Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een ASUS RAMPAGE FORMULA,.. als ik in windows ben en ik doe niks behalve de temperatuur bekijken kom ik erachter dat mijn MB (Moederbord) Temp: 68 graden , NB : 47 graden, SB 51 graden.

Iemand hier bekend mee?

Ik heb genoeg fans in mijn kast dus.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je al eens gekeken of je hierover ook iets in reeds bestaande topics kunt terug vinden? Ik weet namelijk dat in soortgelijke topics is gebleken dat moederbroden de temperatuur niet altijd goed uitlezen of de gebruikte software geeft deze niet juist weer.

Overigens wil ik je er op wijzen dat het hier op GoT normaal is zelf ook wat zoek werk te verrichten en wat je zelf reeds gevonden hebt ook weer te geven in de topic start.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:07
wat is 'genoeg fans'?
en met welke software lees je de temperatuur uit?
is de airflow door je kast wel goed? dus: niet heel veel kabels los in de kast, luchtstroom niet gehinderd door fans die tegenover elkaar staan o.i.d.?

wat meer info zou wel prettig zijn...

edit:
iemand was me voor

[ Voor 6% gewijzigd door Rangester op 18-09-2008 17:19 . Reden: _Dune_ was me voor :) ]

Verwijderd

Topicstarter
4 Case fans (waarvan 2 voor de HDD) 1 CPU Fan. De bios geeft dezelfde temperaturen aan.
GEEN 1 KABEL zit in de weg.

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 16:48
één kabel maakt nog niet zo'n verschil, maar geef ons aub eerst eens duidelijk informatie.
Kijk ook eens naar de airflow: of de lucht goed verplaatst. *oeps, rangester niet gezien*

Controleer ook eens de temperatuur in BIOS, en evt. met ander programma erbij. Voel eventueel om te verifiëren, als je er een beetje gevoel voor hebt.

[ Voor 62% gewijzigd door vmsw op 18-09-2008 17:34 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

Thandor

SilverStreak

Dit is wel erg basic dus ik ga jouw topic sluiten :o.

In ieder geval: wat is warm? Ondanks dat een aantal van die temperaturen boven de pijngrens van een mens liggen wil het niet zo zijn dat de chip veel problemen heeft met die temperatuur ;). Jouw moederbord heeft een Intel X48 chipset en een ICH9R southbridge (bron). Op de site van Intel vind ik hier een pagina over de X48 Express Chipset. Daar staat bij Technical Documents een link naar Intel® X48 and X38 Express Chipset Thermal and Mechanical Design Guidelines.

In die PDF staat informatie over thermische en mechanische aspecten. Daar staan dus specificaties in van de chipset en Intel geeft daar op dat de X38/X48 max. 92C mag worden onder bepaalde omstandigheden. Er is dus echt geen reden om je zorgen te maken :z.

Zoals te zien is dit dus eigenlijk vrij eenvoudig te vinden. Het is even een kwestie van verder kijken dan je neus lang is en bronnen raadplegen op websites van de fabrikant. Gelieve voortaan even zelf op onderzoek uitgaan alvorens een topic te openen ;). Sowieso is het handig om meer informatie en specificaties vrij te geven in een topicstart :).

Ik raad je overigens aan om de mail van gisteren nog even te bestuderen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.