[Acer Aspire 1642ZWMLi] Blauwe strepen + crashes

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:21
Mijn vriendin had een tijdje terug op haar Acer laptop het probleem dat deze ineens bleef hangen (met een vreemd blokje om de muiscursor) en XP vervolgens crashte (driver-probleem). Na een tijdje stopte heel het scherm er mee en kon ze enkel nog doorwerken met een externe monitor.

Nu worden echter op de externe monitor bij het opstarten verticale strepen getoond. Bij het Acer-logo nog niet (of bijna niet te zien) maar in de BIOS wel. Daarna in Windows XP niet meer, totdat er video-drivers worden geinstalleerd.

Ik heb de laatste BIOS erop gezet, Windows XP opnieuw geinstalleerd en zelfs Vista geprobeerd, maar niets lijkt te helpen. Even had ik nog hoop dat ik een verkeerde BIOS had geinstalleerd aangezien dit model zowel met een Intel- als een Ati-chip bestaat. Echter, na het installeren van de Inter-versie van de BIOS werkte het beeld helemaal niet meer en kon ik enkel terug via een 'blind flash' dmv een USB-floppydrive.

Onder XP heb ik al een aantal verschillende drivers geprobeerd, maar geen van allen leken te werken (en van de Ati-site zijn er geen nieuwe te downloaden voor notebooks).

Het installeren van Vista verloopt elke keer probleemloos tot aan de eerste keer opstarten. Daar crasht Windows met een BSOD. Vervolgens start ie wel goed op (met enkel strepen bij POST), maar klaagt Windows dat de eerste keer opstarten niet gelukt is en ik helemaal opnieuw moet installeren.

Aan de ene kant lijkt het me een software-probleem aangezien Windows (XP) in veilige modus en zonder video-drivers wel werkt, maar aan de andere kant heb ik het probleem ook al in de BIOS en POST.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?
Ik moet op deze laptop toch Vista kunnen installeren?

[ Voor 3% gewijzigd door maikel op 18-09-2008 22:13 ]

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:21
Niemand die hier meer over kan vertellen?