Kwalitatief goede aanbieders?

Pagina: 1
Acties:

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Door de bomen zie ik momenteel het bos niet meer. Je wordt tegenwoordig dood gegooid met aanbiedingen en abonnementen.

Momenteel hebben wij een Zeelandnet kabelabonnement van 4 Mbit (E27,95) in combinatie met digitale telefonie (8,95) = 36,90 + belkosten is gemiddeld zo'n E55/60 per maand, hetgeen redelijk prijzig is in vergelijking tot bijvoorbeeld XS4all (34,95 voor dezelfde specificaties + onbeperkt bellen).

Dit zou dus al snel een voordeel van E20,0 kunnen opleveren.

De afgelopen dagen heb ik daarom rondgekeken en voor XS4all gekozen. Ondanks dat zij duurder zijn, wil ik het risico niet nemen om opgescheept te zitten met slechte dienstverlening/gebrekkige verbinding, etc. Laten we eerlijk zijn er doen zich veel geruchten te ronde m.b.t slechte service/dienstverlening van 'low-budget' providers zoals Tele2 en Telfort.

Vanochtend nam ik daarom contact op met Zeelandnet om er achter te komen wanneer mijn contract ontbonden kan worden. De medewerker vroeg mij waarom ik overweeg mijn contract op te zeggen, waarop ik antwoordde dat ik elders aanzienlijk voordeliger uit kan zijn.
Deze medewerker vertelde me dat veel mensen die reeds overgestapt waren van Zeelandnet naar XS4all toch weer terug komen naar Zeelandnet daar de beloofde bandbreedte bij lange na niet gehaald wordt. Je moet er namelijk rekening mee houden dat het dunbevolkte Zeeland geen Amsterdam is, waardoor de aangegeven snelheden (mogelijk) onrealistisch zijn.

Met mijn huidige snelheid behaal ik een downloadsnelheid van maximaal 460kb/sec.
Daarnaast ben ik niet zeer tevreden over de kwaliteit van ons digitaal telefonie abonnement.

Samen met het kostenplaatje is de slechte kwaliteit van het bellen voor mij reden andere aanbieders te overwegen. Het gesprek met deze medewerker deed mij doen besluiten om contact op te nemen met XS4all om navraag te doen. Ik besloot te bellen, daar ze op hun website spreken over een behandelingstermijn van 4-5 werkdagen voor vragen per email. De uitkomst 'de geschatte wachttijd bedraagt 18 minuten'.

Daardoor dacht ik, laat ik maar eens op Tweakers mijn vraag stellen, waar ik, tot mijn verbazing, er achter kwam dat XS4all helemaal zo goed niet meer is zoals ze ooit bekend stonden.

Ik vraag me daarom of welke aanbieders nog wel bekend staan als kwalitatief goed. Niet alleen vanuit een service oogpunt, maar ook met betrekking tot de kwaliteit van de internet/telefonie verbinding. Ik kan me niet herinneren dat we in de afgelopen 3/4 jaar ooit een storing gehad hebben, daarnaast is de snelheid ook goed. Kortom, welk alternatief bestaat er, welke een goede betrouwbare dienstverlening heeft (ook in Zeeland) tegen een concurrerende prijs?

Bij voorbaat dank.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28

beany

Meeheheheheh

Geen enkele ben ik bang. De vroegere kwaliteitsproviders(xs4all & demon b.v.) zijn er niet meer of zijn in kwaliteit behoorlijk achteruit gegaan. Aan de andere kant zijn de meeste providers in kwaliteit er op vooruit gegaan. Een gemiddeld abonnementje heeft goede up-times, goede snelheid voor een aardig tarief.

En over iedere provider zijn er wel horrorverhalen te vinden, dus daar is moeilijk op af te gaan.

En de markt is ook nog steeds aardig aan het bewegen. De kabelaars blijven hun producten verbeteren, de overnames bij adsl providers is naar mijn idee wel regelijk afgenomen, verschillende partijen zijn bezig met glas en dan zijn er ook nog de draadloze knakkers die voet aan de grond proberen te krijgen. Kortom: wat vandaag een goed product is, is morgen niks meer vanwege nieuwe technologie of andere voorwaarden.

