Toon posts:

Creative x-fi extreme audio (Microfoon probleem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: Ik heb een probleem met mn microfoon.

Dat probleem is als volgt. De microfoon werkt in principe wel, maar alleen als ik in mn frontpanel mn microfoon aansluit (roze) en direct in mn geluidskaart de output (groen). Maar zodra ik de groene stekker van mn headset in mn frontpanel steek (bij de roze dus), dan werkt ie opeens niet meer. Als ik deze er weer uithaal krijg ik een hele nare hoge piep.

Ook werkt ie niet als ik de stekker voor de mic achterin steek.

Er is dus maar één setup dat ie werkt en dat is met enkel roze voorin en groen achterin. Wat ik wil is dat ie t doet ongeacht de roze stekker voorin of achterin zit en ongeacht of ik mn speakers achterin heb aangesloten en tegelijkertijd mn headset voorin.

Geluidskaart: Creative X-FI Extreme Audio SB0790
Headset: Speedlink Medusa Progamer SL-8793

In volumecontrol staat Microfoon geselecteerd en er staat ook Lijningang en S/PDIF-ingang. Bij geavanceerd staat er 1 optie bij microfoon en dat is de Toonregeling. Deze kan ik echter niet aanpassen. Bij afspelem staat lijninggang gedempt.

Ik hoop voldoende informatie gegeven te hebben.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoe heb je de frontpanel connectors aan je geluidskaart aangesloten dan?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
De front panel is in mn computer verbonden met mn geluidskaart. Dit is toch altijd zo bij een frontpanel...?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Uhm? Mja, heb je een kant en klaar ding gekocht, of zelf je PC gebouwd? Want je front panel connector (die onderdeel van je behuizing is) moet namelijk ergens opgeprikt worden. Meestal gaat deze dus op de onboard soundcard (die hebben daar aansluitblokjes voor op het moederbord) en zal deze dus niet standaard op je externe (als in, PCI insteekkaart) soundblaster gaan.

Kortom, controleer even hoe je draadjes van je frontpanel lopen, als in, waar zit dat op aangesloten. Als dat op het moederbord is, zitten ze dus aangesloten op je onboard sound, en heb je daar niets aan in combinatie met je creative kaart. Wat voor aansluitingen jouw kaart heeft voor front-panel aansluitingen weet ik overigens niet, maar controleer iig je kabeltjes. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelf in elkaar gezet. De frontpanel connector is aangesloten op een ook zelf gekochte soundcard. Op mn soundcard zit dus een aansluitpunt daarvoor. Overigens heb ik mn onboard geluidskaart uitgeschakeld in de BIOS. Mss dat ik die maar gewoon ga proberen...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Komt de layout van je aansluitpunt van je creative kaart voor fp audio wel overeen met de daadwerkelijke connectors zoals ze er nu op zitten? (Als in, dat de +'en en -'en voor de juiste poortjes (line-out, mic) qua blokje en connector wel overeenkomen? Soms zit er nog wel eens verschil in de layout namelijk.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het idd aan mn interne connector ligt. Echter, de verschillende connectors van de frontpanel zijn gevormd tot 1 blokje! (met 9 gaatjes en 1 dichte) EN die kan maar op 1 manier op mn geluidskaart. stom

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, dat maakt het geheel weer wat lastiger ja. ;)

Maar is wel simpel te testen of dat daadwerkelijk het probleem is, prik dat blokje op je moederbord, enable je onboard audio en kijkt of het dan wel werkt. (Na het kiezen van de juiste devices in windows natuurlijk. ;) ) (Zover ik weet zijn namelijk die connectors van onboard audio en de frontpanel blokjes wel zo goed als altijd gelijk, iets met ac97 standaard ofzo.)

[ Voor 21% gewijzigd door GaMeOvEr op 19-09-2008 13:25 ]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1