Je kan met TweakUI fix icons doen.
Hoe komt het? Waarschijnlijk een foutje in je XP installatie (register oid).
[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 18-09-2008 20:31 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet helaasOuterspace schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:30:
Je kan met TweakUI fix icons doen.
Kijk eens op bij jou in de registry HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons bestaat. Zoja, maak een export van deze keys en verwijder ze dan.
Start vervolgens je computer opnieuw op (of kill Explorer.exe en start deze opnieuw op)
Het kan zijn dat een of ander programma deze keys heeft aangemaakt, maar dat de referentie naar de iconfiles niet gevonden kan worden. Als je de keys verwijderd dan pakt ie default.
Start vervolgens je computer opnieuw op (of kill Explorer.exe en start deze opnieuw op)
Het kan zijn dat een of ander programma deze keys heeft aangemaakt, maar dat de referentie naar de iconfiles niet gevonden kan worden. Als je de keys verwijderd dan pakt ie default.
Nu hebben C: H: en Y: het goede icoon..Krypt schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:03:
Kijk eens op bij jou in de registry HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons bestaat. Zoja, maak een export van deze keys en verwijder ze dan.
Staat er niet gewoon een verborgen Autorun op die schijfjes? Ik weet niet hoe het in XP geregeld is maar in Vista kun je ook lokale schijven een icon meegeven zo.
Toevallig iets van een autorun.ini in de root van je D,E en F schijf? (lijkt me erg onwaarschijnlijk maar toch)
En draai anders dit script: http://www.kellys-korner-...edits/driveiconchange.vbs
Daar kun je een ander icoon aan je drive hangen (die maakt dus die DriveIcons key aan), vul dan vervolgens C:\Windows\System32\Shell32.dll,7 of C:\Windows\System32\shell32.dll,8 in (heb vista, dus kan niet kijken welk icoon dat is)
Vervolgens weer restarten.
En draai anders dit script: http://www.kellys-korner-...edits/driveiconchange.vbs
Daar kun je een ander icoon aan je drive hangen (die maakt dus die DriveIcons key aan), vul dan vervolgens C:\Windows\System32\Shell32.dll,7 of C:\Windows\System32\shell32.dll,8 in (heb vista, dus kan niet kijken welk icoon dat is)
Vervolgens weer restarten.
Ja !! Dat ik dat over het hoofd heb gezien ! Ik had ook telkens last van spyware / virussen, terwijl ik steeds een image van een schone Windows installatie terugzette. Elke keer als ik op een schijf klikte activeerde ik dit zelf dus weer.Krypt schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:38:
Toevallig iets van een autorun.ini in de root van je D,E en F schijf? (lijkt me erg onwaarschijnlijk maar toch)
2 vliegen in 1 klap ! Thanx !
Pagina: 1