Sinds een korte periode ben ik gestart als zelfstandig ondernemer in de kantoorautomatisering voor het MKB. Als een van de velen dacht ik toen ik startte, echter is de vraag van opdrachtgevers goed en heb al bij meerdere klanten de werkplekken incl. servers, bekabeling, e.d. opgezet. Het mooie hiervan is dat ik nu gezien wordt als diegene die het beheer mag gaan doen. Daar komt mijn vraag om de hoek kijken:
Wat is de ervaring van de optie's die hiervoor zijn (en de valkuilen), zelf zat ik te denken aan:
Geen service contract = uurtarief + trage responstijd
Brons (of 1 ster, noem maar iets) = Abonnement = 8 contacturen per maand + responstijd 4 uur
Zilver (2 ster) = Net iets beter
Goud (3 ster) = weer iets beter
Wat is gebruikelijk in de branche en wat zijn de ervaringen hiermee? Mij lijkt het voordeel van de contracten dat je een constante kasstroom weet te genereren, welke je kan gebruiken voor vaste lasten, zoals: personeel, bedrijfslocatie, e.d.
Wat is de ervaring van de optie's die hiervoor zijn (en de valkuilen), zelf zat ik te denken aan:
Geen service contract = uurtarief + trage responstijd
Brons (of 1 ster, noem maar iets) = Abonnement = 8 contacturen per maand + responstijd 4 uur
Zilver (2 ster) = Net iets beter
Goud (3 ster) = weer iets beter
Wat is gebruikelijk in de branche en wat zijn de ervaringen hiermee? Mij lijkt het voordeel van de contracten dat je een constante kasstroom weet te genereren, welke je kan gebruiken voor vaste lasten, zoals: personeel, bedrijfslocatie, e.d.