Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Symbian GPS] loggen naar server

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-11 21:11

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ik heb al een aantal sites voorbij zien komen die "live" je GPS-positie laten zien (trackr.nl is er zo een). Heel mooi allemaal, maar ik wil dit natuurlijk zelf kunnen doen. Nou heb ik gezien dat er J2ME API's (Location Based Services) zijn. Maar voordat ik daar aan begin, vroeg ik me af, zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben. Ik wil het gaan uitvogelen op mijn Nokia N95 (8GB) versie. Het volgende is mijn idee:

1. start toepassing op
2. bepaal GPS-positie om de paar seconden
3. maak verbinding met server (desnoods URL die hij aanroept om het simpel te houden: www.server.tld/update.php...3.1231231&alt=122.2323223)
4. server-script schrijft nieuwe lokatie weg in db
5. ga naar stap 2

Ik wil eigenlijk dus zelf de controle hebben over waar ik mijn GPS-gegevens live opsla op de server, in plaats van afhankelijk te zijn van een andere partij die het opslaat. Het zou het mooist zijn als er natuurlijk al een stuk software is die dit doet. Bijv. een simpele Java-client en een kant-en-klaar PHP-script die doen wat ik wil. Maar volgens mij moet het nog uitgevonden worden.

Mijn vraag: bestaat er al iets (uitgewerkt/open source) dergelijks?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-11 11:26
http://www.google.com/sea...Program&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Bekijk de API van link numero uno maar eens.

[ Voor 19% gewijzigd door Depress op 18-09-2008 10:44 ]