The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
sudo dpkg-reconfigure locales
En wat zijn de foutmeldingen precies wat sudo dpkg --configure -a geeft, anders wordt het erg lastig om te helpen.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
dpkg --configure -a geeft geen echte foutmeldingen, deze blijft gewoon hangen in het process.WHiZZi schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:00:
Die en-AU melding lijkt op iets wat met de locales te maken heeft. Probeer eens:
sudo dpkg-reconfigure locales
En wat zijn de foutmeldingen precies wat sudo dpkg --configure -a geeft, anders wordt het erg lastig om te helpen.
Ik zal de instructie wat je geeft eens uitproberen, mischien dat het het probleem oplost.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
haha, ja daar zit het euvel hemSir Isaac schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:58:
herconfigureren van locales kan op een oude machine heel lang duren. Om wat voor systeem gaat het?
Het is een AMD-bak van pakweg 800 Mhz.
Goed, ik zal maar eens vanaaf die bak aanzetten en dan over een uurtje of 5 terug komen....
Misschien ook een optie. alleen bij deze moet ik dan wel vragen hoe ik dit bewerkstellig in ubunut.ahbart schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:52:
Ik had op een recente pc hetzelfde probleem met au nogwat. Ik heb toen de server verandert naar de ubuntu hoofdserver en toen liep het in een keer vlot door. Misschien het proberen waard?
thanxahbart schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:29:
Ik heb dit met synaptic gedaan. Instellingen - pakketbronnen - downloaden van ...
Dat heeft alleen zin als het downloaden van de paketten niet/langzaam gaat. Bij TS ging de configuratie van de locales langzaam.ahbart schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:52:
Ik had op een recente pc hetzelfde probleem met au nogwat. Ik heb toen de server verandert naar de ubuntu hoofdserver en toen liep het in een keer vlot door. Misschien het proberen waard?
Andere server heeft dus geen zin.