[MUZIEK]Title meerdere mp3's tegelijk veranderen

Pagina: 1
Acties:

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08 22:30

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hallo,

Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar ik kom er maar niet uit, er zijn genoeg programma's (lupasrename bv), die bij meerdere bestanden tegelijk een deel van de naam, die overal hetzelfde is, eruit halen.
Helaas werken al deze programma's niet met de Title van liedjes, en juist deze worden getoond in bijvoorbeeld iTunes en WMP. (Title is trouwens heel wat anders dan de name, of naam van een lied)

Wat ik allemaal heb geprobeerd:

Lupas Rename 2000
Mp3Tag
Tag & Rename
Mediamonkey
iTunes zelf
Windows bestandseditopties

Maar geen van deze kan bij meerdere bestanden tegelijk de title veranderen.

Dus mijn vraag:
Is er ergens iets in deze grote wereld waarmee ik de title van meerdere audiobestanden in 1 keer kan veranderen?

ps. handmatig is echt GEEN optie, aangezien er in 5.000 liedjes dezelfde toegevoegde tekst staat!

Betere uitleg: Het gaat niet om bestandsnaam, simpel om de Title name, die je in windows kun zijn in een muziekmap er de knop "title" aan te zetten.
En die je in een bestand kunt vinden bij properties/details en daar staat title .

Klinkt misschien moeilijk, maar mijn muziekbestanden zien er nu zo uit als itune ze afspeeld:

[Title]-
[artist]

Dus bv, met in elk liedje ©mij in de titel: In the dark ©mij - Dj Tiesto

Is het nu niet duidelijk, dan maak ik wel een screenshot, of je mailt mij even ;)

Afbeeldingslocatie: http://i529.photobucket.com/albums/dd335/painkill1/muziek.jpg
Verpest wel de layout bij mij, zonodig haal ik hem weer weg voor alleen de link.

[ Voor 27% gewijzigd door painkill op 18-09-2008 17:18 ]

Mijn SNES verzameling!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je een voorbeeld geven van wat je precies bedoeld (filename, tekst etc)? Het is niu niet erg duidelijk wat je precies bedoeld.

Met Tag&Rename kun je toch de ID3 tag eruit slopen van al die bestanden, en aan laten passen aan de bestandsnaam?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-08 11:49
Bedoel je de bestandsnaam of de ID3 Tag? In het eerste geval: Total Commander. In het tweede geval: mp3TAG.

[edit]
Gambieter moet minder snel zijn :)

[ Voor 36% gewijzigd door smeerbartje op 17-09-2008 23:00 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

met MP3Tag kun je ook alle id3tag info laten wissen, of de bestandsnaam op laten slaan als de id3-informatie.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:47

lytjepole

Schier?

Misschien is dit: http://mp3bookhelper.sourceforge.net/ wat voor je. Erg flexibel progje.

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Betere uitleg: Het gaat niet om de ID3 Tag, niet om bestandsnaam, simpel om de Title name, die je in windows kun zijn in een muziekmap er de knop "title" aan te zetten.
En die je in een bestand kunt vinden bij properties/details en daar staat title .

Klinkt misschien moeilijk, maar mijn muziekbestanden zien er nu zo uit als itune ze afspeeld:

[Title]-
[artist]

Dus bv, met in elk liedje ©mij in de titel: In the dark ©mij - Dj Tiesto

Is het nu niet duidelijk, dan maak ik wel een screenshot, of je mailt mij even ;)

Mijn SNES verzameling!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-08 11:49
Dat is de ID3 tag.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat is inderdaad gewoon de Title in de IDv3 tag? :?

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
MrAcid schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:24:
Dat is inderdaad gewoon de Title in de IDv3 tag? :?
Dan nog steeds mijn vraag, hoe kan ik deze bij meerdere bestanden tegelijk veranderen, naar bestandsnaam veranderen is niet mogelijk, aangezien deze ook cijfers etc erin heeft zitten.

Mijn SNES verzameling!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

painkill schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:26:
Dan nog steeds mijn vraag, hoe kan ik deze bij meerdere bestanden tegelijk veranderen, naar bestandsnaam veranderen is niet mogelijk, aangezien deze ook cijfers etc erin heeft zitten.
Is met MP3tag gewoon mogelijk. Je fixt in het programma zelf de ID3 tag, doet vervolgens: Converteren > Tag - Bestandsnaam, vult daarin: %artist% - $num(%track%,2) - %title% om zo te krijgen: Artiest - Tracknummer - Titel

Alles tegelijk selecteren en dit doen veranderd van alle geselecteerde nummers de bestandsnaam.