Kijk naar wat je nodig hebt, zoek de leveranciers die dat kunnen leveren en neem de geen met een gemiddelde prijs zou ik zeggen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Aangezien ik zelf voor een van de mogelijke ISP's werk ga ik op je laatste stuk geen antwoord geven, maar:
Deze medewerker vertelde me dat veel mensen die reeds overgestapt waren van Zeelandnet naar XS4all toch weer terug komen naar Zeelandnet daar de beloofde bandbreedte bij lange na niet gehaald wordt. Je moet er namelijk rekening mee houden dat het dunbevolkte Zeeland geen Amsterdam is, waardoor de aangegeven snelheden (mogelijk) onrealistisch zijn.
Dit is absolute onzin. De overboekingsfactor is al jaren geen maatstaf meer voor werkelijk behaalde snelheden. Krijg je een 10Mbit profiel van een provider dan zul je dat ook gewoon halen.
let wel: dit profiel is afhankelijk van je afstand tot de wijkcentrale (en niet van de woondichtheid).. hoe verder je van de wijkcentrale af zit hoe lager je snelheid zal zijn.

heb je een ADSL1 wijkcentrale, dan tel je van 8Mbit terug naar beneden, heb je een ADSL2+ wijkcentrale - > Dan tel je van 20Mbit terug naar beneden.

(centrales checken voor het BBNED dsl netwerk kan op http://pcdb.bbned.nl)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:01:
Aangezien ik zelf voor een van de mogelijke ISP's werk ga ik op je laatste stuk geen antwoord geven, maar:

[...]

Dit is absolute onzin. De overboekingsfactor is al jaren geen maatstaf meer voor werkelijk behaalde snelheden. Krijg je een 10Mbit profiel van een provider dan zul je dat ook gewoon halen.
let wel: dit profiel is afhankelijk van je afstand tot de wijkcentrale (en niet van de woondichtheid).. hoe verder je van de wijkcentrale af zit hoe lager je snelheid zal zijn.

heb je een ADSL1 wijkcentrale, dan tel je van 8Mbit terug naar beneden, heb je een ADSL2+ wijkcentrale - > Dan tel je van 20Mbit terug naar beneden.

En juist op zulke afstanden tot de wijkcentrale als in dunbevolkte gebieden heb ik het in de praktijk meegemaakt dat ~3 megabit de max is. En dat is nog niet eens in de middle of nowhere.

Buiten dat de KPN een walgelijke organisatie is qua aan/afsluitingen en storingen.

In buitengebieden zit je vaak beter met de kabel, zeker hier in Caiway gebied. Snelheid ligt hoger en is minder rompslomp als er eens iets is ;)

Hier stond een dode link.

• denan
Je hoeft geen KPN dsl te nemen (planet/xs4all/hetnet/KPN). In de meeste gebieden kan BBNED ook leveren namelijk... maar dat moet je wel even op die link hierboven checken.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
denan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:01:

[...]

En je denkt niet dat bevolkingsdichtheid en gemiddelde afstand tot de centrale zijn gecorreleerd?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• denan
LB06 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:26:
[...]

En je denkt niet dat bevolkingsdichtheid en gemiddelde afstand tot de centrale zijn gecorreleerd?
Dat is mogelijk, maar dat is niet zoals ik de reactie interpreteer: "teveel mensen die aangesloten zitten.. dus je haalt de snelheid niet". Anyway, de enige factor is de afstand tot de wijkcentrale.

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

strandbal schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:38:
In buitengebieden zit je vaak beter met de kabel, zeker hier in Caiway gebied. Snelheid ligt hoger en is minder rompslomp als er eens iets is ;)
Volgens mij is jouw definitie van buitengebied iets te optimistisch. Kabel :')
denan schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 07:32:
Dat is mogelijk, maar dat is niet zoals ik de reactie interpreteer: "teveel mensen die aangesloten zitten.. dus je haalt de snelheid niet". Anyway, de enige factor is de afstand tot de wijkcentrale.
Lagere dichtheid -> minder wijkcentrales -> grotere afstand.

Flap

• denan
UDuckling5 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:16:
[...]
Lagere dichtheid -> minder wijkcentrales -> grotere afstand.
Dat wel, maar:
toch weer terug komen naar Zeelandnet daar de beloofde bandbreedte bij lange na niet gehaald wordt
Als een ISP een abonnement afsluit doen ze ook een snelheidstest op basis van type wijkcentrale + afstand van de klant tot de wijkcentrale. Dat is dan uiteindelijk de 'beloofde bandbreedte'.. en die zal dan in de meeste gevallen ook gehaald worden (of het moet wel erg slecht koper zijn).

add: het heeft nu in ieder geval niets meer met het oorspronkelijke topic te maken.. dus laten we daar weer naar terug gaan.

De meeste problemen bij providers zul je tegenkomen bij oplevering van je abonnement. Draait alles eenmaal dan zal het ook blijven draaien. Zoek dus gewoon een provider waarbij je het beste gevoel hebt en kies daarvoor. Ook hebben een aantal providers tegenwoordig een abonnement wat per maand opzegbaar is... dus je zult er niet lang aan vastzitten als het een miskoop blijkt te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door denan op 19-09-2008 09:26 ]

Pagina: 1