Toon posts:

TV Kaart pakt geen geluid in DScaler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT,

Ik heb recent een nieuwe PC aangeschaft met TV-kaart omdat ik geen ruimte heb voor een tv op mijn studentenkamer. Alles goed en wel, drivers geinstalleerd, Dscaler geinstalleerd (schijnbaar het programma om tv mee te kijken).

Ik krijg beeld (behoorlijk scherp zelfs), ik krijg er alleen geen geluid uit.
Ik heb alle verschillende audio modi geprobeerd in Dscaler en niets werkte. Ook nog PowerCinema geprobeerd maar daar hetzelfde probleem.

Het gaat hier om een Asus My Cinema 7135

Iemand enig idee?

[EDIT] Misschien goed om er even bij te zeggen dat het in een PCI slot zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 01:13 ]

Verwijderd

DScalar geeft ook geen geluid met mn Hauppauge 150MCE.. mja.. die mpeg2 kaarten (zal die van jou ook wel zijn) worden niet gesupport... (met 1.4 dacht ik dat het was? : S not sure)

ik zou XP MCE / Vista MCE of mediaportal proberen te gebruiken (dan heb je tenminste ook EPG)............................. VLC heeft ook vaak/veel problemen met tv kaartjes dus dat is ook niet echt aan te raden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 01:20 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zo'n kaart ook weleens getest (de 7135 hybrid). Deze kreeg ik uiteindeilijk aan de praat in Powercinema 4 en 5. (versie 5 is wat responsiever dan de bijgeleverde versie 4). Dscaler werkte hier ook, maar het geluid wilde pas werken nadat ik Powercinema een keer had opgestart. Hoe wordt de kaart herkend in Dscaler? Hier geeft hij de melding dat het een SAA7134 kaart betreft.

Wellicht kan het liggen aan de drivers die je gebruikt, welke versie gebruik je? Ik heb hier getest met 13.3.1.7.

Wat zijn dan de 'diverse audio modi'? Bij deze kaart gaat volgens mij het geluid over de PCI bus, dus je moet echt de kaart instellen als audiobron en niet je geluidskaart. Heb je dit gedaan?

[edit]p.s. wellicht zijn er verschillende versies van de 7135. Zit er toevallig een audio-out op de kaart? Zo ja, dan is het ook mogelijk dat je een doorluskabel moet gebruiken naar de line-in van je geluidskaart.

@Xan: Deze kaart heeft geen hardwarematige MPEG2. Het is echt een low-budget kreng.

[ Voor 24% gewijzigd door Noork op 18-09-2008 01:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 18 september 2008 @ 01:24:
Hier geeft hij de melding dat het een SAA7134 kaart betreft.
Klopt
Wellicht kan het liggen aan de drivers die je gebruikt, welke versie gebruik je? Ik heb hier getest met 13.3.1.7.
Ik heb hier drivers die staan onder v.2.4.0.4. maar ik geloof dat ik die 13.3.nogwat ook eerder had maar die stonden geloof ik onder de 7133 of de 7135 oid.
Wat zijn dan de 'diverse audio modi'? Bij deze kaart gaat volgens mij het geluid over de PCI bus, dus je moet echt de kaart instellen als audiobron en niet je geluidskaart. Heb je dit gedaan?
In DScaler zitten een aantal audio standaarden naast "Audio uit Tuner" bijv. B/G-Dual F/M Stereo etc. Ik heb de kaart inderdaad als audio bron.
@Xan: Deze kaart heeft geen hardwarematige MPEG2. Het is echt een low-budget kreng.
Klopt ook :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oke, maar hoe zit het met de doorluskabel? Zit daar een aansluiting op (extern/intern)?

Geluid is volgens mij een bekend euvel met deze kaart en Dscaler. Zie: Dscaler forum

p.s. de drivers maken niet uit voor het gebruik in Dscaler, deze maakt nl. gebruik van eigen drivers. Met drivers knoeien heeft alleen nut als je de kaart in Powercinema aan de praat wilt krijgen.

Verwijderd

Toevallig.. als ik 1 x m'n hauppauge-tv appje start.. dan krijg ik vervolgens ook (wel) geluid in Dscalar..
anders niet
Pagina: 1