• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 18:49
Hoi,

Ik heb een tatung 32 inch lcd tv staan.

Het viel mij op dat tijdens het kijken het beeld nogal eens veranderd van een soort donker licht.
Het is niet altijd zo alleen soms valt het op.
Het is een moeilijk te omschrijven iets het is een beetje hetzelfde effect als dat je een lamp hebt aanstaan en dat hij wil eens heel ietsjes minder vel wordt om het zo maar te noemen.

Ik heb gezocht en kwam dit topic tegen:

[LCD]Philips 42 PFL7662 - (donker - licht - automatisch)

Mij is alleen nog niet duidelijk of dit nou "lcd eigen" is of dat het niet normaal is.
Ik heb het niet in extreme vorm je moet er goed op letten maar mijn crt tv heeft dit niet.
Het valt vooral op bij de wat donkere kleuren al zie je het weer niet bij te donkere kleuren.

Meestal zie ik dit ook op de achtergrond. Dus zeg maar als je een tv programma aan het kijken bent zie je bijvoorbeeld degene die in beeld is goed en de achtergrond zie je weer wat "flikkeren" om het zo maar te noemen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel en ben benieuwd naar de reacties!

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:04
Er zouden een paar dingen aan de hand kunnen zijn.

Het eerste is dynamisch contrast, hierbij wordt het backlight bijgeregeld aan de hand van de helderheid van de scène. In donkere scènes brandt het backlight minder fel dan in lichte scènes.

Het tweede is een lichtsensor die kijkt hoe licht het in de kamer is en daar zijn backlight op aanpast.

Het laatste is een kapotte backlight/ inverter (of lichtsensor als die erin zit), maar daar zou ik nog niet direct vanuit gaan.

Als het niet normaal is, zou je kunnen kijken of het uitschakelen van deze opties in de tv misschien helpt. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-09-2008 11:14 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• knorde
Jaap-Jan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:13:
Er zouden een paar dingen aan de hand kunnen zijn.

Het eerste is dynamisch contrast, hierbij wordt het backlight bijgeregeld aan de hand van de helderheid van de scène. In donkere scènes brandt het backlight minder fel dan in lichte scènes.
Je hebt hiervoor 3 opties: 1. Normaal 2. Bioscoop 3. Dynamisch. Heb alle 3 de standen getest maar bij alle 3 heb je hetzelfde effect. Behalve dat de ene veel feller is dan de andere.

Het tweede is een lichtsensor die kijkt hoe licht het in de kamer is en daar zijn backlight op aanpast.
Zit dit in elke tv? Ik heb hem namelijk in een kast staan (overdekt), wel de achterkant open. Ik heb hierover niets in het menu of in het boekje kunnen vinden.
Het laatste is een kapotte backlight/ inverter (of lichtsensor als die erin zit), maar daar zou ik nog niet direct vanuit gaan.

Als het niet normaal is, zou je kunnen kijken of het uitschakelen van deze opties in de tv misschien helpt. :)
Ik weet dus niet of dit normaal is of niet. Het is niet heel extreem maar als je erop gaat letten irriteer ik me er wel aan.
Heb even antwoorden op je opties gegeven :)

Ik wil nogmaals wel even benadrukken dat het echt minimaal is maar als je erop gaat letten is het vrij irritant :P

• Jaap-Jan
Je hebt hiervoor 3 opties: 1. Normaal 2. Bioscoop 3. Dynamisch. Heb alle 3 de standen getest maar bij alle 3 heb je hetzelfde effect. Behalve dat de ene veel feller is dan de andere.
Zijn er niet meer opties die hier mee te maken kunnen hebben? Welk type tv is het precies?
Zit dit in elke tv? Ik heb hem namelijk in een kast staan (overdekt), wel de achterkant open. Ik heb hierover niets in het menu of in het boekje kunnen vinden.
Nee, niet elke tv heeft dat en de jouwe dan waarschijnlijk niet. :)

Ik zou de antwoorden buiten de quote doen, zoals ik nu doe. Als ik jou wil quoten moet ik nu tekst knippen en plakken, alles wat binnen de quote staat wordt vervangen voor. [..]. Druk maar eens op de quote- knop van je eigen tekst. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• knorde
Het is een Tatung V32MCAK-ED1 en ik zal voortaan idd goed quoten :P

• Jaap-Jan
Die 'APC' (Automatic Picture Control) op 'Dynamic' betekent ook niet dat er dynamisch contrast gebruikt wordt, maar enkel dat 'ie in een lichte omgeving wordt gebruikt. Ik kan niet in de handleiding vinden of je dat kunt uitschakelen, dus ik denk dat je ermee moet leren leven.

Op de tv van m'n ouders (Philips 32PF9541) kun je die optie wel uitzetten, dus ik had eigenlijk gedacht dat dat misschien op jouw tv ook wel kon. Blijkbaar dus niet, helaas. :(

• knorde
Jaap-Jan schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:30:
Die 'APC' (Automatic Picture Control) op 'Dynamic' betekent ook niet dat er dynamisch contrast gebruikt wordt, maar enkel dat 'ie in een lichte omgeving wordt gebruikt. Ik kan niet in de handleiding vinden of je dat kunt uitschakelen, dus ik denk dat je ermee moet leren leven.

Op de tv van m'n ouders (Philips 32PF9541) kun je die optie wel uitzetten, dus ik had eigenlijk gedacht dat dat misschien op jouw tv ook wel kon. Blijkbaar dus niet, helaas. :(
Het gaat mij er ook meer om of de tv wel of niet defect is.

Het gekke is dat andere mensen die bij mij komen vinden dat ik zeur en dat het helemaal niet zichtbaar is. Ik ben dan misschien wel iemand die echt overal op let maar ik wil dus wel graag weten of het een defect is ja of nee.

Je moet dus wel echt heel goed kijken.

Ik heb net via msn ook iemand gevraagd die een lcd tv bleek te hebben.
Diegene zegt dit ook te hebben maar hij er allang niet meer op let en het alleen in het begin irritant is omdat je crt gewend bent en je er gewoon aan moet wennen.

Zou dit een defect kunnen zijn of kan ik er vanuit gaan dat dit gewoon "normaal" is bij ons.

Pagina: 1