Horizontaal of verticaal plaatsen van harde schijven

Pagina: 1
Acties:

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Moet een nieuw kastje kopen, en heb o.a. een Antec P182 of P190 op het oog of anders een Lian-Li bigtower.
Bij de beide Antec's kun je maar 2 schijven horizontaal plaatsen, de rest verticaal.
En dat laatste ben ik onzeker over of dat wel zo verstandig is?
M.b.t. tot evt. risico op crashes.
Ik heb hier een kleine peuter rondlopen die wel eens perongeluk tegen de tafel kan stoten.
Aangezien dit voornamelijk een horizontale beweging is, lijkt het me verstandiger om de harde schijven horizontaal te plaatsen.
Iemand hier nog een mening of ervaring over?
p.s.
Nadeel van de Lian-Li's is misschien doordat ze van aluminium zijn, moeilijker stil zijn te krijgen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Een beuk is nooit goed. Als een harde schijf maar stil hangt is het goed. Horizontaal lijkt mij beter, maar of het verticaal kwaad kan weet ik niet.

Wat voor geluid heb je last van dan ?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10

BCC

Maakt niet uit, zolang je ze maar niet draait terwijl ze aanstaan.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:11
Voor nieuwe schijven maakt het niet zoveel uit. Oudere schijven van orientatie wisselen is over het algemeen niet zo'n goed idee, omdat deze al 'ingesleten' zijn :)

Specs

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Nou als je leest dat ze 300G ofzo aankunnen kunnen ze vast ook wel tegen een tikje..

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 20:31

M2M

medicijnman

Giant87 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:48:
Nou als je leest dat ze 300G ofzo aankunnen kunnen ze vast ook wel tegen een tikje..
Die 300G is natuurlijk gebaseerd op wanneer de leeskop in "ruststand" is. Als de schijf aanstaat is een fysieke beschadiging aan de schijf snel gedaan en met een kras op je schijf kun je in bijna alle gevallen de schijf gedag zeggen..

-_-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

asfaloth_arwen schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:46:
Voor nieuwe schijven maakt het niet zoveel uit. Oudere schijven van orientatie wisselen is over het algemeen niet zo'n goed idee, omdat deze al 'ingesleten' zijn :)
Maar gezien tegenwoordig alles vloeistof gelagerd is maakt dat ook niet meer uit. Met oude kogelgelagerde disks was het idd niet aan te raden.

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Terw_Dan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:54:
[...]

Maar gezien tegenwoordig alles vloeistof gelagerd is maakt dat ook niet meer uit. Met oude kogelgelagerde disks was het idd niet aan te raden.
Okay, dit is hele nuttige informatie, heb Maxtor's Maxline van 4 jaar oud, en een WD RE2 van een jaar.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En voor ervaringen klik je HIER.

ARME AOW’er

Pagina: 1