Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop accu laad programma (op net, zonder bijladen)

Pagina: 1
Acties:

• Zumpelvelder
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 16:12
Hallo,

iemand van de TU/e zei me dat er voor de IBM T61 (dacht ik) van vorig jaar een speciaal programma was dat je kan kiezen of de accu geladen moet worden als je de laptop via de netadapter aan het net hangt. Zo kun je voorkomen dat de accu opgeladen wordt als er toch nog 50% in zit, dan kun je tijdens de instructie colleges gewoon via de netadapter werken en daarna kun je in de trein naar huis een filmpje kijken op de accu. Als je tijdens het college op de accu werkt dan is de accu aan het einde ongeveer leeg en heeft niet meer voldoende energie om de film te kijken en als je tijdens het college de laptop aan het net hangt dan wordt de accu bijgeladen.

Omdat dit niet goed is voor de levensduur van de accu ben ik dus op zoek naar een programma waarmee je kan aangeven of de accu opgeladen moet worden of dat je gewoon via de netadapter wilt werken.

Laptop: TU/e laptop van 2008/2009 HP Compaq 8510w

Met vriendelijke groet,

Jeroen.

Verwijderd

Je kan toch gewoon tijdens college de accu van de laptop afkoppelen?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:17
Li-ion batteries do not suffer from the memory effect. They also have a low self-discharge rate of approximately 5% per month, compared with over 30% per month in common nickel metal hydride batteries (Low self-discharge NiMH batteries have much lower values, around 1.25% per month) and 10% per month in nickel cadmium batteries.
Lijkt me niets uitmaken?