Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WebRDP ActiveX werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11 13:06
Vandaag moest ik toevallig weer eens wat testen met een WebRDP verbinding. Na het openen van de betreffende site viel het me op dat het knopje CONNECT waar je op moet klikken om de verbinding in te stellen grijs was in plaats van zwart. Dit komt wel eens voor, maar eigenlijk alleen als je het ActiveX scriptje nog niet hebt ingeladen. De betreffende tsweb site is vanaf andere PC's probleemloos te openen en dan werkt alles naar behoren dus daar ligt het ook niet aan lijkt me.

Na flink zoeken op internet kon ik eigenlijk geen manier vinden om de betreffende invoegtoepassing te verwijderen zodat ik deze opnieuw kon downloaden en installeren. Na wat gepruts met mstscax.dll bestanden verwijderen kon ik alsnog het ActiveX script downloaden en installeren, echter met hetzelfde resultaat. De tekst CONNECT bleef grijs.

Vervolgens IE7 opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. Daarna IE8 Beta2 geinstalleerd, helaas ook zonder gewenst resultaat...

Als voorbeeld: http://aswww2.oasis.unc.edu/xp/
Op deze site blijft bij mij dus de tekst Connect grijsgekleurd. Als ik vervolgens in de opties van IE kijk, dan is de invoegtoepassing "Microsoft RDP Client Control (redist)" wel gewoon geladen.

Ik ben een beetje ten einde raad en heb zelf geen idee meer hoe ik dit probleem kan oplossen :( Grondig zoekwerk via Google leverde erg weinig vergelijkende problemen op. Meldingen met dezelfde fout hadden helaas geen oplossing erbij staan.

[edit]

OS is trouwens Windows XP Home SP3 NL

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11 13:06
kickje..

snik snik. in tussentijd het probleem nog steeds niet kunnen oplossen.