Toon posts:

Geen beeld, ook niet tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen tijd heb ik gekke dingen gezien op mijn beeldscherm, spellen die crashden, op een gegeven moment mijn bureaublad zelfs, tot het zo erg werd dat zelfs tijdens de boot sequence, alles distorted of zelfs helemaal niet (maar in plaats daarvan, vreemde patronen (ik kan een foto uploaden als dit helpt)) weergegeven wordt. Voor zover ik weet was dit 9/10 keer gepaard met een systeemcrash.

Ik heb zelf al wat getroubleshoot; virusscan leverde niets op en overhitting was het niet (hoewel mijn achterste fan -net als mijn voorste- wel naar binnen blies in plaats van naar buiten), want als ik 'm een nacht liet rusten, vertoonde hij na de eerste paar minuten (dus niet onmiddelijk!) dezelfde problemen.

Ondertussen is mijn oude bak helemaal overleden. Dat wil zeggen: Als ik 'm opstart, hoor ik de schijf inschakelen en lees/schrijfbewerkingen uitvoeren, het num-lock lichtje gaat branden (gebeurde een paar keer ook helemaal niet, maar na wat klooien met de hw weer wel), en uiteindelijk worden de drivers van mijn G15-toetsenbord geladen, want de LCD slaat aan en laat het klokje zien (wat 'ie alleen doet met de drivers).

Nu is het probleem dus, dat het beeldscherm niet meer geactiveerd wordt, wat hier de oorzaak van is, is mij een raadsel, maar hij blijft in stand-by modus, ook als de computer aan gaat. Ik heb geprobeerd een ander beeldscherm te gebruiken, en ook een andere video-kaart (waarvan ik allebei 99% zeker ben van het goede functioneren), maar allebei mocht het niet baten.

Ook het CMOS-batterijtje heb ik eruit gehaald en er weer ingedaan.

Een system-log of hijackthis-log kan ik niet posten, omdat ik dus geen visuele output heb, en tot mijn spijt had ik diezelfde dag VLC-enterprise server nog ge-deïnstalleerd... De ironie...

Is er iemand die mij kan helpen? Is er nog meer dat ik moet vertellen?

Groet,
Hans

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Dat je geen beeld hebt is waarschijnlijk het gevolg van je probleem, niet door oorzaak ervan.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 15:05

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Heb je de jumpers er al uitgehad?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:19

M2M

medicijnman

als je de post al niet meer kunt zien, probeer dan even een andere kabel en als het kan een andere ingang in je monitor + uitgang op je videokaart. (trouwens specs zouden handig zijn...) Testen met een andere videokaart. PC goed schoon blazen met een busje perslucht. Tafelventilator voor je open pc kast, maar zonder post is zeer waarschijnlijk je videokaart aan het overlijden (of een ander vitaal onderdeel van je pc).

-_-

Verwijderd

Ik had een soortgelijk probleem.

Geen beeld, maar gelukkig piepte het mobo nog wel: 1x Kort en 2 x Lang.
Dat betekent "Bad Ram".
Ik heb de reepjes eruit gehaald. De slots schoongespoten met perslucht (zorg ervoor dat het niet nat wordt), de reepjes met 99% alcohol schoongemaakt en alles er weer in gezet.

En ja wel, er was weer beeld .....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:43:
Ik had een soortgelijk probleem.

Geen beeld, maar gelukkig piepte het mobo nog wel: 1x Kort en 2 x Lang.
Dat betekent "Bad Ram".
Ik heb de reepjes eruit gehaald. De slots schoongespoten met perslucht (zorg ervoor dat het niet nat wordt), de reepjes met 99% alcohol schoongemaakt en alles er weer in gezet.

En ja wel, er was weer beeld .....
Iedereen bedankt voor de posts, zo snel al. Op het moment zit ik op m'n stageadres, dus kan ik nu niet troubleshooten, maar ik herken wat ajaBoe schrijft. Bij mij geeft 'ie ook die piepjes. Als het inderdaad zo is dat het aan de RAM ligt, betekent dat dus dat de oplossing heel simpel kan zijn. Mocht dat niet zo zijn, hoorde ik iets over jumpers, welke en waar moet je hebben dan?

Ten slot, M2M, ik wil je niet afvallen, maar je bent niet duidelijk. Ten eerste weet ik niet wat je met 'post' bedoelt, dit kan verschillende dingen zijn, maar welke ik nou van uit moet gaan weet ik niet. Ten tweede, je bied suggesties waarvan ik al gepost heb dat ze niet holpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

POST = power on self test.

Verder zijn specs natuurlijk wel makkelijk zoals M2M aangeeft.

Verwijderd

als je weet welke merk bios je hebt dan kun je hier: http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm de verklaring van de piepjes vinden. Het kan natuurlijk ook zijn dat je video controller stuk is, succes....

Verwijderd

Topicstarter
Specs weet ik maar heel weinig, zeker uit m'n hoofd. Het is een Medion MD8800, nooit problemen mee gehad. Ik weet dat de specs (waaronder mobo e.d.) te vinden zijn, maar na snel gezocht te hebben heb ik zogauw niet wat kunnen vinden. Ik heb het geheugen uitgebrijd (zit nu op 3GB), dus kan altijd nog proberen wat plaatjes te wisselen. Daarbij heb ik de originele GeForce 6700 vervangen met een GeForce 8600GT.

Verder is de computer nog in factory-setting, zogezegd.
Pagina: 1