[w2k3] Schoon event log, vage problemen

Pagina: 1
Acties:

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Dit is echt een topic waarvan ikzelf ook altijd heb van: :? :'( Niet weer zo'n verhaal.

Nu ondervind ik het zelf. Voordeel, nog meer begrip voor de medemens...

Situatie
Nieuwe HP DL380G5 met laatste firm- en software. Daaraan gekoppeld een MSA50 (schijven kabinet). Het OS is Windows 2003 R2 SP2. Draait Oracle op. Er hang precies zo'n zelfde configuratie (zelfde aanschafdatum) zonder problemen.

Probleem
Er zijn een aantal kleine problemen geconstateerd:

Aan- afloggen op console
Ik kan mij via het console direct aanmelden op de server. Als ik wil afloggen lukt dat niet en moet ik de sessie via een RDP connectie met pijn en moeite (lees veel klikken) killen. Wanneer ik de opdracht afloggen heb gegeven kan ik ook geen andere apps meer draaien. Hij geeft dan de melding dat ik aan het afloggen ben.

Netwerkpoort
Na de installatie was het niet mogelijk om vanaf sommige stations in te loggen. Alle switches e.d. gecontroleerd. Was allemaal goed. Toen de kabel van port1 naar port2 gezet. Toen geen problemen meer. (Hier kregen we al jeuk)

Afsluiten
Het systeem is niet te rebooten. Wanneer ik de opdracht geef om te rebooten wordt het console (windows) grijs en de rdp-connectie verbroken. Mijn ping-opdracht blijft antwoord krijgen. Console blijft grijs. De enige optie is dan nog om hem een keiharde reboot te geven.

Tot nu toe
  • Eventuele verschillen met andere server gecontroleerd.
  • Tot nu toe heb ik dus gecontroleerd of alle drivers up-to-date zijn.
  • Er draait nu een Memtest86 (is op 40% zonder problemen)
  • Er wordt contact opgenomen met HP Support.
Wat ik nog wil doen is:
- interne kabels controleren
- analyse software

Vragen
Kan iemand mij helpen aan analyse software. Bijvoorbeeld om processen te monitoren, windows zaken te analyseren, hardware controles enz. Mijn zoekkunsten hebben nog niets concreets opgeleverd behalve memtest86 dan.

Iemand nog suggesties waar ik zou kunnen kijken? Duwtje in de goede richting...

Ik voel me nu net een }:O ...

[ Voor 1% gewijzigd door BachW op 18-09-2008 10:09 . Reden: hp support ]

BOINC stats

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HP Diagnostics ?

HP support kan je meestal wel goed helpen ...
Heb je het ook al getest zonder Schijfcabinet?

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
HP Diagnostics kwam 100% door de test heen.

Zonder schijfkabinet ga ik proberen.

BOINC stats

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat gebeurt er als je enkel de OS services laat lopen, dus alle Oracle en overige software uit laat staan, is het dan nog steeds bagger?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Memtest86 passed zonder errors
Booten met schijfkabinet uit geeft zelfde problemen.
Op de server de draaiende Oracle processen uitgeschakeld en alle HP tooltjes mocht ook niet baten.
Rebooten lukte nu wel.

BOINC stats

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Even een oude koe, maar lijkt me gepast om de uiteindelijke oplossing te posten.

Het bleek toch een hardware probleem te zijn. Het mobo is vervangen en de installatie opnieuw gedaan. Nu draait hij als een zonnetje.

BOINC stats

Pagina: 1