Andersom kan je het ook doen dat je de bestandsnaam als ID3-tag opslaat.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je hier wat aan? --> [ID3] Title-tag aanpassen
Saturnus schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:35:
Probeer deze eens: http://www.magnusbrading.com/mp3ts
Dat is de enige (qua freeware dan) waarover ik tevreden ben. :)

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:30:
[...]

Is met MP3tag gewoon mogelijk. Je fixt in het programma zelf de ID3 tag, doet vervolgens: Converteren > Tag - Bestandsnaam, vult daarin: %artist% - $num(%track%,2) - %title% om zo te krijgen: Artiest - Tracknummer - Titel

Alles tegelijk selecteren en dit doen veranderd van alle geselecteerde nummers de bestandsnaam.

Andersom kan je het ook doen dat je de bestandsnaam als ID3-tag opslaat.
Werkt helaas niet, nu doe je namelijk nog steeds de titel in de bestandsnaam, dus nu staat er nog vrolijk die tekst bij in.

Mijn SNES verzameling!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Nope, deze werkt ook alleen met individuele bestanden, als het gaat om de title aan te passen.

Mijn SNES verzameling!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

painkill schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:35:
Werkt helaas niet, nu doe je namelijk nog steeds de titel in de bestandsnaam, dus nu staat er nog vrolijk die tekst bij in.
Als je uit elke title het gedeelte: @ 4UsOnly.biz gesloopt wilt hebben zal je dit handmatig moeten doen, dit valt niet even te batchconverten of te massa renamen.

Gelukkig bestaat de toetsencombo: Ctrl+Backspace of Ctrl+Del of Crtl+Shift+Left Arrow zodat je meteen alles snel geselecteerd hebt en vervolgens op Enter drukken in MP3Tag sprin je keurig naar de volgend rij in het vakje Title en kan je dus je bovenstaande stappen herhalen en ben je wel even bezig, maar heb je uiteindelijk keurig hernoemde bestanden over.

Verder is het zo: Legaal gedownloade muziek bevat niet zulke tags :+

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:47:
[...]

Als je uit elke title het gedeelte: @ 4UsOnly.biz gesloopt wilt hebben zal je dit handmatig moeten doen, dit valt niet even te batchconverten of te massa renamen.

Gelukkig bestaat de toetsencombo: Ctrl+Backspace of Ctrl+Del of Crtl+Shift+Left Arrow zodat je meteen alles snel geselecteerd hebt en vervolgens op Enter drukken in MP3Tag sprin je keurig naar de volgend rij in het vakje Title en kan je dus je bovenstaande stappen herhalen en ben je wel even bezig, maar heb je uiteindelijk keurig hernoemde bestanden over.

Verder is het zo: Legaal gedownloade muziek bevat niet zulke tags :+
Ik heb niet zoveel geld voor legale muziek, ben dan zo paarduizend euro kwijt.
Maar ik snap nog steeds niet dat er niet iets is waarme je de title kan mass renamen, ze hebben het er toch ook ingekregen?

Mijn SNES verzameling!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Wat ik uit jou verhaal opmaak is dat je het hebt over de titel van de ID3Tag en niet goed hebt gekeken in Mp3Tag. Ervan uitgaande dat je bestandsnamen wel normaal zijn kun je ze converteren van bestandsnaam naar tag.

Voorbeeld van hoe de bestandsnaam waarschijnlijk is:
Artiest1 - Titelnummer1 @ 4UsOnly.biz.

Dit wordt dan in de regel voor het converteren:
%artist% - %title% @ 4UsOnly.biz.

En wordt dan in de ID3Tag:
Artist = "Artiest1", Titel (wat jij nodig hebt) = "Titelnummer1".

Nu laat het programma " - " en " @ 4UsOnly.biz" achterwege en komt de titel er goed in te staan zonder " - " en " @ 4UsOnly.biz".

Ik hoop dat je het nu zo kan aanpassen naar hoe jij het wilt.

Graag gedaan.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
WhiteRaver schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:14:
Wat ik uit jou verhaal opmaak is dat je het hebt over de titel van de ID3Tag en niet goed hebt gekeken in Mp3Tag. Ervan uitgaande dat je bestandsnamen wel normaal zijn kun je ze converteren van bestandsnaam naar tag.

