Site verkopen.. maar voor hoeveel?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Zo heb je niks, zo heb je 7500 bezoekers per dag en zo heb je een koper van je site.

De site heeft zoals gezegd zo'n 7500 bezoekers per dag, en heeft (al zeg ik heb zelf) een hoge kwaliteit, is database gestuurd, en gebruikt een aantal zelf ontwikkelde technieken.

Het lijkt erop dat het aantal bezoekers nog lang blijft stijgen dus het is een echte groei-site.

Nu vraag ik mij af.. voor hoeveel zou ik zo'n site moeten verkopen? En waar moet ik op letten als ik hem verkoop?

p.s. Graag alleen serieuze antwoorden... :)

|_____vakje______|

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Niet echt een antwoord, maar zou je het adres van je site eens hier neer kunnen zetten?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 21:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Denk goed na.... Wat zou iemand anders met je site doen? Op wat voor manieren kan ie er geld aan verdienen... Wat had het jou anders opgelevert...

En ja... een echt waarde oordeel kan ik denk ik niet geven.. helemaal niet zonder site ;)

Verwijderd

url ???? :?

• IceStorm

IceStorm

Ik ben maar even naar je ICQ-info gegaan... ALs je deze site bedoelt ( http://www.totalgsm.net/ ) dan zou ik zeggen.. Zo snel mogelijk verkopen voor zoveel mogelijk geld.. Ringtones zijn ook maar een rage ;)

Verwijderd

Verkopen..ja voor hoeveel.. niet te weinig :P

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

7500 x een cent of 10
en dan de uren die je ervoor gewerkt hebt..
en eventuele andere dingen :)
paar duizend dus :D

Maximum effort - Deadpool

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

hmm ik zou het nog ff afwachten.. iedere nieuwe gsm ondersteund dit dus ik vraag het me af of die rage gauw afgelopen is... ik zou er, als je um verkoopt, lekker veel voor vragen. en niet meteen aan de eerste de beste koper verkopen.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Tja het ligt er maar helemaal aan hoe graag je van de site af wilt natuurlijk en of je geld nodig hebt.

Wat zou het de koper kosten wanneer hij een dergelijke site, inclusief alle content, bij een degelijk webdesign bedrijf zou laten maken ?? Toch wel een mille of 10 schat ik.

De URL naam totalgsm.net vind ik niet zo bijzonder, dus opzich (als domeinnaam) niet van grote waarde. totalgsm.nl ligt meer voor de hand

Het bezoekers aantal is goed en je weet zelf wel wat dat je oplevert per maand (aan banner geld)

Kan de koper wat te koop gaan aanbieden via de site en daar aan gaan verdienen ?? Zo ja dan heeft hij al 7500 bezoekers te pakken, en daar moet je heel wat advertentie kosten voor maken eer je die op je site hebt.

Doe eens gek en vraag 20 mille, kun je altijd nog naar beneden. (of omhoog >:))

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Nu dat je wat reacties hebt gehad: wat wil je er voor hebben? :?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Oké oké. Ik wou de URL eigenlijk geheim houden (omdat die topic natuurlijk publiek toegankelijk is), maar jullie zijn natuurlijk tweakers, en er dus al achter gekomen. :)

http://www.totalgsm.nl is uiteraard ook in ons bezit :)

Hij heeft inmiddels een bod van 10.000 gedaan, maar daar gaan wij niet mee akkoord.. We hebben dan ook (te hoog) bod erover heen gedaan, benieuwd wat de reactie word.

Ik houd jullie op de hoogten, en serieuze anderen geïnteresseerde kunnen zich altijd melden: Bram@TotalGSM.Net Y)

|_____vakje______|

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 16:04 schreef CyberSnooP het volgende:
Hij heeft inmiddels een bod van 10.000 gedaan, maar daar gaan wij niet mee akkoord.. We hebben dan ook (te hoog) bod erover heen gedaan,
We ???

Maar goed, ik zat dus redelijk goed met de vraagprijs ???

10% advieskosten zie ik graag tegemoet op mijn rekening nummer. >:)

Verwijderd

je moet er gewoon voor vragen wat je het waard vindt...en dan er wat bovenop...
moet zeggen dat ik 10.000 een zeer redelijk bod vind persoonlijk...maargoed...

edit->
ik om ff terug op die 10.000...vind het eigenlijk niet echt redelijk, gezien het aantal bezoekers...7500...... maar ana de andere kant...ringtones zijn hot nu...maar...als je hem niet verkoopt...over een jaar....is het misschien wel weer out...

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34

admiral866

The King Personality Disorder

ik zou em verkopen (voor dat bedrag).
zo super speciaal is de site toch niet?

hangt er idd erg vanaf wat je zelf voor waarde hecht aan de site.

Verwijderd

voor 10 ruggen wist ik het wel :7

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 25 februari 2001 11:18 schreef the_undertaker het volgende:
voor 10 ruggen wist ik het wel :7
Das te weinig

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 20:26

Arno

PF5A

Op deze manier kom je zeker wel aan 7.500 bezoekers >:)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 24 februari 2001 16:04 schreef CyberSnooP het volgende:
Oké oké. Ik wou de URL eigenlijk geheim houden (omdat die topic natuurlijk publiek toegankelijk is), maar jullie zijn natuurlijk tweakers, en er dus al achter gekomen. :)
Sorry :) Ik ben gewoon nieuwsgierig van aard :P

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
haha: Nedstat info:

Totaal aantal pageviews sinds de meting begon: 573878.
Drukste dag tot nu toe: 24 februari 2001 met 8659 pageviews :)

Oftewel, deze topic gewoon lekker lang open laten en dan voor meer gaan verkopen >:)

• Kid Buu
  • Laatst online: 06:58

Kid Buu

Huh, Pietje?

