Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Registratie software

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik loop sinds kort stage en nu willen ze registratie software zodat ze kunnen kijken wat ze allemaal hebben etc..

maar ze willen een programma wat op linux draait en ik kon niet een 2 iets vinden.

zou misschien iemand mij kunnen helpen of iemand een idee heeft.

alvast bedankt.

Mark

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:04
Wat zijn je eisen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een programma dat "iets" registreert en in Linux draait. Sure, thát narrows it down... 8)7

Het zou helpen als je inderdaad wat meer informatie geeft over wat voor soort software je precies zoekt, want dit helpt niet echt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
Ze willen registratie software, zodat ze kunnen kijken wat ze allemaal hebben.
Wat willen "ze" precies registreren? "Wat ze allemaal hebben", ik neem dus aan een inventaris?
Begin eens met wat eisen en wensen te omschrijven en te laten weten wat je zelf allemaal al gedaan hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Vunzz op 18-09-2008 14:51 . Reden: Hehe, spuit 11 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

beany

Meeheheheheh

Als de wensen daadwerkelijk zo geformuleerd zijn zou ik simpelweg antwoorden: notepad, en als je zoekfunctionaliteit wilt: excel.

Next!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

beany schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:51:
Als de wensen daadwerkelijk zo geformuleerd zijn zou ik simpelweg antwoorden: notepad, en als je zoekfunctionaliteit wilt: excel.

Next!
Ach, in notepad werkt ctrl+f ook hoor ;) Nog makkelijker, pak een A4'tje en een pen (liggen in de voorraadkast) en lever dat aan. Werkt ook heel goed. Ben je nog OS-onafhankelijk ook :+.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Excel + linux (native)?
Ik zou dan eerder eens kijken naar een of andere database, maar heb veeeeel te weinig info om wat nuttigs te kunnen zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

eisen zijn geen excel gewoon hardware pc's beeldschermen etc. ze zoeken een soort databass iets wat onder linux draait. ja ik heb voorgesteld access of excel maar dat wil ze niet

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:27
Wellicht dat een pakket als touchpaper is wat je bedoeld?

http://www.touchpaper.com/?lg=en

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://www.ocsinventory-ng.org/ kan dit :)
Simpel programmaatje om je netwerk te scannen voor OS / hardware etc.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:01:
hallo allemaal,
eisen zijn geen excel gewoon hardware pc's beeldschermen etc.
Een inventory database of asset management database dus?
ze zoeken een soort databass iets wat onder linux draait. ja ik heb voorgesteld access of excel maar dat wil ze niet
Lijkt me dat je met [google=hardware inventory database] of [google=asset management] vast wel wat kan vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:15

Qwerty-273

Meukposter

https://sourceforge.net/s...rch=soft&words=cmdb+linux :?
Searching projects gives 8753 results
Stel dat daar nog slechts 1% relevant is, zit je nog steeds rond de 87 producten die iets voor je zouden kunnen betekenen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Vunzz
Je zoekt dus CMDB-software.
Ten minste, ik neem aan dat je dat bedoeld met: "eisen zijn geen excel gewoon hardware pc's beeldschermen etc.".

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:01:
hallo allemaal,

eisen zijn geen excel gewoon hardware pc's beeldschermen etc. ze zoeken een soort databass iets wat onder linux draait. ja ik heb voorgesteld access of excel maar dat wil ze niet
1- Welkom Mark88..

2- er wordt verwacht dat je zelf wat meer informatie plaatst
- wat wil je hebben
- wat wil je ermee doen
- wat heb je zelf al gevonden? "google is your friend"

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
nee gewoon ze zoeken een programma waar ze in kunnen Registrateeren wat voor hardware ze allemaal hebben ( hun hardware en software ()

• Vunzz
En waarom begin je deze post dan met "nee"?
Hierboven staan geloof ik 20 posts met termen waarop je kan zoeken...

[ Voor 78% gewijzigd door Vunzz op 18-09-2008 15:12 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou en wat heb je zelf al gevonden? En waarom waren de dingen die je zelf vond niet goed?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Ik denk dat ze zelf stuff in die DB willen adden, ipv het netwerk af te stuinen (door een tool weliswaar) naar wat er zoal is

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 18-09-2008 15:14 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt me geen slecht plan dat je na het doorlezen van Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens opnieuw probeert om een topic te maken; en dit keer wel aan de eisen die we daaraan stellen. Een wazig verhaal waarin je dit forum als een soort helpdesk probeert te gebruiken wordt namelijk absoluut niet gewaardeerd.

Bovenstaande links helpen je nog verder; en ook op dit forum is er een schat aan informatie te vinden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.