht. Dus voor stereo weergave zal je oude systeem beter zijn.

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
gewoon je oude voor stereo en Z-5500 voor surround gebruiken. of je oude als front gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door K0L3N op 19-09-2008 18:52 ]

• lemco
kippy schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:42:
[...]

Als je huidige speakers echt bose speakers zijn, dan zullen ze geheid beter geluid geven. En oude versterkers zijn over het algemeen zeker niet slecht. Dus voor stereo weergave zal je oude systeem beter zijn.
In bedoelde eigenlijks van die sony ;)

[ Voor 81% gewijzigd door lemco op 19-09-2008 18:54 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

die studiocraft speakers waren in hun tijd (denk dat ze nu zo'n 20 jaar oud zijn) zeer gewild. Ze zijn nog uit de tijd dat bose speakers maakte ipv melkpakken en die techniek zit erin verwerkt. Goed het zijn instap speakers maar indien ze niet gemold zijn door de jaren klinken ze altijd beter dan een pc speaker systeem. Zeker als er ook nog een redelijk stereo versterker voor zit. Ik het helemaal niets met die pc speaker setjes trouwens. ok voor gamen wellicht maar dan nog......... en 1010 watt peak met een opgenomen vermogen van nog geen 100 watt ???? laat je niet gek maken :)

Verwijderd

lemco schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:49:

Je kan gewoon een 5.1 versterker aanschaffen, later uitbreiden en ondertussen je 2 studiocrafts speakers gebruiken. Overigens naar aanleiding van je uitspraak, een audioset koop je voor jezelf, niet voor je vrienden. Een filmpje af en toe eens kijken dan is gewoon stereo voldoende, het gaat meer om de film ten slotte, 5.1 geeft meer dimensie er aan.

Maar ik kan het niet nadrukkelijk genoeg aangeven, loop eens een goeie audio winkel in en laat je verassen wat er allemaal mogelijk is op audio gebied. Dan krijg je een inpressie van kwaliteit en prijs en orienteer je je alvast op iets wat jij mooi vind klinken. Bij voorkeur een audio winkel met gesloten luisterkamers. Hifi.nl is slechts een site die veel nieuwe componenten reviewd maar ook een leuke 2de hands sectie heeft en waar gebruikers ervaringen delen, niet te blind op staren, het blijft subjectief.

Als je huidige setje voldoet voor jezelf dan zou ik persoonlijk gaan sparen voor een totaal nieuwe set gericht op de toekomst. Veelal koop je een goeie set voor een langere tijd, 10 tot 20 jaar en dan ben je ook genegen om meer uit te geven er aan. Zelf heb ik pas een set aangeschaft en die gaat zeker 20 jaar mee :

http://www.klipsch.com/wo...-home-theater-system.aspx

En voor bij de pc heb ik :

http://www.klipsch.com/wo...s/promedia-gmx-a-2-1.aspx

Met name het setje voor bij de pc, jah, het kan hard maar daar heb ik het niet voor, het is prettig om af te wisselen met een hoofdtelefoon. Maar ik ben tevreden met wat ik heb en daar gaat het nu net om, mijn vrienden hoeven het niet mooi te vinden, ik moet er 365 dagen per jaar naar luisteren :)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik snap het niet, waarom komt men gelijk aanstormen met super dure boxjes of receivers waartegen je u gaat zeggen puur vanwege de mogelijkheden en de prijs.

hoe je het wend of keert, voor 250 euro heb je voor zover ik het weet geen betere set als de logitech z5500. ik ben zelf ook afgestapt van een overkill Sony receiver en geniet volop van mijn z5500 setje. En natuurlijk kun je via marktplaats wel iets beters op de kop tikken, maar wil je dit wel. tweedehands spul zonder garantie of wat dan ook, waarbij je ook misschien 300 euro uit gaat geven

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:55
De top logitech setjes hebben speakerunits van het merk Tangband. Deze zijn echt behoorlijk goed. Het is alleen jammer dat logitech die sub te veel en te hoog laat meespelen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• K0L3N
ik snap nog steeds het probleem niet zo, zijn oude speakers zijn om mooi muziek te luisteren, en als hij een film wil kijken zet hij de Z5500 aan. Mooi systeempje imho.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