Voorbeeld van hoe de bestandsnaam waarschijnlijk is:
Artiest1 - Titelnummer1 @ 4UsOnly.biz.

Dit wordt dan in de regel voor het converteren:
%artist% - %title% @ 4UsOnly.biz.

En wordt dan in de ID3Tag:
Artist = "Artiest1", Titel (wat jij nodig hebt) = "Titelnummer1".

Nu laat het programma " - " en " @ 4UsOnly.biz" achterwege en komt de titel er goed in te staan zonder " - " en " @ 4UsOnly.biz".

Ik hoop dat je het nu zo kan aanpassen naar hoe jij het wilt.
Als jij dit ook werkend kunt krijgen met nummer voor de bestanden, wat nu bij de artiest opgenomen wordt, dan ben je mijn held ;)

Trouwens, ik was zelf dan al wel heel erg op het goede spoor, maar ik liep steeds vast op die nummer, voor de rest was ik al met hetzelfde resultaat gekomen door met T&R, eerst de title name in de bestandsnaam te zetten, dan kun je met heel veel verschillende tools dat woordje eruit halen, en dan het weer terug zetten, maar met nummers erbij loopt dit niet goed af...

Mijn SNES verzameling!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

track = $num(%track%,2)

Maakt dus: %artist% - $num(%track%,2) - %title% @ 4UsOnly.biz. met het nummer na de artiest
en dus $num(%track%,2) - %artist% - %title% @ 4UsOnly.biz. met het nummer voor de artiest

[ Voor 76% gewijzigd door Wiethoofd op 18-09-2008 00:35 ]

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Deze kan het, net getest: :)
MP3 tag studio: http://www.magnusbrading.com/mp3ts/
Ook verdeeld over meerdere subdirectories, dus als het goed is in één keer klaar.

Niet het meest overzichtelijke programmaatje, maar verder wel lekker uitgebreid. Deze shareware geeft alleen een banner tijdens gebruik, verder niets, geen ander gezeur, en blijft onbeperkt te gebruiken.

Hier kan je de juiste instellingen doen:
• Tabblad "Direct tag manipulation" -> optie "case fix and replace", klik "setup"
• Dan op "letter case" tabblad evt op "Leave as is" zetten, klik tabblad "Substring replacements", voer je replace tekst in "@ 4UsOnly.biz" en vervang die met niks.
• Vink opties "include subdirs" en "preview mode" aan, ram op "Execute" en kijk of het er goed uitziet

NB Dit heb ik getest met een versie 3.05, had geen zin op te updaten, nieuwste versie is 3.5 maar die werkt vast net zo. Laat je even weten of het gelukt is?

[ Voor 4% gewijzigd door MaikelG op 18-09-2008 00:35 ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:33:
track = $num(%track%,2)

Maakt dus: %artist% - $num(%track%,2) - %title% @ 4UsOnly.biz. met het nummer na de artiest
en dus $num(%track%,2) - %artist% - %title% @ 4UsOnly.biz. met het nummer voor de artiest
Het zijn trouwens geen id3 nummers, maar bestandsnaamnummers ;)

Mijn SNES verzameling!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
MaikelG schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:34:
Deze kan het, net getest: :)
MP3 tag studio: http://www.magnusbrading.com/mp3ts/
Ook verdeeld over meerdere subdirectories, dus als het goed is in één keer klaar.

Niet het meest overzichtelijke programmaatje, maar verder wel lekker uitgebreid. Deze shareware geeft alleen een banner tijdens gebruik, verder niets, geen ander gezeur, en blijft onbeperkt te gebruiken.

Hier kan je de juiste instellingen doen:
• Tabblad "Direct tag manipulation" -> optie "case fix and replace", klik "setup"
• Dan op "letter case" tabblad evt op "Leave as is" zetten, klik tabblad "Substring replacements", voer je replace tekst in "@ 4UsOnly.biz" en vervang die met niks.
• Vink opties "include subdirs" en "preview mode" aan, ram op "Execute" en kijk of het er goed uitziet

NB Dit heb ik getest met een versie 3.05, had geen zin op te updaten, nieuwste versie is 3.5 maar die werkt vast net zo. Laat je even weten of het gelukt is?
Dat programma werkt niet onder vista, en die nieuwe beta zegt steeds dat de beta tijd om is, daar kan ik dus ook niks meer mee, hij heeft trouwens wel even paar minuten gewerkt.

