Toon posts:

iTunes 8 crasht Macbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend bij opstarten mijn eerste major macbook probleem ooit. Mijn macbook laat bij het opstarten de chime horen maar blijft vervolgens hangen op het grijze scherm (of heel af en toe geeft hij de knipperende folder met het vraagteken erin). Enig zoekwerk leverde erg veel hits waaronder een topic op het Apple support forum waar wel erg vaak dezelfde problemen zijn gemeld de laatste paar dagen en hoe toevallig, allemaal bij gebruikers die net de nieuwe iTunes 8 hebben geinstalleerd.

http://discussions.apple....threadID=1703941&tstart=0

Mijn verhaal is identiek aan die je daar kunt vinden. Gisteren nieuwe iTunes 8 geinstalleerd, vanochtend bij opstarten zo traag als wat en geforceerd stoppen werkte niet. Zodoende een harde reset gedaan waarna het opstarten blijft hangen op het grijze scherm.

Ik heb nog geen tijd gehad om de aangedragen oplossingen te proberen, macbookje staat momenteel naast me op werk en niets werkt, maar heb momenteel geen install discs bij de hand. Toch dacht ik vast het topic te openen zodat een ieder, welke de nieuwste itunes nog niet heeft geinstalleerd en dit wel van plan is, of de nieuwe itunes al wel heeft geinstalleerd maar nog niet heeft gerestart... om voor de zekerheid maar even een heel goede back up te maken. Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat iTunes de schuld heeft, maar kom zo ineens wel erg veel verhalen tegen van mensen met hetzelfde probleem...

Een back up maken moet je uiteraard altijd doen maar dat is niet bij iedereen het geval als je zo de diverse fora volgt :P

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16

Bob Popcorn

Plop!

Mja, mijn macbook pro deed ook al raar na het installeren. Ineens niet meer wakker uit slaapstand en 10 minuten gedaan over het opstarten :/ Gelukkig geen crash...

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Bij het opstarten liep de macbook vast, vervolgens grijs scherm zonder appeltje. harde schijf is dus kapot en het lijkt inderdaad meer voor te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me af wanneer Apple met een reactie of update komt, en dan dus in de downloadbare versie en niet een upgrade die je kunt downloaden. Beetje googlen levert een heel hoop mensen met hetzelfde probleem. Hopelijk is mijn data nog te redden. Back uppen doe ik eens in de maand en was bijna weer tijd maar wel wat uren programmeer werk kwijt als ik niks meer terug kan krijgen...

zo maar eens install disc zoeken en kijken of het nog te repareren valt...

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Move naar AMD (alhoewel ASD ook zou kunnen), aangezien daar topics over iTunes horen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik had een tijdje terug ook het probleem met opstarten van mijn MB (aug 2007 model) dat ik alleen de grijze cirkel kreeg.
Wat geholpen had was opstarten in single user mode en de file structure herstellen, de commando's staan in de MB-thread hier op GoT. Met dank aan Daedelus toen, hier was hetgeen wat ik moest doen zodat het opgelost was:

Wat je kunt proberen is opstarten in single-user mode en dan fsck_hfs -d -f -y /dev/disk0s2 en mocht dat niet helpen, fsck_hfs -d -f -y -r /dev/disk0s2.

Ik dacht ook in eerste instantie dat het mijn HD kapot was maar kennelijk was er iets fout gegaan bij het afsluiten van mijn MB toen.

[ Voor 23% gewijzigd door DoctorV64 op 18-09-2008 15:26 . Reden: Toevoeging ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

Topicstarter
Topic was meer bedoeld om iedereen even te wijzen op de (blijkbaar) veelvoorkomende problemen bij de upgrade naar iTunes 8.

Maar jou oplossing werkt helaas niet. Ben nu wel zover dat ik in het installatie programma komt maar mijn HD blijft onzichtbaar. Enigste oplossing lijkt mij dan om een nieuwe HD te steken en hopen dat er nog iets te redden valt van mijn huidige HD... :|

Verwijderd

Topicstarter
Even update voor de geintresseerden:

HD lijkt helemaal overleden. Wil nieaaien en geeft harde kliks wanneer ik hem van stroom voorzie. Niet meer doen dus. Oude hd erin gezet en werkt prima dus dat wordt mijn garantie claimen en hopelijk kunnen ze mijn oude data nog terugkrijgen want had een goede back up maar zoals de vakantie fotoos zaten daar nog niet bij :( Dat wordt direct een grotere externe hd aanschaffen voor time machine :/

Uiteraard kan het puur toeval zijn dat mijn HD net overlijdt terwijl ik itunes heb geinstalleerd. Echter ik vind dermate veel gelijkende gevallen op internet dat toeval vrijwel uit te sluiten valt...
Pagina: 1