Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[HTML, CSS] IE6 vernaggelt lay-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik heb een website gemaakt: www.carp.nl/wbdr
en deze wordt goed getoond in IE7 en FF, alleen in IE6 wordt alles vernaggelt.
Ik had eerst in de CSS een H3 tag aangepast zodat dit als quote gebruikt kon worden. Dit is nu veranderd naar een blockquote tag, omdat de andere code hacks bevatte (waardoor IE6 meteen met een foutmelding afsloot). Alsnog blijft het probleem van de layout zich voordoen en ik heb geen idee waar het door komt. Ook hebben de .png images geen transparante achtergrond.

CSS is hier te vinden: http://static.carp.nl/mini-sites/wbdr/wbdr.css

Het enige wat ik nog kan bedenken is dit aan de kant gooien en weer ouderwets iets in html in elkaar flansen zodat het goed getoond wordt in IE6.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik kan je niet helpen bij je specifieke probleem omdat ik hier al 2 versies boven IE6 zit ;), maar wellicht dat je het kan oplossen door met behulp van conditional comments een (extra) stylesheet te maken die wel voor IE6 werkt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het bestuderen. Bedankt ;)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Transparante png's in IE6 werken niet direct. Zie google voor een workaround. (of zie ook hier) Handiger lijkt me om een andere stylesheet voor IE6 te gebruiken zonder deze transparante afbeeldingen.

Waarom eigenlijk de linkermarge van 23 pixels? Het ziet er een beetje vreemd uit imho.

[ Voor 37% gewijzigd door Noork op 18-09-2008 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat leek me ook de beste oplossing zoals ik het nu zie (pffff wordt een lange dag dus).

De marge van 23 pixels links zit daar omdat de klant dat wil ;) Die vond het een mooie afstand, dan ga ik niet zitten miepen natuurlijk.

Wat is trouwens nog de kans dat iemand op IE6 zit te werken?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Kijk een keer naar je gebruikers in je statistieken en je weet hoeveel mensen er in IE6 komen :)

Maar waar heb je je manier van horizontaal centreren vandaan als ik vragen mag. Laatste tijd komen er veel mensen die websites zo centreren maar het werkt helemaal niet als je scherm minder breed is dan de website. Tip zoek eens op margin:0 auto;

Verder gewoon niet procentueel je inhoud plaatsen. Je container is pixelprecie, maar daarin wil je het relatief positionere. Mischien dat IE6 dan denkt dat ze procentueel aan je scherm moeten voldoen, ipv je container. (geen idee of het klopt hoor, maar test eens)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:25:
Wat is trouwens nog de kans dat iemand op IE6 zit te werken?
Ruwweg 25%. Zie b.v. http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06

Zerora

Ik Henk 'm!

disjfa schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:28:
Kijk een keer naar je gebruikers in je statistieken en je weet hoeveel mensen er in IE6 komen :)
Mensen die geen verstand hebben van PC's en dus Windows ook niet updaten zitten gewoon met IE6 te surfen. En dat zijn er dus best veel.

[ Voor 4% gewijzigd door Zerora op 18-09-2008 11:31 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:28:

Maar waar heb je je manier van horizontaal centreren vandaan als ik vragen mag. Laatste tijd komen er veel mensen die websites zo centreren maar het werkt helemaal niet als je scherm minder breed is dan de website. Tip zoek eens op margin:0 auto;

Verder gewoon niet procentueel je inhoud plaatsen. Je container is pixelprecie, maar daarin wil je het relatief positionere. Mischien dat IE6 dan denkt dat ze procentueel aan je scherm moeten voldoen, ipv je container. (geen idee of het klopt hoor, maar test eens)
Het horizontaal positioneren op deze manier werkt mits je een vaste waarde hebt meegegeven aan de max. breedte (in dit geval 900px). Tot nu toch werkt dit prima bij mij ;)

Om je andere punt aan te kaarten, het kan inderdaad zo zijn dat IE6 percentages niet kan berekenen en dit van de nulwaardes gaat rekenen i.p.v. in de containers. Ik zal dit in mij IE6 stylesheet moeten aanpassen dus. Weet ik in ieder geval waar te beginnen. Thnx!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:39:
[...]
Het horizontaal positioneren op deze manier werkt mits je een vaste waarde hebt meegegeven aan de max. breedte (in dit geval 900px). Tot nu toch werkt dit prima bij mij ;)
Maak je browser eens windowed en minder breed dan 900 px en probeer dan de tekst aan de linkerkant te lezen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door disjfa op 18-09-2008 11:40 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:39:
[...]

Maak je browser eens windowed en minder breed dan 900 px en probeer dan de tekst aan de linkerkant te lezen ;)
Hmm.. ik zie je probleem ;) Ook dat moet ik even oplossen, hoewel ik er van uit ga dat niemand meer op een resolutie van 800x600 zal zitten.

Ik heb ook al aardig het IE6 probleem opgelost, alleen mijn sidebar div wordt onder de content div geklapt. Even puzzelen hoe ik dat in hemelsnaam ga oplossen. En dan nog de transparantie van de .png plaatjes *zucht* Leuk werk hebben we ook, toch..?

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Zerora schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:31:
[...]

Mensen die geen verstand hebben van PC's en dus Windows ook niet updaten zitten gewoon met IE6 te surfen. En dat zijn er dus best veel.
Het zijn voornamelijk bedrijven waarvan de systeembeheerder geen zin heeft om duizenden computers te updaten.

Met het oog op de Carp* doelgroep wel redelijk belangrijk lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:01:
[...]

Het zijn voornamelijk bedrijven waarvan de systeembeheerder geen zin heeft om duizenden computers te updaten.

Met het oog op de Carp* doelgroep wel redelijk belangrijk lijkt me.
Klopt, hoewel automatische updates me niet al te veel moeite lijkt. Even een nachtje de update uitvoeren en geen haan die er naar kraait. Helaas werkt de praktijk niet altijd zo.

Ik krijg de sidebar div maar niet naast de content div. Pfff wat doe ik verkeerd?

Edit: Uiteindelijk is het gelukt met behulp van een stukje javascript die hier te vinden is:
http://code.google.com/p/ie7-js/

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 13:55 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:08:
[...]

Klopt, hoewel automatische updates me niet al te veel moeite lijkt. Even een nachtje de update uitvoeren en geen haan die er naar kraait. Helaas werkt de praktijk niet altijd zo.
Het gebeurd ook vaak genoeg dat er bepaalde software binnen het bedrijf draait dat enkel compatible is met 'software X' (in dit geval dus IE6) en dat er dus om die reden geen update gedaan wordt. Vind ik overigens geen issue voor het bedrijf dat de software gebruikt, maar voor het bedrijf wat de software geschreven heeft, maargoed das een hele andere kwestie.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Zerora schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:58:
[...]
Het gebeurd ook vaak genoeg dat er bepaalde software binnen het bedrijf draait dat enkel compatible is met 'software X' (in dit geval dus IE6) en dat er dus om die reden geen update gedaan wordt. Vind ik overigens geen issue voor het bedrijf dat de software gebruikt, maar voor het bedrijf wat de software geschreven heeft, maargoed das een hele andere kwestie.
'geen zin hebben' was inderdaad niet zo'n goede verwoording :P

We hebben sites draaien met een zakelijke doelgroep waar het IE6 gebruik zelfs boven de 50% ligt...

Bizar als je bedenkt dat de browser ruim 7 jaar oud is.. Dat is in internet jaren prehistorisch.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 18-09-2008 16:06 ]

Pagina: 1