Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hosted exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik had wat vragen over Hosted exchange. Er is een bedrijf van ong 25 mensen waar wat mis is gegaan met hun lokale server waardoor ze een week zonder mail hebben gezeten.

Een mogelijke oplossing zou zijn hosted exchange :
http://www.combell.com/nl/email-hosting/business/

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ? Is dit een goed alternatief voor een lokale exchange of zijn hier veel nadelen aan verbonden ?

Bedankt

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
In principe is hosted exchange een goede oplosing. Mits je bij een betrouwbaar bedrijf zit.
Je legt een belangrijke manier van je contact met de buitenwereld in handen van een 3e partij.
Als hun prutsers zijn met veel downtime, is er dus kans dat jij al je email kwijt raakt en/of soortgelijke problemen tegen komt zoals een langdurige tijd geen beschikking tot je emails.

Tijdens mijn afstuderen heb ik hier kort onderzoek naar gedaan, en de volgende 'providers' ogen in ieder geval betrouwbaar.

www.applicationnet.nl
www.netsourcing.nl
www.virtualcomputing.nl
www.liveoffice.nl

Waar ik zelf ervaring mee heb zal ik achterwege laten, omdat dat al snel wordt opgevat als spam ;)

[ Voor 13% gewijzigd door mrFoce op 18-09-2008 13:50 . Reden: typos ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hosted exchange is inderdaad heel praktisch :) Vooral als je er ook een OWA (Outlook Web Access) bij krijgt. Dan ben je maximaal flexibel. Maar inderdaad, neem een betrouwbare partij.

Ik weet inderdaad niet of het nu handig is om bedrijfsnamen te gaan spammen :P Ik heb er zelf dus ook wel goede ervaringen mee.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Hosted Exchange is inderdaad handig voor een beperkt aantal gebruikers. Of waar je weinig bedrijfspecifieke instellingen wilt plegen en bijvoorbeeld geen webserver nodig hebt.

Ik denk dat bij 25 gebruikers afhankelijk van de overige wensen eventueel ook nog kan kijken naar een dedicated server dit kan eventueel virtueel.

Combell is overigens een belgisch bedrijf toch ? Hosted Exchange is ook in nederland verkrijgbaar hoor :-)

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:51:
Hosted Exchange is inderdaad handig voor een beperkt aantal gebruikers. Of waar je weinig bedrijfspecifieke instellingen wilt plegen en bijvoorbeeld geen webserver nodig hebt.

Ik denk dat bij 25 gebruikers afhankelijk van de overige wensen eventueel ook nog kan kijken naar een dedicated server dit kan eventueel virtueel.

Combell is overigens een belgisch bedrijf toch ? Hosted Exchange is ook in nederland verkrijgbaar hoor :-)
Ik ben belg hé :-), we hebben geen site zoals Tweakers in Belgie dus meng ik me onder de dutchies hé :p.

Bedankt voor de info, dedicated had ik ook al aan gedacht maar dan zijn er nog heel wat vragen hoever hun support gaat dan en of de kostprijs dan niet de hoogte inschiet met de licentiekost.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
raymonvdm schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:51:
Zijn 25 gebruikers dan zo veel?

🌞🍃

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat was er precies fout gegaan? Was verbinding naar exchange gewoon een week plat of? In dat geval zou je al gewoon bsmtp kunnen gebruiken, bij wat grotere hosters kan je zelfs dezelfde dag dat je merkt dat het fout gaat alles bij hun laten opvangen en pas als alles weer werkt bsmtp zijn werk laten doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:21:
Wat was er precies fout gegaan? Was verbinding naar exchange gewoon een week plat of? In dat geval zou je al gewoon bsmtp kunnen gebruiken, bij wat grotere hosters kan je zelfs dezelfde dag dat je merkt dat het fout gaat alles bij hun laten opvangen en pas als alles weer werkt bsmtp zijn werk laten doen.
De server was corrupt geraakt en al de backups ook :-). Dus nu zien die mensen uit naar een meer redundant systeem.
Pagina: 1