Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MP3tjes sorteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik denk dat iedereen (of een hele hoop mensen) op dit forum het probleem wel kent, zijn (of haar Mp3tjes) staan overal en nergens staan.

Zoals de meeste mensen (denk ik) staan alle mp3tjes met allerlei foute ID3 tags en foute file namen overal en nergens staan.

Dus mijn vraag is, is weet iemand toevallig een programma waarmee ik al mijn mp3tjes automagisch gesorteerd worden en waarbij automagisch alle ID3 tags goed worden gezet ?

Ik heb in mijn speurtocht tot de 'holy grail' onder dit soort progjes heb ik al heel wat programma's geprobeerd.

Magic Mp3 tagger (kwam al goed in de buurt maar deed toch nog een hoop verkeerd)
Mp3 tag
Mp3 tagger
Tag & sort (heet het volgens mij)
Musicbrainz tagger (deed de ID3tags wel goed maar kan niet sorteren)

Maar om het met de hand te gaan doen is geen optie want ik heb 10k+ mp3tjes dus dat is echt een monikkenbaan om het zelf te doen.

Mocht iemand het weten, ik ben je eeuwig dankbaar :O

Gr Sander van Kasteel

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Tweakers.net Meuktracker » Tag&Rename 3.5 bèta 5

[ Voor 27% gewijzigd door Rone op 18-09-2008 20:00 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 07:05
tag & rename heb je nog niet geprobeerd zie ik ;)

Blijft altijd handwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Die stond niet in het lijstje maar die had ik al wel geprobeerd :O ik wist wel dat ik er 1 vergeten was :O

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Als je MusicBrainz Tagger dusdanig instelt dat je makkelijk zelf kunt sorteren (bijv. Artist-Album-Tracknumber-Title) valt er toch makkelijk iets te maken met een batch-scriptje? :)

Signature

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik gebruik de combinatie Musicbrainz picard en Tag&rename. Beide verplaatsen van de ene naar de andere directory (waar nodig) en creeren de juiste directories.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit blijft altijd een probleem met losse nummertjes. Tag & Rename werkt op zich prima, mits je hele albums download. Losse nummers renamen is in zowat elke programma problematisch.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
automatisch zal het nooit gaan, bij losse files en niet hele albums is het helemaal een klote werk.
Ik gebruik thuis tag & rename.
Hiermee kan je van internet de bijbehorende albums/namen ophalen.
Werkt heel makkelijk.
In mijn mp3 speler zie je dan ook de album cover staan.

Burp

Pagina: 1