Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Beleid KPN: Garantie vs bricked telefoon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik ben nieuw hier. Ik zit met een vraag en ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden door het forum te doorzoeken.

Ik heb een TyTN2. Daar wil ik graag een xda-developers rom op zetten. Nu is er de kans dat ik daarmee mijn telefoon brick natuurlijk.

Ik heb bij KPN een verzekering service afgesloten die het toestel verzekerd tegen schade zolang die maar niet met opzet is toegebracht. De verkoper zei dat als de telefoon kapot gaat met een 'illegale' rom er op de telefoon ook gewoon verzekert is. Nou is mijn vraag of dat ook zo is als je hem gebricked opstuurt? Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Ik zie uit naar jullie ervaringen,

Wilco ;)

PS. Ik hoop dat ik onder het juiste forum-onderdeel gepost heb.

Verwijderd

Dat ligt in principe aan de verzekering die jij hebt afgesloten; wat waren de voorwaarden?
Zonder de voorwaarden te kennen is het gissen voor ons.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Schade die je zelf veroorzaakt is natuurlijk niet gedekt. De vraag is alleen of ze daar achter gaan komen. Dat kunnen misschien wel. Maar misschien is het uitzoeken van de oorzaak van een "brick" telefoon moeilijk. (en kost dat meer geld dan simpelweg vervangen of software er opnieuw opzetten)...

Daarom zouden ze het dus wellicht in de praktijk wel vergoeden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:05:
Schade die je zelf veroorzaakt is natuurlijk niet gedekt....
Schade die je zelf veroorzaakt is wel gedekt zolang je het niet met opzet doet en het geen opzettelijk aangebrachte schade is. En daar zit 'm volgens mij juist de kneep. Als je een toestel bricked doe je dat natuurlijk niet met opzet, maar je weet dat je een risico neemt als een nieuwe rom op je toestel flashed. Daarom vraag ik me af of er KPN-klanten zijn die hun toestel gebricked hebben en gewoon garantie op het gebrickte toestel hadden.
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:55:
Dat ligt in principe aan de verzekering die jij hebt afgesloten; wat waren de voorwaarden?
Zonder de voorwaarden te kennen is het gissen voor ons.
Ik heb een "Zeker Mobiel Extra" verzekering van KPN. In de voorwaarde lees ik wat ik hierboven beschreven heb, maar niets over wat ze doen als je een toestel gebricked hebt.

Voorwaarden zijn hier te vinden in de vorm van een pdf bestand.

Wilco ;)