K0L3N schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 21:39:
ik snap nog steeds het probleem niet zo, zijn oude speakers zijn om mooi muziek te luisteren, en als hij een film wil kijken zet hij de Z5500 aan. Mooi systeempje imho.
Het is meer dat je dan bijvoorbeeld nog steeds met 2 installatie's hebt wat niet ideaal is natuurlijk :+ (1 apparaat aanzetten is altijd makkelijker dan 2 door elkaar of met elkaar ;) ) Wat je dus beter kan doen word hierin genoemd ;) persoonlijk heb ik voor het geld wat hij aan de Z5500 heeft uitgegeven een mooie tweede hands stereo set of zelfs als je goed uitzoekt een mooie 5.0 of 5.1 set halen van allemaal losse componenten ;). Je bent dan alleen nog gelimmiteerd aan je budget en niet zozeer aan je apparaten ;) als je wilt upgraden of iets veranderen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• K0L3N
true, maar dat is wel duurder dan een z5500

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

K0L3N schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:11:
true, maar dat is wel duurder dan een z5500
Ligt er nog steeds aan wat je wilt en hoe je het doet ;) Compleet tweede hands heb je als je het goed doet een veel betere set dan de Z5500 ;) Okay ik moet toegeven dat ze bij lange na de looks niet hebben van deze set maar dat moet je dan maar voor lief nemen. Ik heb hier ook welliswaar gekregen een Sony stereo toren met surround functie en ik moet zeggen dat hij gebalanceerder klinkt als mijn vorige JVC home cinemaset en de Logitech G51. Ook al heb ik hem nu zo opgesteld en afgesteld dat hij een stereo opstelling staat het geluid is wel ruimer en helderder. Dat is dus nog niet eens met een super dure set ;) Het hoeft dus niet altijd duur te zijn voor een mooi geluid ;)

Verwijderd

Mijn 2.1 set is volledig 2e hands, en klinkt uiterst prettig:
- Aura VA100 versterker (2x40W, engels puristische versterker zonder toonregeling)
- 2x Kef Q8i speakers (eigenlijk surround speakers, maar mooie kleine 2-weg speakers die klein genoeg zijn om op je bureau te zetten)
- JBL SCS 138 subwoofer (zo afgesteld dat je 'm niet lijkt te horen, totdat je 'm uitzet, oftewel puur voor aanvulling van het laag dat de Kefjes niet aankunnen) aangesloten op de tape out van de Aura.

Ik ben geen gamer, en 5.1 is op de plek waar m'n bureau staat geen optie (dan moet een rear speaker op de eettafel staan en zo), maar qua geluidskwaliteit blaast dit setje een Z5500 van de vloer.
Heb je wel 's bv. Cristina Branco (fado zangeres) op een Z5500 geluisterd? Ik wel, en vond 't niet prettig. Haar tembre gaat nogal laag, en de satellietjes halen dat niet, en de sub vult 't net niet aan.
Mijn bij elkaar geraapt setje doet 't dan een paar honderd procent beter... ;)

• Ramon
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:54:
Mijn 2.1 set is volledig 2e hands, en klinkt uiterst prettig:
- Aura VA100 versterker (2x40W, engels puristische versterker zonder toonregeling)
- 2x Kef Q8i speakers (eigenlijk surround speakers, maar mooie kleine 2-weg speakers die klein genoeg zijn om op je bureau te zetten)
- JBL SCS 138 subwoofer (zo afgesteld dat je 'm niet lijkt te horen, totdat je 'm uitzet, oftewel puur voor aanvulling van het laag dat de Kefjes niet aankunnen) aangesloten op de tape out van de Aura.

Ik ben geen gamer, en 5.1 is op de plek waar m'n bureau staat geen optie (dan moet een rear speaker op de eettafel staan en zo), maar qua geluidskwaliteit blaast dit setje een Z5500 van de vloer.
Heb je wel 's bv. Cristina Branco (fado zangeres) op een Z5500 geluisterd? Ik wel, en vond 't niet prettig. Haar tembre gaat nogal laag, en de satellietjes halen dat niet, en de sub vult 't net niet aan.
Mijn bij elkaar geraapt setje doet 't dan een paar honderd procent beter... ;)
En iemand die nog nooit van Cristina Branco heeft gehoord? Wat maakt het nou uit? Je gaat toch geen bepaalde muziek luisteren alleen om de kwaliteit van je installatie tegenover jezelf te kunnen verantwoorden?
Ik heb zelf een Sony versterker van een jaar of 10 oud en laatst 2 Quad 11L2's gekocht voor stereo muziekweergave. Dit kost samen al meer dan 600 euro. Sommige mensen hebben gewoon niet zoveel geld over voor geluid en dat kan ik me heel goed voorstellen, anderen vinden 600,- weer weinig.
Wanneer je gewoon wilt genieten van games en films is die Z5500 gewoon een hele goede keuze.