Mijn SNES verzameling!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

painkill schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:39:
Het zijn trouwens geen id3 nummers, maar bestandsnaamnummers ;)
:|

Maar volgens mij is zo je probleem opgelost, toch?

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 01:12:
[...]

:|

Maar volgens mij is zo je probleem opgelost, toch?
Bedoelde het heel anders, ik wil ze juist weg hebben, want zo komt bij elke artiest een nummer voor de naam te staan, dus dit: In the dark - 01. dj tiesto, en dat moet niet.

Mijn SNES verzameling!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Dus nu ben ik op zoek naar een automatische ontnummeraar :P

Maar die nummers kunnen nu niet meer weg omdat ik eerder al de artiest eruit had gesloopt :p
Maar alles wat nu nog volgt kan ik nu heel makkelijk ordenen, bedankt daarvoor!

[ Voor 60% gewijzigd door painkill op 18-09-2008 02:10 ]

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

iTunes kan dit echt zonder problemen, gewoon alle mp3's toevoegen aan lib.
dan allemaal selecteren, rechtermuisknop tag editted

en klaar.. (zeg niet dat het niet kan, want ik heb het zelf met een paar honderd mp3's gedaan )

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:55
painkill schreef op donderdag 18 september 2008 @ 01:23:
Dus nu ben ik op zoek naar een automatische ontnummeraar :P
Bouw die code van wiethoofd dan om zodat 'ie geschikt is voor jouw doel. Dat is toch niet zo lastig. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als het goed is niet hoor, alleen in de ID3Tag komt het nummer te staan dat het het nummer is waar hij op het album staatn, en in de bestandsnaam (mocht je zo later nog gaan converten) komt dan de het nummer van de track te staan.

Als je dus hoe je het nu doet even de track tag ($num(%track%,2)) toevoegt dan haalt hij meteen het nummer uit de naam en slaat deze op in de ID3 informatie. Vervolgens kiezen: Convert > Tag - Bestandsnaam en alleen neerzetten: %artist% - %title% levert op: Artiest - Titel

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
Hij wil de nummers gewoon weg en niet in de ID3 Tag.

Volgens mij moet dit gemakkelijk doenbaar zijn met een batch scriptje dat over de bestanden heen gaat en deze hernoemt naar alles wat achter het eerste puntje staat.

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Painkiller wil je even een duidelijk beeld schetsen van hoe het nu is?
In je bestandsnamen staan nummers en die wil je eruit hebben (is die andere tekst nu al weg)? Makkelijk toch, converteren van tag naar bestandsnaam. Maar dan moet je de tags wel goed hebben, als ze niet goed zijn eerst van bestandsnaam naar tag.
Wil je eens een exact voorbeeld geven hoe het is en hoe je het wilt (geef een nummer met een lange bestandsnaam) met bijbehorende Id3Tags zoals titel, artiest, enz. (want dat is wat Media Player en iTunes weergeven).

[ Voor 3% gewijzigd door WhiteRaver op 18-09-2008 09:15 ]

Graag gedaan.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
WhiteRaver schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:13:
Painkiller wil je even een duidelijk beeld schetsen van hoe het nu is?
In je bestandsnamen staan nummers en die wil je eruit hebben (is die andere tekst nu al weg)? Makkelijk toch, converteren van tag naar bestandsnaam. Maar dan moet je de tags wel goed hebben, als ze niet goed zijn eerst van bestandsnaam naar tag.
Wil je eens een exact voorbeeld geven hoe het is en hoe je het wilt (geef een nummer met een lange bestandsnaam) met bijbehorende Id3Tags zoals titel, artiest, enz. (want dat is wat Media Player en iTunes weergeven).
Bestandsnaam: 104. Angello & Ingrosso - 555
Title: 555 @ 4UsOnly.biz
Artiest: 2008 amsterdam (ik weet het, verkeerd veranderd in het begin)
Album Artist: 2008 Amsterdam (zodat er netjes sensation white, en daaronder 2008 amsterdam kom te staan in albums bij itunes)
Album: Sensation White

Na mp3tag:

Bestandsnaam: 104. Angello & Ingrosso - 555
Title: 555
Artiest: 104. Angello & Ingrosso
Album Artist: 2008 Amsterdam
Album: Sensation White

Bij bestanden waar de artiest nog wel staat bij elk nummer heb ik geen problemen, ook als er geen nummer staat is er niks aan de hand.
Maar zo kun je de normale technieken niet meer toepassen, want als je nu tag naar bestandsnaam doet, zodat die nummer weggaan, dan staat er dus het album (2008 amsterdam) in plaats van de artiest, doe je bestandsnaam naar tag dan komen die nummers erbij, omdat alle porgramma's 104. Angello & Ingrosso als artiest zien, dus niet zonder de nummers.

ps. ik ga suggestie van wiethoofd even proberen :)
Werkt niet, want hij ziet het niet als een nummer, maar als een deel van de artiest.

