Toon posts:

[Dell]Accu loopt leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien weet iemand hier meer: Net in het bezit van een Dell laptop, eigenlijk werkt alles aardig, op het volgende merkwaardige probleem na:

Na het ECHT afsluiten van Vista met 100% volle accu, is de capaciteit van de accu naar een dag nog maar 77% en na 2 dagen 0%.

We hebben inmiddels van Dell al een andere accu gehad, maar probleem blijft gelijk.
Voordat we alles weer op gaan sturen naar Dell, hoop ik dat iemand nog een mogelijke oplossing, dan wel oorzaak voor dit vage probleem kent.....

Alvast bedankt!!!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Weet je zeker dat je geen slaapstand of sluimerstand hebt gekozen? Dit staat namelijk standaard aangevinkt bij Vista.

Wat je nog kunt proberen is de batterij eruit te halen, samen met de adapter en om dan de laptop aan te zetten. Hierdoor haal je alle stroom eraf. Stop dan weer de batterij erin en kijk of hetzelfde probleem zich dan weer voordoet.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Idd, klik in het menu op het pijltje naast het afmelden (aan de rechterkant) en kies dan voor afsluiten. Normaal gaat hij in de slaapstand (oid). Dat is overigens te fixen. Het logo lijkt helaas veel op dat van afsluiten. Echter is het knopje compleet rood als het is ingesteld op afsluiten (niet standaard dus) en bij jou wss geel/oranje.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Nou, een lege accu in 2 dagen in de slaapstand? Is dat sowieso wel normaal? Ik zou het echt niet accepteren als mijn Macbook Pro na 2 dagen nietsen leeg zou zijn op een volle accu.

• ThinkPad
  • Laatst online: 20:00
Jup, ik heb hetzelfde hier met een ThinkPad T42 en Vista Home Premium.

Als ik hem in slaapstand zet dan loopt de accu ook leeg.

• alex3305
GENETX schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:27:
Idd, klik in het menu op het pijltje naast het afmelden (aan de rechterkant) en kies dan voor afsluiten. Normaal gaat hij in de slaapstand (oid). Dat is overigens te fixen. Het logo lijkt helaas veel op dat van afsluiten. Echter is het knopje compleet rood als het is ingesteld op afsluiten (niet standaard dus) en bij jou wss geel/oranje.
Configuratiescherm > Energie(beheer) > Schema instellingen wijzigen > Geavanceerde instellingen wijzigen > Aan/Uit knoppen en deksel > Aan/Uit knop van de menu start > Instelling veranderen :)

Duss... :D
NiteSpeed schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:28:
Nou, een lege accu in 2 dagen in de slaapstand? Is dat sowieso wel normaal? Ik zou het echt niet accepteren als mijn Macbook Pro na 2 dagen nietsen leeg zou zijn op een volle accu.
En een Mac is nog altijd geen PC.. duss 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door alex3305 op 18-09-2008 20:49 ]

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 22:39
Hou er rekening mee dat wat in Windows Vista 'slaapstand' heet, in Windows XP 'standbye' heette, en dat de 'slaapstand' zoals in Windows XP, tegenwoordig in Vista 'sluimerstand' heet. Dus:

FunctionaliteitWindows XPWindows Vista
Stroom blijft op werkgeheugen en enkele andere zaken staan, computer lijkt uit maar is heel snel weer beschikbaar als je hem weer nodig hebtStandbyeSlaapstand
Werkgeheugen word op harde schijf opgeslagen en computer wordt vervolgens uitgezetSlaapstandSluimerstand

En de uitknop in het menu start staat dus standaard op Slaapstand in Vista.

[ Voor 95% gewijzigd door boaty op 18-09-2008 21:05 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• GENETX
alex3305 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:48:
[...]

Configuratiescherm > Energie(beheer) > Schema instellingen wijzigen > Geavanceerde instellingen wijzigen > Aan/Uit knoppen en deksel > Aan/Uit knop van de menu start > Instelling veranderen :)

Duss... :D
Een pain in the ass als je dat dus voor alle 8 standen van Asus Power4gear Extreme mag instellen... (want ja, dat gaat gewoon via windows en dan moet je dat apart voor elk energiebeleid instellen...)

Microsoft en klantvriendelijkheid :r

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat dus 100% uit, dus via afgesluiten, dus geen sluimer of slaapstand uitgezet!!

Raadseltje....

Ook al in BIOS gespeurt, maar staat ook niets iets geks in....
De mensen van de HelpDesk bij Dell hadden ook al geen idee.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:03:
Hij staat dus 100% uit, dus via afgesluiten, dus geen sluimer of slaapstand uitgezet!!

Raadseltje....

Ik zou de accu 100% opladen en daarna uit je laptop halen, en 2 dagen laten liggen. Als hij dan leeg is gelopen kun je dat tegen Dell zeggen en mogen ze je denk ik toch wel een nieuwe accu toesturen ofzo.

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:03:

Raadseltje....

