Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blue screens bij games (steam en non-steam)

Pagina: 1
Acties:

• Vliedel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:51
Ik heb laatst mijn pc geformatteerd en had gehoord dat je gewoon de steam folder kon bewaren en na reinstall weer terug kon zetten. Dit leek te werken, echter ik kreeg bij het opstarten van Portal ineens een blauw scherm en direct een reboot. Ik had daarna de steam installer gedaan, die gaf ook verder ook geen problemen aan. Later TF2 gaan spelen, maar halverwege het spel ineens weer een blauw scherm...

Vraag is nu: zal ik de backup functie gebruiken, of kan ik beter alles helemaal te verwijderen en vanaf 0 beginnen? In geval van het 2e, zijn er nog makkelijke manieren om servers en settings te bewaren?

Ik gebruik windows XP

Verwijderd

Vliedel schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:09:
Ik heb laatst mijn pc geformatteerd en had gehoord dat je gewoon de steam folder kon bewaren en na reinstall weer terug kon zetten. Dit leek te werken, echter ik kreeg bij het opstarten van Portal ineens een blauw scherm en direct een reboot. Ik had daarna de steam installer gedaan, die gaf ook verder ook geen problemen aan. Later TF2 gaan spelen, maar halverwege het spel ineens weer een blauw scherm...

Vraag is nu: zal ik de backup functie gebruiken, of kan ik beter alles helemaal te verwijderen en vanaf 0 beginnen? In geval van het 2e, zijn er nog makkelijke manieren om servers en settings te bewaren?

Ik gebruik windows XP
Je kunt niet de folder bewaren maar de gcf bestanden, daarvoor had je voor het formatteren een backup van die games moeten doen. Nu is het beter om Steam alles opnieuw te laten downen. Registry instellingen zijn namelijk wel weg en dat regelt Steam normaal voor je. Die backup/restore slaat de download stap over.

• Vliedel
ja ik vond het ook al vreemd, maar hij had me overtuigd ;)
Goed dan heb ik even wat te downloaden..

Bedankt

• Vliedel
Ok ik heb dus steam helemaal eraf gegooid, alleen wat .cfg bestanden bewaard en alles weer opnieuw geinstalleerd.
Maar na een uur TF2 spelen, ineens weer een blauw scherm, iemand een idee waar dit door kan komen en hoe het te verhelpen?

wat gegevens van mn pc:

mobo: Asus A7N8X-E D.nForce2
cpu: AMD Athlon XP 2800+
graka: Club3D Radeon 9800 Pro

voor video driver heb ik ati catalyst version 2008.0731.2322.39992

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dat scherm is vast niet 100% blauw. Zie de Windows XP en 2000 BSOD guide.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer eens een niet-Steam spel, ik durf te wedden dat je dan ook een BSOD krijgt (ergo, er is iets anders aan de hand).

• Vliedel
Uhm zover ik me kan herinneren was die wel helemaal blauw, en hij reboot ook vanzelf weer.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Behalve blauw zou je ook een STOP message moeten zien.

Om de BSOD te kunnen zien dient de computer niet te herstarten : Control Panel -> System -> Advanced -> Automatically restart uitvinken.

[ Voor 16% gewijzigd door 8088 op 21-09-2008 19:17 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Vliedel
8088 schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:16:
Behalve blauw zou je ook een STOP message moeten zien.

Om de BSOD te kunnen zien dient de computer niet te herstarten : Control Panel -> System -> Advanced -> Automatically restart uitvinken.
done, ik zal het de volgende keer opschrijven

• Vliedel
Ik heb hem weer gekregen, en nu ging die idd niet rebooten. Jammer alleen dat er toch echt geen tekst stond, alleen een blauw scherm....

• Vliedel
nog een kleine update: hetzelfde gebeurt bij een non-steam game
of kan ik nu maar beter een nieuw topic maken...

[ Voor 28% gewijzigd door Vliedel op 05-10-2008 16:24 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Zou kunnen wijzen op brak geheugen. Dit is te testen door bijv. de Ultimate Boot CD te downloaden. Hier staan o.a. Memtest86+ en Docmemtest op.
Controleer ook je moederbord eens op lekkende condensatoren.
Ik heb al veel te veel van die A7N8X-E bordjes in handen gehad die daar last van hadden...

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Vliedel schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:17:
nog een kleine update: hetzelfde gebeurt bij een non-steam game
of kan ik nu maar beter een nieuw topic maken...
Heb even de titel iets duidelijker gemaakt, dus je kunt wat mij betreft in dit topic verder.

Het lijkt me goed om inderdaad je hardware te checken en kijk dan ook 's naar de temperatuur van de diverse onderdelen.

And I'm the only one and I walk alone.

• Vliedel
Brede P schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:28:
Zou kunnen wijzen op brak geheugen. Dit is te testen door bijv. de Ultimate Boot CD te downloaden. Hier staan o.a. Memtest86+ en Docmemtest op.
Controleer ook je moederbord eens op lekkende condensatoren.
Ik heb al veel te veel van die A7N8X-E bordjes in handen gehad die daar last van hadden...
Ik zal geheugen nog gaan controleren, condensatoren zien er prima uit

• Vliedel
Ok weer wat meer info: bij het spel Serious Sam 2 krijg ik dus meteen blauw scherm zodra je zelf wat kan gaan doen.

Bij opstarten kreeg ik de melding dat windows was hersteld van ernstige fout en na het versturen van rapport kreeg ik de pagina Probleem veroorzaakt door Device Driver.

Ik heb voor zover ik weet de laatste drivers, maar zoals in 1e post staat: ik heb deze problemen pas nadat ik mn pc opnieuw heb geinstalleerd.

audiodriver: nvidia 6.14.0362.0
videodriver:
Driver Packaging Version 8.522-080731a-067975C-ATI
Catalyst® Version 08.8
2D Driver Version 6.14.10.6844
Direct3D Version 6.14.10.0603
OpenGL Version 6.14.10.7873
Catalyst® Control Center Version 2008.0731.2322.39992

• Vliedel
PromoX schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:34:
[...]

Heb even de titel iets duidelijker gemaakt, dus je kunt wat mij betreft in dit topic verder.

Het lijkt me goed om inderdaad je hardware te checken en kijk dan ook 's naar de temperatuur van de diverse onderdelen.
Thanks.

Ik kon alleen cpu en mobo temp vinden, deze waren 49 en 26 respectievelijk.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

8.9 is sinds 17 september jl. beschikbaar.

• Vliedel
8088 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 07:06:
[...]

8.9 is sinds 17 september jl. beschikbaar.
Ok die ga ik dus even proberen

• Vliedel
En dat hielp dus ook niet...

• Vliedel
Het is denk toch echt de driver, ik had op de gok mn 5 jaar oude driver geinstalleerd, en toen kreeg ik bij portal niet meer direct een blue screen. Ik ga nu maar is kijken hoe ver ik kan updaten zonder blue screens, want atm zie ik bij portal alleen een zwart scherm, met cursor zonder dat het spel blijft hangen.
Pagina: 1