Ik ben bezig om een site op te zetten waarop feest aankondigingen geplaatst kunnen worden. Denk partyflock.nl agenda, maar dan vele malen mooier en voor een ander publiek.
De feiten op een rijtje:
- Moet er gelikt/mooi/flashy(niet persé flash) uitzien.
- Je moet zin krijgen in een feestje (dus ook muziekje op de achtergrond).
- Makkelijk in gebruik en overzichtelijk, meest belangrijk: Simpel
- 30 tot 40 personen moeten hun eigen dingen kunnen toevoegen en aanpassen.
- 1 Centrale beheerder die alles kan aanpassen.
- Per feest moet te zien zijn een; datum, prijs, locatie, tijd, wie het organiseert, een youtube filmpje embed kunnen worden en een paar plaatjes (2 á 3 voor de feestflyer).
- Lastigste punt: De productie kosten moeten niet hoog zijn.
Wat ik al onderzocht heb:
Hosting: Doet een vriend van mij, die zijn eigen hostingsbedrijf heeft. Hij matst me met de prijzen en wil me denk ik hier en daar wel een klein beetje helpen.
Deze vriend raade mij ook Joomla! aan. Dit omdat het redelijk toegankelijk is (heb niet heel veel ervaring met webdesign) en je makkelijk mensen rechten kan toewijzen en ontnemen.
Hij had weinig ervaring met Joomla! en hij is ook te duur/proffesioneel om in te huren.
Op het Joomla forum ook al een posting gedaan, maar daar wisten niet veel mensen de juiste "extension" voor mij. Verder ben ik als ik mij in Joomla! moet verdiepen zo 100 uur verder (denk ik) en weet ik niet of ik dan de site heb die ik wil hebben.
Goed voorbeeld: Google Calendar
Zo toegankelijk moet het ongeveer, maar dat van mij mag nog makkelijker. Tijden hoeft niet, alleen dagen.En het moet er natuurlijk wel feestelijker uitzien.
De concrete vraag(en):
Is wat ik wil mogelijk met joomla! en hoelang zou ik daar mee bezig zijn als Joomla! n00b?
Hoelang is iemand die Joomla! onder de knie heeft hier mee bezig (wat mag hij rekenen?)
Welke programma's zijn hier nog meer geschikt voor naast Joomla! ?
Is dit überhaupt goedkoop te realiseren? En zo nee, wat zou dit gaan kosten?
Zelf nog een goed idee/tip? Alsjeblieft vertel!
Disclaimer: Mocht ik hier helemaal fout zitten met dit topic dan spijt me dat enorm, deze site is een een geheim project waar ik al heel lang mee loop en hoop te realiseren, en ik wist niet waar deze vraag een professioneler antwoord zouden krijgen dan hier.
De feiten op een rijtje:
- Moet er gelikt/mooi/flashy(niet persé flash) uitzien.
- Je moet zin krijgen in een feestje (dus ook muziekje op de achtergrond).
- Makkelijk in gebruik en overzichtelijk, meest belangrijk: Simpel
- 30 tot 40 personen moeten hun eigen dingen kunnen toevoegen en aanpassen.
- 1 Centrale beheerder die alles kan aanpassen.
- Per feest moet te zien zijn een; datum, prijs, locatie, tijd, wie het organiseert, een youtube filmpje embed kunnen worden en een paar plaatjes (2 á 3 voor de feestflyer).
- Lastigste punt: De productie kosten moeten niet hoog zijn.
Wat ik al onderzocht heb:
Hosting: Doet een vriend van mij, die zijn eigen hostingsbedrijf heeft. Hij matst me met de prijzen en wil me denk ik hier en daar wel een klein beetje helpen.
Deze vriend raade mij ook Joomla! aan. Dit omdat het redelijk toegankelijk is (heb niet heel veel ervaring met webdesign) en je makkelijk mensen rechten kan toewijzen en ontnemen.
Hij had weinig ervaring met Joomla! en hij is ook te duur/proffesioneel om in te huren.
Op het Joomla forum ook al een posting gedaan, maar daar wisten niet veel mensen de juiste "extension" voor mij. Verder ben ik als ik mij in Joomla! moet verdiepen zo 100 uur verder (denk ik) en weet ik niet of ik dan de site heb die ik wil hebben.
Goed voorbeeld: Google Calendar
Zo toegankelijk moet het ongeveer, maar dat van mij mag nog makkelijker. Tijden hoeft niet, alleen dagen.En het moet er natuurlijk wel feestelijker uitzien.
De concrete vraag(en):
Is wat ik wil mogelijk met joomla! en hoelang zou ik daar mee bezig zijn als Joomla! n00b?
Hoelang is iemand die Joomla! onder de knie heeft hier mee bezig (wat mag hij rekenen?)
Welke programma's zijn hier nog meer geschikt voor naast Joomla! ?
Is dit überhaupt goedkoop te realiseren? En zo nee, wat zou dit gaan kosten?
Zelf nog een goed idee/tip? Alsjeblieft vertel!
Disclaimer: Mocht ik hier helemaal fout zitten met dit topic dan spijt me dat enorm, deze site is een een geheim project waar ik al heel lang mee loop en hoop te realiseren, en ik wist niet waar deze vraag een professioneler antwoord zouden krijgen dan hier.
hoi