En HOE sluit je hem dan af? Ik hoop dat je doorheb dat het drukken op de "afsluiten" knop in Vista een totaal andere werking heeft als in XP. Het belangrijkste, hoe snel start de laptop op? Je zou een balkje met 5 groene streepjes toch wel een een behoorlijke tijd moeten zien.

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 22:39
Sluit je hem dus zo af:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/18/1221763373-050.jpg
of zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/18/1221763460-630.jpg

@Hieronder:
Sorry maar je weet niet altijd met wat voor mensen je te maken hebt :P. Maar probeer de accu er eens twee dagen naast te leggen, dus uit de laptop halen, misschien trekt iets in de laptop zonder dat het zichtbaar of verder merkbaar is stroom, waardoor de accu leegraakt.

[ Voor 76% gewijzigd door boaty op 18-09-2008 21:36 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig ben ik niet helemaal een computer n00b en ik weet echt wel dat wat afsluiten is, dus via menuutje afsluiten kiezen, op het knopje drukken resulteert in slaapstand.....

Nieuwe accu hebben we al, zelfde probleem!!!

• GENETX
Ok, dan wordt het nu toch serieus :+

Er brand ook geen lichtje meer ergens op de laptop? Je hoort ook niks?

2 dagen zou iig niet mogen. Hij zal altijd wel een beetje lekken, maar leeg, :N

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij lijkt 100% uit ik vroeg me al af of hij stiekum iets van wake-up via WLAN had ofzo, maar dat besttaat volgens mij helemaal niet :-P

Ik ga idd even proberen de accu er twee dagen uit te laten en dan nog eens te kijken.....

• alex3305
Of probeer wat ik als eerste voorstelde, stroom helemaal van de laptop afhalen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

niet toevallig dingen in je usb poorten zitten die stroom blijven trekken ? (hoewel dat ook niet zou mogen maar ok)

Verwijderd

Als je met een nieuwe accu hetzelfde probleem hebt, dan ligt het toch op een of andere manier aan je laptop...

Maar hoe dat kan is mij een raadsel. Stroom kan niet 'zomaar' weglekken in zo'n tempo, dan moet er toch iets helemaal fout zitten. Hoelang doet de laptop het op accustroom in vergelijking met laptops van hetzelfde model?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:46
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:50:
Als je met een nieuwe accu hetzelfde probleem hebt, dan ligt het toch op een of andere manier aan je laptop...

Maar hoe dat kan is mij een raadsel. Stroom kan niet 'zomaar' weglekken in zo'n tempo, dan moet er toch iets helemaal fout zitten. Hoelang doet de laptop het op accustroom in vergelijking met laptops van hetzelfde model?
hier sluit ik me bij aan. en hoelang functioneerd de laptop op een volle accu? dan zou dat toch ook minder moeten zijn dan normaal. en anders gewoon terugsturen naar dell?

Verwijderd

Topicstarter
Net wat je zegt, terugsturen naar Dell, gelukkig zijn ze overigens voor zakelijke klanten wat vriendelijker, dan willen ze soms ook nog wel eens langskomen....

Oude accu blijft trouwens uit accu op peil....

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Dan lijkt het me dat Dell werk heeft :p
Afaik kan het zowat elke electronische component zijn die stroom slurpt, maar met een vervanging van het mobo heb je bij een laptop én het voedingscircuit én 80% van alle electronica mee én de component die de andere zonder stroom moet zetten... lijkt het proberen waard?

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem bij de Asus Eee 900 - en dat is daar vrijwel standaard. Per dag lekt de batterij ongeveer 20% als hij in de netbook blijft terwijl deze (volledig) uit staat. Oplossing die ik nu dus hanteer is als ik hem niet gebruik, de batterij eruit halen. Lijkt bij deze Eee het mobo zelf te zijn dat slurpt...

Binnen 2 dgn 100% lekken is wel extreem trouwens. Lijkt me het opsturen waard, zeker als het een zakelijke laptop is.

• Soldaatje
  • Niet online
Misschien handig om te zeggen om welke laptop het gaat?
En hoeveel cellen er in de accu zitten?

btw ongeloofelijk dat als iemand in zijn eerste post zegt dat hij echt afgesloten is iedereen daar toch op blijft hameren.

Dit is tweakers hoor, niet een of andere bejaarden internet cursus.

GENETX: Weetje, wij hebben geen glazen bol. Zolang niet exact bevestigd is dat hij goed wordt afgesloten dan zijn tweakers vrij om te checken. Iets met basic foutjes. Waarom een speld in de hooiberg zoeken als hij nog in een speldenkussen kan zitten? 8)

Het leek namelijk sterk op de slaapstand en samen met het gewijzigde beleid van Vista zou het zo kunnen. Het zou niet de 1e keer zijn dat we honderden posts verder zijn om er achter te komen dat hij simpelweg niet goed word afgesloten.

[ Voor 48% gewijzigd door GENETX op 21-09-2008 11:43 ]

Pagina: 1