Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hardware Registratie software voor linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal we proberen het nog een keer deze keer probeer ik alles op te schrijven.

ik ben sinds kort bij een stage plek begonnen en ze willen een Registratie software zodat ze kunnen zien wat ze allemaal hebben aan hardware en software in huis.

eisen zijn :

het moet draaien onder Linux Apache MySQL

het pakket moet door community onder steunt worden

het liefste gratis programma..

het moet ook niet via netwerk zijn want ze willen zelf alles invoeren.

hopelijk voldoende info zodat jullie mij kunnen helpen.

alvast bedankt

Verwijderd

mark88 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:32:
en 2e ik moest alles uitleggen want kreeg alles door elkaar :)

en 3e ik zoek zelf ook maar goed jij kan ook goed mensen helpen joh

bedankt
Je wil niet geholpen worden.....

De oplossingen in het vorige topic waren volgens jou niet goed, maar je kan niet uitleggen waarom niet.

-Hp openview
-topdesk
-etc

Verwijderd

Topicstarter
doe ik toch ook als ik al iets had gevonden zou ik het toch niet nog een keer vragen ik haal juist veel info uit deze site daarom heb ik het gevraagd aan jullie.

en nee topdesk vinden ze duur had ik voorgesteld

ze willen gratis en goed programma en dat kon ik niet vinden

snapie?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je geeft in ieder geval al een stuk meer informatie; en je topictitel is ook een stuk beter; dus dat is alvast positief :) Heb je de oplossingen uit je vorige topic inmiddels geprobeerd; of voldoen deze niet aan de eisen die je inmiddels hebt opgeschreven? Welke tools heb je inmiddels al gevonden en geprobeerd?

Aan de mensen die hun bericht verwijderd zien; houd het in het vervolg liever bij een topicreport als je niets meer hebt te melden behalve een niet-inhoudelijke reactie naar de topicstarter

[ Voor 23% gewijzigd door Spider.007 op 18-09-2008 15:41 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kwam daar eentje tegen cmdbone ik weet niet of je het kent.

alleen ze wouden geen beta versie en die vorige 1.3 wou die ook niet:s

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je hebt in een kwartier alle pakketten vergeleken die in het topic opgenoemd zijn? Da's knap. Kijk nou hier eens bijvoorbeeld: http://sourceforge.net/search/?words=CMDB

SourceForge.net is dé online community als het om opensourceprojecten gaat. Blader daar eens rond zou ik zeggen, en waag het niet om hier te posten voordat je minstens één pakket hebt gedownload en uitgeprobeerd.
alleen ze wouden geen beta versie en die vorige 1.3 wou die ook niet:s
Wouden vind je buiten, ik denk dat je bedoelt dat ze geen bètaversie wilden? En hij (wie is hij?) wilde de vorige versie ook niet, waarom niet dan?

We kunnen nog wel vijfhonderd pakketten gaan zitten posten voor je, maar zonder meer bruikbare informatie kan niemand iets voor je betekenen.

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 18-09-2008 15:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
ok baas ik zal dat eerst doen:)

Verwijderd

Topicstarter
de systeem beheer van mijn stage plek die werkt alleen met linux hij is geen windows mens dus ik moet alles oplossen wat met windows te maken heeft daarom vraag ik iets met linux anders had ik al iets

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Een aantal verzoeken op basis van deze reactie; GoT is geen chat-kanaal dus enige inhoud wordt gewaardeerd. Daarnaast mogen hoofdletters en volledige zinnen ook gewoon gebruikt worden op dit forum. Overigens stond het verzoek om eerst zelf eens te zoeken ook al in mijn eerder genoemde Policy: Alle regels die op het forum gelden; een aantal tips hieruit hadden het starten van een topic op dit forum een stuk makkelijker gemaakt :)

Daarnaast het verzoek je laatste bericht aan te passen als je nog iets wilt toevoegen en zelf de laatste poster bent. Kicken / dubbelposten wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Spider.007 op 18-09-2008 15:44 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Standaard antwoord: wat heb je zelf al gevonden? en ga je het echt allemaal zelf invoeren? Dan zou iedere database wel voldoen lijkt me.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk,

Mijn baas zocht een soort cmdb ( denk dat het enigste is die met linux werkt ) want hij wilt alles registeren. ik had voorgesteld om topdesk aan te schaffen maar dat vinden ze hier te duur. toen vroeg ik of we dan een eigen databass maken met access of wat dan ook wilde ze ook niet. excel willen ze ook niet ze willen een pro programma en het moet niks kosten.

begrijpen jullie het nu ?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 16:34 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

beany

Meeheheheheh

Nee, eigenlijk niet.

Nogmaals: punten, hoofdletters, comma's het is allemaal geen enkel probleem hier. Het mag!

Verder is het misschien handig als je eens duidelijk de wensen van jouw opdrachtgever hier neerzet zodat we je eventueel kunnen helpen. Ga er eens rustig voor zitten.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Serieus: ik snap geen reet van je verhaal. Tik je vraag eens in fatsoenlijk Nederlands uit. Met hoofdletters en lopende zinnen bijvoorbeeld.

Wat zijn nou precies de eisen van je opdrachtgever? Moet het handmatig ingevoerd worden, of automatisch met clients op de PC's in het netwerk?

Voor een handmatige oplossing zou je een MySQL database met simpele front-end kunnen maken?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:18:
Nou kijk,

excel willen ze ook niet ze willen een pro programma en het moet niks kosten.

begrijpen jullie het nu ?
Je moet je baas duidelijk maken dat pro en niks kosten niet samengaan, je hebt altijd kosten al is het dan misschien niet in licentie kosten dan wel in inrichten van je software.

Geloof me, in mijn zoektocht ben ik niks fatsoenlijks tegengekomen wat doet wat ik wil; automatisch scannen op hardware in onderdelen in die hardware en op software. Ik gebruik nu HP Insight manager en je hebt toch minimaal een SQL licentie nodig en een flinke bak om de software te kunnen draaien. Werkt alleen niet onder Linux, dacht ik.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:18:
ze willen een pro programma en het moet niks kosten.
Definieer niks eens? Niks als in geen tijd, geen leerproces. geen uitzoekwerk etc.
Want daar begint het wel op te lijken als ik dit topic zo lees. Als dat de gedachtengang is dan zou ik het opgeven, alles kost tijd en mijn maatstaf is altijd hoe minder geld het kost hoe meer leer/experimenteer tijd het kost...

Als je gewoon alles zelf wilt intypen dan volstaat volgens mij OpenOffice excel ( of hoe dat gedeelte ook heet ), draait onder linux heeft goede ondersteuning etc. Wil je nog meer pro dan kan je kiezen voor OpenOffice access ( zit er afaik tegenwoordig ook bij ), wederom goede ondersteuning en gratis.
Wil je pro ondersteuning dan kan je dezelfde pakketten van Sun kopen...

Wil je gewoon een simpel cmdb kijk dan gewoon eens op hotscripts etc rond voor een scriptje...
Wil je echt een pro-cmdb wat voor je ingericht word naar jouw wensen etc dan kost het gewoon geld, mag het geen geld kosten dan kost het gewoon tijd.

Pro kost altijd iets...
Pagina: 1