Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Autocad 2006] Runtime error

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 15:55
Sinds een week heb ik op het werk Autocad 2006 geinstalleerd. Maar heb er nogal wat problemen mee. Tijdens het installeren is er niets aan de hand.
Ook de eerste dag dat ik het gebuik niet. Vaak de tweede dag ook nog niks aan. Maar op de derde dag beginnen de problemen....
Ik kan het programma simpelweg niet meer opstarten en krijg een foutmelding (runtime) betreffende acad.exe.

Het vreemde is eigenlijk dat dit probleem zich ook bij mijn collega voordoet terwijl het programma gewoon lokaal draait op de c:\ en niet via het netwerk.
Thuis draai ik het programma ook en heb ik er nooit problemen mee gehad.

Als ik via configuratiescherm --> software --> autocad ---> repareren/herstellen doe, werkt hij daarna wel weer alleen ben ik alle instellingen kwijt (menubalken etc. etc.) die ik daarvoor al had ingesteld.

deze dus:
http://www.foto-uploaden....70d6fe7ca0d21a9c99ea5.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Mich007 op 18-09-2008 09:12 ]

• Mich007
Niemand?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28
Tijdje terug dat ik met Autocad te maken heb gehad maar er staat me nog bij dat er problemen waren met een combinatie aan .Net Framework versie. Bij ons voldeed een voledige update van het .Net Framework. Als het goed is moet je hier ook een knowlegde artikel over vinden op AutoDesk support site.

Controleer ook je log files waarom AutoCad is gestopt.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:48
Heb je ook de servicepack(s) geinstalleerd van AutoCAD2006?
Dit zou je probleem wel eens op kunnen lossen (zaten behoorlijk wat bugfixes in SP1 voor ACAD2006 vziw).

• Mich007
Na het installaren van de SP1 krijg ik weer een nieuwe foutmelding.
Dan heeft hij weer problemen met de licentie.....
Maar daar mag toch geen probleem mee zijn aangezien het gewoon een goede versie is met licentie......

De enige optie tot nu toe is, om elke 2 dagen, repair via configuratiescherm te doen...
maar dit is niet leuk! :(

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Installeer deze of deze eens? (Of de X64 variant uiteraard)

[ Voor 71% gewijzigd door RobIII op 22-09-2008 09:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mich007
Helaas beide geen resultaat, maar uiteraard bedankt voor de reactie!
Heb zojuist autocad eraf gegooid en opnieuw gesinstalleerd, maar nu kom ik er helemaal niet meer in.
Krijg direct een pop up, met 'registration activation' en dan gebeurt er helemaal niets meer...
Heel vreemd omdat ik na de nieuwe install nog helemaal geen activationcode in heb hoeven geven omdat ik zo ver nog niet ben gekomen.
(Uiteraard wel de licence code tijdens de install)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En heb je al eens contact opgenomen met de support afdeling? Wat zeggen zij?
Er er is niet toevallig ooit een 'minder legale install' aanwezig geweest op die systemen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mich007
Naar mijn weten is er nooit een illegale versie geinstalleerd geweest.
Het vreemde blijft toch dat ik thuis nooit problemen heb, maar alleen op het werk...

Serviceafdeling heb ik nog niet gebeld aangezien de licentie die er op rust op mij prive is en niet via mijn werkgever.
De install van 2006 was eigenlijk even een test om te kijken of we in de toekomst over gaan schakelen. Op dit moment werken we hier namelijk nog met de 'prehistorische' 2000 versie.
Maar echt kunnen testen hebben we hem nu namelijk nog niet :(

• Mich007
*klein schopje*
Pagina: 1