Verwijderd

Topicstarter
Heey!

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe pc:
Asus P5N-T deluxe
Intel Q9550 2.83ghz
DDR2 4gb ram 1066mhz
xfx 280gtx 1000mb xt
WD 640gb HDD

Nu heb ik een paar probleempjes...

Als ik gewoon gebruik maak van de pc of aant gamen ben dan blijft hij soms in 1x hangen en dan kan ik helemaal niets meer. Muis, toetsenbord het doet helemaal niets meer. Wat kan ik hier tegen doen?

Tijdens het opstarten geeft de pc aan dat er 4 gb 800mhz in zit maar er zit 1066 mhz. Hoe kan dit? ondersteunt mijn mobo dat niet?

Ik heb er windows vista op staan. Ik weet of dit iets uit maakt??

Alvast bedankt voor jullie raad!!

Gr Tom

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Tijdens het opstarten geeft de pc aan dat er 4 gb 800mhz in zit maar er zit 1066 mhz. Hoe kan dit? ondersteunt mijn mobo dat niet?
Een beetje eigen research zou je wel sieren...

Verder gewoon Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk heb je dit niet goed geconfigged staan in de bios. Dan pakt het systeem de SPD en die staat waarschijnlijk op 800MHz.

Verwijderd

offtopic:
Ik dacht dat het over een auto ging :P

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt een redelijk zwaar systeem, wat voor voeding gebruik je? (Merk/type/vermogen)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 16:48
Kunnen temperatuurproblemen zijn; als je (geen) pieper hebt aangesloten op het moederbord, doe dat eens en kijk hoe de temperaturen zich gedragen.

Voor rest sowieso even de 'hangen en opstartproblemen trouwbleshooter', want die is zeer nuttig. Altijd handig even te sticky topics te lezen bij een subforum, zeker als je nieuw bent ;).

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik denk dat je wel meer kunt vinden in je Windows logboeken. Ga naar start en klik met de rechtermuisknop op beheren (manage) en dan kijken in je logboeken. Fout zal waarschijnlijk te vinden zijn in het toepassingen logboek, als je hem vindt kun je hem hier even posten dat zou ons al heel wat wijzer maken :)

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:26:
Je hebt een redelijk zwaar systeem, wat voor voeding gebruik je? (Merk/type/vermogen)
Er zit een 1000W voeding in van Antec Dus daar zal het wel niet aan ligge:P maar ik zal eens wat dingen proberen.
vmsw schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:29:
Kunnen temperatuurproblemen zijn; als je (geen) pieper hebt aangesloten op het moederbord, doe dat eens en kijk hoe de temperaturen zich gedragen.

Voor rest sowieso even de 'hangen en opstartproblemen trouwbleshooter', want die is zeer nuttig. Altijd handig even te sticky topics te lezen bij een subforum, zeker als je nieuw bent ;).
Eerst was er ook iets met de temperatuur van de cpu. Die zat constant op 55 graden en tijden gamen op 72 graden. 72 is ook de max temperatuur van deze processor. Nu heb ik de bios paar dagen gelede geupdate en nu is de temperatuur weer stuk lager. constand 40 graden en tijdens gamen 66 graden.

Gr Tom

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 18:16 ]

Pagina: 1