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:07:
[...]

En iemand die nog nooit van Cristina Branco heeft gehoord? Wat maakt het nou uit? Je gaat toch geen bepaalde muziek luisteren alleen om de kwaliteit van je installatie tegenover jezelf te kunnen verantwoorden?
Ik heb zelf een Sony versterker van een jaar of 10 oud en laatst 2 Quad 11L2's gekocht voor stereo muziekweergave. Dit kost samen al meer dan 600 euro. Sommige mensen hebben gewoon niet zoveel geld over voor geluid en dat kan ik me heel goed voorstellen, anderen vinden 600,- weer weinig.
Wanneer je gewoon wilt genieten van games en films is die Z5500 gewoon een hele goede keuze.
Misschien vind hij het gewoon mooi?

Als iemand goede speakers heeft en een aparte muziek smaak heeft, dan luisterd hij naar aparte muziek om voor zichzelf te bewijzen hoe goed zijn speakers wel niet zijn?! 8)7

Vind je het zelf ook niet een beetje raar wat je nu zegt?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 13:04

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb mijn fronts van de Z-5500 vervangen. Voor muziek gebruik ik de set sowieso niet, maar voor films irriteer ik me ook aan de kwaliteit van de satellietjes. Het gevolg is dat ik nu een stuk midden mis (kan ook niet anders want er wordt afgefilterd) maar vergeleken met het originele geluid vind ik het wel een verbetering... Het kan in ieder geval geen kwaad want er zitten 'gewone' TDA eind versterkers in. :)

Nederlander in België

• K0L3N
toch denk ik niet dat je voor 280 euro iets leukers voor surround kunt krijgen dan de z5500. Natuurlijk, als hij meer uit wil geven kan hij een mooie reciever en losse boxen halen, maar dat kost gewoon een hoop meer.

• Ramon
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:54:
[...]

Misschien vind hij het gewoon mooi?

Als iemand goede speakers heeft en een aparte muziek smaak heeft, dan luisterd hij naar aparte muziek om voor zichzelf te bewijzen hoe goed zijn speakers wel niet zijn?! 8)7

Vind je het zelf ook niet een beetje raar wat je nu zegt?
Nee.

Wat heeft het voor zin om iemand een bepaalde artiest aan te raden om maar te horen hoe slecht een bepaalde set wel niet is als diegene nooit die artiest of muziek zoals die artiest luistert?

als dat nog niet duidelijk is: Je gaat ook niet naar de winkel om klassieke muziek te luisteren op 'de speakers van je dromen' om daar dan thuis hardcore op te draaien.
K0L3N schreef op zondag 21 september 2008 @ 00:08:
toch denk ik niet dat je voor 280 euro iets leukers voor surround kunt krijgen dan de z5500. Natuurlijk, als hij meer uit wil geven kan hij een mooie reciever en losse boxen halen, maar dat kost gewoon een hoop meer.
ben ik het wel mee eens.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramon op 21-09-2008 02:18 ]

• lemco
het is nou 240 euro ;)

Kan ik trouwens wel mijn PC, 360, en TV aansluiten op mijn z-5500? want volgens mij zijn er maar 2 digitale ingangen toch?

[ Voor 74% gewijzigd door lemco op 21-09-2008 11:25 ]

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 21 september 2008 @ 02:17:
Nee.

Wat heeft het voor zin om iemand een bepaalde artiest aan te raden om maar te horen hoe slecht een bepaalde set wel niet is als diegene nooit die artiest of muziek zoals die artiest luistert?
Dat was ook niet mijn bedoeling.
Ik gaf Cristina Branco als voorbeeld omdat ik haar muziek en die van Rachel Morrison / Bliss vaak gebruik om een audio setup te beoordelen: slechte setups vallen bij die dames genadeloos door de mand.
En Cristina bewees gewoon dat de Z5500 een gigantische dip in het mid heeft. Dat merk je dan bij ieder soort muziek, misschien het meest bij singer/songwriter en kamermuziek, maar ook bij zwaar klassiek, hardrock, hardcore, etc.

(Tip: als 'Further From The Truth' van Bliss goed klinkt op je setup, klinkt waarschijnlijk alles goed! Tenzij je expliciet op zoek bent naar een boombox en dat 'mooi' vindt natuurlijk...)

