Toon posts:

blauw scherm met nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord + cpu gekocht
omwille van dit probleem, maar bij het nieuwe mobo krijg ik deze foutmelding al in de installatie van het OS. XP of Vista, geen 1 wil werken...

foutmelding:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
*** STOP: 0x00000000A (0x80005668, 0x000000002,0x000000001,0x80814677)

Hardware info:
ASUS P5Q mobo+ Intel Core Duo E8500
4x 1GB GEIL DDR2-800
1x S-ATA 250GB Seagate
1x S-ATA 160GB Maxtor
Nvidia Geforce 8800GTS

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?
Ik zou met name het geheugen eens testen met bijvoorbeeld memtest. Ook zou ik eens kijken of het aan een geheugenmodule ligt door deze afzonderlijk te testen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

zoals hierboven al gezegd: memtest draaien, vervolgens een tafelventilator voor je opengeschroefde pc kast, daarna alle hardware die niet noodzakelijk is er uit (dus 1 reepje ram, 1 HD, geen USB dinger oid), zoveel mogelijk apparaten uitgeschakeld in de bios, en als je je ingelezen hebt op wikipedia eens door de IRQ settings gaan in de bios.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
ik ben memtest nu op een cd'tje aan het branden

ik heb deze al gedraaid met het oude mobo (weekje terug) had geen fouten gevonden
heb dit wel nog niet geprobeerd met elk latje appart...

hiermee maar eens proberen

alvast bedankt, en ik hou jullie op de hoogte

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 13:20

scorched

Maximum Overdrive

Zowieso Vista installen met max 2 gb geheugen en de rest pas nadat je alle updates hebt geinstalleerd anders krijg je gegarandeerd een BSOD ;)

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
scorched schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:00:
Zowieso Vista installen met max 2 gb geheugen en de rest pas nadat je alle updates hebt geinstalleerd anders krijg je gegarandeerd een BSOD ;)
waar haal je dat dan vandaan...
Bron?

Ik installeer echt 10 pc's op een dag met gelijk 4 GB...

At TS..
het lijkt een geheugen probleem... Ik ben benieuwd naar je resultaten met memtest

Verwijderd

Topicstarter
elk latje appart getest.
ze deden alles perfect

dan alle combis gemaakt=ok
wanneer ik wilde install aanvatten terug problemen
uiteindelijk gelukt met 1 setje rams, als ik nu nog 1 module (gelijk welke van de twee die ik nog overheb) bijsteek, terug problemen

dus is er 1 setje kapot denk ik, mogelijk?

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-05 18:20
Decon Frost schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:15:
[...]

Bron?

At TS..
het lijkt een geheugen probleem... Ik ben benieuwd naar je resultaten met memtest
Gewoon even zoeken @GoT hier, komt regelmatig voorbij, eerst vista installeren met =<2Gb RAM, alle updates installeren en dan pas de andere 2 erbij stoppen

Even snel : [Vista] x64 installeert niet op PC met 4GB*
Maar er zijn zeker nog recentelijkere topics met betere oplossingen !

@Hierboven : Als je nu stickjes 1&2 in hebt steken en problemen hebt als je er 3 en/of 4 wilt bijsteken, haal 1&2 er dan eens uit ? Stop dan 3 en of 4 erin, als dat niet werkt is 1 set kapot, anders is het een software/andere fout

[ Voor 15% gewijzigd door Kosty op 18-09-2008 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
het andere setje samen werkt ook niet

elk appart heb ik nog niet geprobeerd
vista is installed, nu alle drivers installen

hopelijk heb ik het probleem niet meer voor+ het is vista 32bit (spijitg genoeg)

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 13:20

scorched

Maximum Overdrive

Decon Frost schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:15:
[...]

Bron?

At TS..
http://support.microsoft.com/kb/929777
Zelfs de BSOD codes komen overeens ;) En daarnaast, uit eigen ervaring, want mijn eigen pc met 8 gb ram, daarop kan ik vista ook niet installen als ik alle 8 gb erin laat zitten, pas als er 1 latje inzit krijg ik vista geinstalleerd zonder bsod tijdens de install

[ Voor 21% gewijzigd door scorched op 18-09-2008 20:35 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
scorched schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:34:
[...]

http://support.microsoft.com/kb/929777
Zelfs de BSOD codes komen overeens ;) En daarnaast, uit eigen ervaring, want mijn eigen pc met 8 gb ram, daarop kan ik vista ook niet installen als ik alle 8 gb erin laat zitten, pas als er 1 latje inzit krijg ik vista geinstalleerd zonder bsod tijdens de install
verrek...
Ik heb hier serieus nog nooit last van gehad... en ik installeer echt meerder tot zeker 10 pc's per dag.. waar vaker 4 gb dan 2 gb in gaat...

Verwijderd

Decon Frost schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:41:
[...]

verrek...
Ik heb hier serieus nog nooit last van gehad... en ik installeer echt meerder tot zeker 10 pc's per dag.. waar vaker 4 gb dan 2 gb in gaat...
Mijn eigen pc zit 4 gb in en geen problemen met installeren net zoals bij jou.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is met SP1 ook opgelost - en een nieuwe DVD heeft SP1 al geintegreerd.
offtopic:
Al had ook ik nergens last van met 4GB tijdens mijn installatie zonder SP1

Is het niet een voltage vraagstukje? Misschien dat 4 reepjes tegelijk net even teveel mislopen waardoor je deze foutmeldingen krijgt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

- het is al eens genoemd en de (volledige) resultaten ervan hadden in de topicstart moeten staan. Dit kan inderdaad voeding zijn. Of moederbord. Of verkeerde geheugensettings. Of gare L2 cache van de CPU. Of een hardwareconflict tussen wat apparaten. Of zelfs een kabel die maar half contact maakt.

Wij kunnen niet ruiken welke het is, daarom dat we je de troubleshooter geven om daar zelf achter te komen. Een topic openen voordat je die volledig doorgenomen hebt is voorbarig, dus gaat deze dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.