[Exchange 2007] SPAM problemen met buitenlandse lettertypes

Pagina: 1
Acties:

• Raffy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 19:10
Op dit moment ligt de server hier onder een spam aanval geloof ik :-)

Als spam filter draait er binnen exchange al een block list server en worden mails met een SCL hoger dan 5 gebanned.

Alleen wordt ik gek van de russische en chinese mailtjes die nog binnen blijven komen.
Ik heb op het forum en op internet al gezocht of het mogelijk is om vreemde lettertypes standaard te blokkeren. maar kan dat niet vinden of dat mogelijk is.

Er draait hier:
Windows 2008 met exchange 2007.

iemand een idee of het wel kan?
enzo ja een tip waar ik dat moet zoeken?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Een oplossing zou kunnen zijn:
Een goed spamfilter installeren. Daarin kun je bijvoorbeeld aangeven dat je alleen Nederlandse en Engelse mails wilt ontvangen.
Hier vindt je een goede vergelijking van spam-filters

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 18-09-2008 20:24 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Ik weet niet om hoeveel gebruikers het gaat op de Exchange server, maar als het er maar een paar zijn kun je ervoor zorgen dat elke Outlook cliënt zo ingesteld staat dat hij alleen West-Europese tekens accepteert. Ik heb sindsdien zelf geen last meer van die mailtjes :)

• Raffy
Xof schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:28:
Ik weet niet om hoeveel gebruikers het gaat op de Exchange server, maar als het er maar een paar zijn kun je ervoor zorgen dat elke Outlook cliënt zo ingesteld staat dat hij alleen West-Europese tekens accepteert. Ik heb sindsdien zelf geen last meer van die mailtjes :)
Ze zijn op 1 hand te tellen.
Dus het lijkt me handig om die instellingen toe te passen.

Kan jij mij vertellen waar dit zit?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Extra -> Opties -> Tabblad "Voorkeuren" -> Ongewenste e-mail... -> Tabblad "Internationaal"
En daar kun je die instellingen doen :)

• Raffy
Super dankje!
Pagina: 1