Toon posts:

LaCie Hard Drive, Design by F.A. Porsche werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

vandaag kwam ik terug van vakantie en krijg mijn LaCie harde schijf niet meer opgestart. Ik denk echter dat de schijf zelf niet stuk is, maar enkel het aansluitstuk voor de externe voeding kapot is (het zat nooit heel stevig vast in mijn ogen) Dit moet uiteraard hersteld worden, maar ik las in de garantievoorwaarden dat je harde schijf zowizo geformateerd wordt wanneer je ze binnenbrengt, wat een ware ramp zou betekenen.
Ik durf ze er echter ook niet uithalen om mijn bestanden te redden want dan zou mijn garantie vervallen...

Zijn er misschien racks te koop waar ik mijn bestaande schijf in kan plaatsen en ze verder mobiel kan gebruiken? Of welke oplossing lijkt jullie het best - goedkoopst en snelst?

Alvast bedankt!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
De schijf gaat helemaal niet aan neem ik aan?
Probeer hem dan eens uit de case te halen en intern aan je pc aan te sluiten. Let wel op statische electriciteit en laat hem niet vallen.

Als dat werkt kun je eens kijken naar ofwel een hot-swap oplossing, ofwel een externe behuizing.
Daarbij is het handig te weten wat voor schijf het is: is ie 2,5 of 3,5 inch, is ie SATA of IDE?

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Gewoon de bracket losmaken. Er staat overal dat het niet kan, maar als je een paar pasjes langs de zijkanten steekt kan je na een tijdje wat lipjes losmaken. Er vervalt geen garantie, en je kan de harde schijf vervolgens gewoon aansluiten op je computer (sata) :).