Op zondag 25 februari 2001 12:01 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Das te weinig
Is inderdaad te weinig, je moet er zeker meer dan 15000 voor vragen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Op zondag 25 februari 2001 13:32 schreef Perfect_Cell het volgende:

[..]

Is inderdaad te weinig, je moet er zeker meer dan 15000 voor vragen.
Of je kunt hem gewoon niet verkopen en wachten tot je een sponser krijgt.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Markuzi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
We zitten nu te denken om 40.000 te vragen... Minder zou niet de moeite zijn ivm het vervallen van studiefinanciering en belastingen etc. Dit lijkt me een zeer redelijk bod toch??

Het bod van 10.000 gulden was trouwens als volgt samengesteld:
7500,- >> Voor de bezoekers (gem 7500 pd)
2500,- >> Voor ons unieke systeem (lijkt me vrij weinig)

Nu we toch bezig zijn jullie allen om een advies te vragen: Wat zouden we moeten vragen voor een banner in het top-frame? (per maand)

Grtz Markuzi
eveneens Webmaster TotalGSM

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Simpel. 7500 x 0.4 cent = 11160,= per jaar + werk dat je erin hebt zitten, + domeinnaam + groeiprognose van 10% per kwartaal maakt iets van 18.000,= pieken schoon in het handje voor het eerste jaar. Normaal vraag je 4x de jaarwinst maar aangezien we het over een hype hebben :)

En wat ik vergeten ben: hostingkosten moeten er nog vanaf natuurlijk en je moet de "legal state" van een ringtone nog even uitzoeken (zit er auteursrecht op :?).

We spend our years as a tale that is told

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

We zitten nu te denken om 40.000 te vragen... Minder zou niet de moeite zijn ivm het vervallen van studiefinanciering en belastingen etc. Dit lijkt me een zeer redelijk bod toch??
Dat is onzin. Je mag tegenwoordig 19.500,- per jaar verdienen zonder je studie financiering aan te tasten! En als je al veel verdiende, kan je makkelijk met z'n 2en een VOF je starten, daar die 40000,- (EX btw uiteraard) op laten storten en nog wat kosten maken :). Dan kom je mooi onder de 19500,- en kan je lekker je OV houden..

BTW: minimaal 20.000 doen, minder is afzetterij.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Op zondag 25 februari 2001 17:25 schreef Burat het volgende:

[..]

Dat is onzin. Je mag tegenwoordig 19.500,- per jaar verdienen zonder je studie financiering aan te tasten! En als je al veel verdiende, kan je makkelijk met z'n 2en een VOF je starten, daar die 40000,- (EX btw uiteraard) op laten storten en nog wat kosten maken :). Dan kom je mooi onder de 19500,- en kan je lekker je OV houden..

BTW: minimaal 20.000 doen, minder is afzetterij.
Jezus, wat een bedragen zeg, hoeveel kan ik krijgen voor mijn rom site, ik krijg ongeveer 1200 bezoekers per dag :P:P:P:P:P:P

Verwijderd

Hoi Bram,(hi Cybersnoop),

Je kunt voor je site een flinke prijs vragen. Startpagina.nl werd verkocht voor 20 miljoen.
Ik zal voor je zoeken naar een site-taxateur,

Greetz,
Fons

fons@acteris.nl - http://www.acteris.nl/

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 16:41 schreef acteris het volgende:
Hoi Bram,(hi Cybersnoop),

Je kunt voor je site een flinke prijs vragen. Startpagina.nl werd verkocht voor 20 miljoen.
Ik zal voor je zoeken naar een site-taxateur,

Greetz,
Fons

fons@acteris.nl - http://www.acteris.nl/
een beetje een oude }:O , maar ik ben wel benieuwd hoe het afgelopen is...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:57

Floor-is

5.2

Op zondag 25 februari 2001 16:18 schreef Markuzi het volgende:
Nu we toch bezig zijn jullie allen om een advies te vragen: Wat zouden we moeten vragen voor een banner in het top-frame? (per maand)
Beeeetje laat, maar OK :P

Afhankelijk van je publiek, en hoe je ze wilt verkopen kan je deze prijs opbouwen.

Sommige sites verkopen een vaste plek voor 1 maand voor een bepaald bedrag, anderen verkopen bijvoorbeeld 20% van de views op een vaste plek en weer anderen verkopen in blokken van 1000 views. (De kosten voor 1000 views noemen we CPM).

Dan kan je nog per-per-click of pay-per-lead banners doen, dan krijg je een bepaald bedrag als er geklikt of gekocht wordt op de banner of door de banner.

Bericht hierboven

Verwijderd

mja h voor hoeveel heb je t verkocht? of heb je m nog
en btw ringtones is nog steeds wel hot :D
maar kvraag me af of die koper als ie 20k betaalt nog winst kan maken......

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Met 7500 per dag is die site ongeveer fl. 1000,- per dag waard.
Pagina: 1