Verwijderd
Op je mobo kijken of er multiplier jumpers op zitten of fsb jumpers, tenzij je gelukt hebt en dan is het instelbaar in de bios...
De DX2-66 is opzich al een opgevoerde 486, dus ik geef je weinig kans dat je 'm veel hoger kan clocken. En ja, ik weet dat er later nog een DX3 75 en DX4 100 zijn gekomen, maar dat was een stuk later. De DX2-66 was een (voor computerbegrippen) lange tijd de koning van de CPU's.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
486 FSB in BIOS:? Yeah, right...
Hangt af van je mobo of je het kunt proberen, en van je CPU of het lukt-
486 multiplier zat in de chip, soms icm een jumper op de mobo, maar je krijgt een DX-2 niet op 3x. Dus kun je alleen aan de FSB zitten.
Op sommige mobo's kan die naar 40 of zelfs 50 (met een 2/3 PCI divider)- dat laatste voor de DX-50. Dus zou je op zo'n mobo theoretisch 80 danwel 100 MHz kunnen trekken, als je CPU het wil. Maar daar geef ik je weinig kans toe- ik heb het 3x geprobeerd, en de enige keer dat het lukte bleek de CPU een underclockte Texas Instruments DX-2 80. Niet gek dat die wel naar 80 wou!
Hangt af van je mobo of je het kunt proberen, en van je CPU of het lukt-
486 multiplier zat in de chip, soms icm een jumper op de mobo, maar je krijgt een DX-2 niet op 3x. Dus kun je alleen aan de FSB zitten.
Op sommige mobo's kan die naar 40 of zelfs 50 (met een 2/3 PCI divider)- dat laatste voor de DX-50. Dus zou je op zo'n mobo theoretisch 80 danwel 100 MHz kunnen trekken, als je CPU het wil. Maar daar geef ik je weinig kans toe- ik heb het 3x geprobeerd, en de enige keer dat het lukte bleek de CPU een underclockte Texas Instruments DX-2 80. Niet gek dat die wel naar 80 wou!
Oslik blyat! Oslik!