Toon posts:

Radeon 3450, JetAudio, geen CCC, toch HD??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI Radeon 3450 met alleen de ATI driver (8-8_xp32_dd_67975.exe) geïnstalleerd, dus niet de CCC. Als media player gebruik ik JetAudio.
Kan ik er vanuit gaan dat, default de onboard video decoder gebruikt wordt voor HD videos?
Of heb ik daar toch de CCC voor nodig of zelfs een andere player?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

Je zou de media player classic kunnen proberen. vervolgens in de filters lijst kijken (rechts klikken op de afspelende video --> filters) en kijken welke filter er gebruikt wordt om je video af te spelen. Installeren van de CCC kan volgens mij ook geen kwaad, en als alles soepel afspeelt en je CPU-fan niet te veel lawaai maakt zou ik er niet al te veel aan doen.

-_-

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
CCC is niet noodzakelijk voor hd-accelleratie. Een geschikte player wel. Bij mij werkt media player classic home cinema het best. (hier)

op de site staat ook uitgelegd hoe je dxva-support (=HD-accelleratie) werkend krijgt.

Je kunt gewoon aan je cpu-belasting zien of je 3450 aan het decoden is of niet. Speel een 1080p mkv bestand af, als de processorbelasting boven de 10% is kun je er van uit gaan dat dat niet het geval is.

Ik heb een amd x2 3800+ icm een ati 3450. voor 1080p (h264 of VC-1) komt de cpu belasting niet boven de 5%. Als ik een andere player gebruik kom ik tot 70%. Dus dat verschil is waarschijnlijk best makkelijk te zien.

[ Voor 44% gewijzigd door pianoman op 18-09-2008 19:25 ]