• lemco
Nou lees ik ook dat teufel goed is...
maar welke dan concept E of F of toch entertainment set.. Je kan ze ook niet beluisteren..
Van de review van hardware.info weet ik ook nog niet of die beter is dan de z-5500

Word er niet allemaal makkelijker op:( Iemand Advies ervaringen, reviews of wat dan ook om mij te laten kiezen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door lemco op 21-09-2008 20:41 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-02 11:35
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:55:
[...]
Dat was ook niet mijn bedoeling.
Ik gaf Cristina Branco als voorbeeld omdat ik haar muziek en die van Rachel Morrison / Bliss vaak gebruik om een audio setup te beoordelen: slechte setups vallen bij die dames genadeloos door de mand.
En Cristina bewees gewoon dat de Z5500 een gigantische dip in het mid heeft. Dat merk je dan bij ieder soort muziek, misschien het meest bij singer/songwriter en kamermuziek, maar ook bij zwaar klassiek, hardrock, hardcore, etc.
Als de luisteraar de muziek die hij hoort niet kent maakt het natuurlijk niet uit hoe goed die wel niet afgemixt, kleurrijk en dynamisch is :P
Pak een cd (liefst uit de jaren '70 of '80) die je door en door kent en luister eens of je meer/minder detail hoord, en of de klank je aanstaat.
In jouw geval is dat Christina Branco, maar ik denk dat dit voor lemco onbekend terrein is..
Ik noem specifiek de jaren '70 en '80 omdat de loudness war toen nog niet opgekomen was, hoewel er natuurlijk altijd studio's gebleven zijn die 'normaal' afmixen.
Maar ik ben het idd met je eens dat bepaalde muziek gewoonweg beter is om speakers mee te testen.

Edit: hier een duits draadje (met Google translate vertaald naar nederlands) over de Teufel (wordt vertaald naar duivel :P ) Concept-E Magnum vs de Creative Z5500

[ Voor 11% gewijzigd door Grote Schurk op 21-09-2008 21:09 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Mjah als je echt een muziekliefhebber bent, zou ik niet voor dit setje gaan. Ik heb laatst een soortgelijk setje van logitech gehoord. En er komt prima geluid uit hoor. Niets over te klagen. Maar zoals eerder al aangegeven is, voor stevige dance muziek en films is het prima. Zodra naar de wat verfijndere muziek gaat, met veel zang. Dan vind ik persoonlijk dat er een beetje irritante muziek uit de satelietjes komt. Vrij schel hoog, en het midden mist een beetje.

Dit is overigens ook eigenlijk de enige reden om het niet te kopen, want het is gewoon een fantastische mooie prijs voor zo'n set. en zeker als je graag 5.1 wilt is dit een voordelige prijs voor "prima" kwaliteit.

Overigens die studiocrafts die je hebt? zijn die nog goed? Ik meen me te herinneren dat die chronisch last hadden van foamrand-rot.

Als deze speakers echt nog in goede staat zijn, dan is het ook wel iets om er een 5.1 receiver bij te kopen en wat zelf uit te zoeken satelietjes. Alleen moet je dan eigenlijk nog een actieve sub, dus ben je toch al weer duurder uit.

Mocht je de Z-5500 set aanschaffen kun je altijd proberen de fronts te vervangen door je studiocrafts, en kijken hoe het klinkt.

• K0L3N
de concept E magnum digital is ook heel netjes, eigenlijk stom dat ik daar niet aan heb gedacht, een vriend van mij heeft deze en is er heel tevreden over. Klinkt blijkbaar beter dan de z5500.

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 23:03
ik heb zelf de Z-5500, mijn vrindin wou voor de woonkamer en andere omdat deze geen mooie voetjes heeft |:( ik ben beetje rond gaan kijken en informeren, iedere winkel die de Z-5500 had, zei tegen mij voor en vergelijkbare geluid moet ik minstens 500 euro en hoger betalen, dus ik weet niet wie tegen jou verteld heeft dat het geluid niet goed is, ik zou zeggen gaa naar mediamarkt of saturn daar kun je het setje even horen ;)

• Shunt

Shunt

Boe

soheilmd schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:12:
ik heb zelf de Z-5500, mijn vrindin wou voor de woonkamer en andere omdat deze geen mooie voetjes heeft |:( ik ben beetje rond gaan kijken en informeren, iedere winkel die de Z-5500 had, zei tegen mij voor en vergelijkbare geluid moet ik minstens 500 euro en hoger betalen, dus ik weet niet wie tegen jou verteld heeft dat het geluid niet goed is, ik zou zeggen gaa naar mediamarkt of saturn daar kun je het setje even horen ;)
ok dit gaat zo weer uit lopen op een welles nietuus discussie.
ja de logitech z-5500 is een mooi setje maar voor een euro of 500 heb je een leuke tweede handse 5.0 setup die nagenoeg altijd beter zal klinken (harder is niet beter) bij een saturn of media markt kun je niet fatsoenlijk luisteren daar kan je lawaai maken dat is wat anders dan luisteren naar hoe een speaker klinkt.

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 22 september 2008 @ 01:02:
[...]

ok dit gaat zo weer uit lopen op een welles nietuus discussie.
ja de logitech z-5500 is een mooi setje maar voor een euro of 500 heb je een leuke tweede handse 5.0 setup die nagenoeg altijd beter zal klinken (harder is niet beter) bij een saturn of media markt kun je niet fatsoenlijk luisteren daar kan je lawaai maken dat is wat anders dan luisteren naar hoe een speaker klinkt.
Amen _/-\o_

PS: Jow TS lees mijn post op de eerste pagina eens, ik heb dus ervaring met de Z5500 en Hifi.. ;)

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 01:21:
[...]

Amen _/-\o_

PS: Jow TS lees mijn post op de eerste pagina eens, ik heb dus ervaring met de Z5500 en Hifi.. ;)
IK QUOTE NET ALLESWETENDE GOD :o
Fantastisch, mag ik een handtekening |:(

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 22 september 2008 @ 08:28:
[...]

IK QUOTE NET ALLESWETENDE GOD :o
Fantastisch, mag ik een handtekening |:(
Een beetje kinderachtig niet?

Ik heb gewoon ervaring met beide set's, zowel "redelijk high end Hifi", en de Z5500 wat het onderwerp is in dit topic. Zo lang als lemco dit post:

"Word er niet allemaal makkelijker op:( Iemand Advies ervaringen, reviews of wat dan ook om mij te laten kiezen "

Zie ik geen probleem in het feit dat ik hier mijn ervaring post? ;)

Verwijderd

Een vraagje aan de Z5500 bezitters.

Wegens nieuwe indeling van mijn woonruimte staan mijn werkstation en mijn geluidsset niet meer bij elkaar in de buurt. Nu wil ik zo lang een 2.1 setje kopen, echter viel mijn oog op de Z5500. Later zou ik de set als 5.1 aansluiten, echter op mijn bureau nu heeft het weinig zin. Kun je de z5500 ook downmixen naar 2.1?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 21:19
Dit begint een epic-thread te worden :')

Geluid is iets relatiefs. Wat de één een mooi geluidje vind vind de ander helemaal niets. Voor games/films kan ik inderdaad de Z5500 aanraden of zelfs de Z2300 van logitech. Voor muziek; ga naar een goede audio zaak en ga luisteren.

En tegen al de mensen die zeggen 'DIT IS BETERSZZEINZEINZEINZ'; De één vind meer bass mooi, de ander een holle, weer een ander een strakke bass, de ander vind snerpend geluid lekker de andere soft en weer een ander vloeiend.

Mooi geluid is relatief, het enige goede antwoord is luisteren luisteren luisteren, vergelijken en dan kijken welke prijs/kwaliteitsverhouding JOU past.

Enige nuttige wat je kan zeggen is dat ze Z5500 een zware bass heeft en dat de geluidsverdeling (in welke range speelt de bass, welke de sattelites) niet optimaal is (zoals hierboven al eerder gezegd). Dit geluid wordt vaak wel als prettig ervaren in films, games en hiphop muziek met véél bass.

(Lees nu pas dat er een oud topic gekickt is lol)

In jou geval kun je ook kijken naar een Z2300, als het geluid je bevalt.

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 10-08-2010 15:35 ]

Verwijderd

Tsja ik vind juist de remote en de optische in van het setje handig, vandaar dat ik dan toch op de Z5500 uit kom; mits deze inderdaad ook 2.1 aan kan. Verwacht geen hihi; daar heb ik mijn normale stereo voor; veel muziek luisteren of films kijken zal er dan ook niet mee gebeuren. Hoogstens een enkele game die ik nog speel en wat youtube etc geluid dat ik verder wil horen vanaf mijn pc.

Heb namelijk nog geen 2.1 setjes gevonden die dat ook kunnen (optisch en met een remote).

p.s. de topickick omdat dit het meest algemene en jongste z5500 topic was ;-) Als ik alsnog een nieuw topic moet openen hoor ik dat graag van de heren modjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 07:57 ]

Pagina: 1

Let op:
Keep it clean; geen "ik heb meer gelijk dan jij" gestumper meer graag.