[ Voor 4% gewijzigd door painkill op 18-09-2008 13:34 ]

Mijn SNES verzameling!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 01:23:
iTunes kan dit echt zonder problemen, gewoon alle mp3's toevoegen aan lib.
dan allemaal selecteren, rechtermuisknop tag editted

en klaar.. (zeg niet dat het niet kan, want ik heb het zelf met een paar honderd mp3's gedaan )
Bij versie 8 zie ik dit niet staan, wel id3tags converteren, maar dit maakt alle letter ineens japans :S

Mijn SNES verzameling!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik maak gebruik van EasyTAG

http://sourceforge.net/projects/easytag/

Deze gebruik ik op mn debian bakje waarop ook ampache draaid

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 16:09

World Citizen

FreeReef.nl

Magicfile renamer Pro...

(ik word altijd zo enthousiast.. als iemand dit vraagt. Ik zelf heb echt 2 jaar gezocht naar een fatsoenlijke tool en heb hem eindelijk... Magicfile renamer pro)

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 18-09-2008 16:34 ]

FreeReef.nl

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Decon Frost schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:34:
Magicfile renamer Pro...

(ik word altijd zo enthousiast.. als iemand dit vraagt. Ik zelf heb echt 2 jaar gezocht naar een fatsoenlijke tool en heb hem eindelijk... Magicfile renamer pro)

Succes
Als jij mij kunt uitleggen hoe ik die nummers uit bestanden krijg hiermee, dan heb je mij echt geholpen :)

Mijn SNES verzameling!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet gewoon zorgen dat je de bestandsnamen inleest met tracknummer in MP3Tag, dus met de "$num(%track%,2)" tag er in. Dan staat het nummer in de ID3 informatie, vervolgens alles selecteren en links het vakje: nummer naar 'leeg' zetten en op het envelopje bovenin drukken verwijderd alle nummers uit de ID3 informatie, daarna Tag -> Bestandsnaam converten levert ook een bestandsnaam op zonder tracknummer er in.

Met logisch nadenken had je dit ook wel kunnen bedenken, wat je nu doet is alles gewoon aangereikt vragen op een dienblad zonder zelf iets te hoeven bedenken en het alleen maar uit te voeren, wat in strijd is met het GoT-beleid. Hierin staat dat je zelf eerst moet proberen en dan pas hier moet gaan vragen als je er echt niet uitkomt.

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:23:
Je moet gewoon zorgen dat je de bestandsnamen inleest met tracknummer in MP3Tag, dus met de "$num(%track%,2)" tag er in. Dan staat het nummer in de ID3 informatie, vervolgens alles selecteren en links het vakje: nummer naar 'leeg' zetten en op het envelopje bovenin drukken verwijderd alle nummers uit de ID3 informatie, daarna Tag -> Bestandsnaam converten levert ook een bestandsnaam op zonder tracknummer er in.

Met logisch nadenken had je dit ook wel kunnen bedenken, wat je nu doet is alles gewoon aangereikt vragen op een dienblad zonder zelf iets te hoeven bedenken en het alleen maar uit te voeren, wat in strijd is met het GoT-beleid. Hierin staat dat je zelf eerst moet proberen en dan pas hier moet gaan vragen als je er echt niet uitkomt.
Antwoord op alles wat je zegt:

Volg ik jou techniek dat komt er dit uit, 00 als artist, en de rest nog gewoon.
Na wat meer test bleek dat hij de echte artiest verwijderde en het nummer liet staan...
Precies verkeer om dus, maar dit toont wel dat hij het verschil tussen de nummers en artiest ziet, nu alleen de goede code nog :)
En met dat envelopje bedoel je de save knop?

En over logisch nadenken, ik heb echt geen verstand van programmeren, en al helemaal niet met dit programma, hoe moet ik er dan in godsnaam achter komen dat ik die code in zou moeten voeren, je bent het er zelf ook wel mee eens dat je deze neit 1,2,3 bedenkt, en waar je zelf gewoon niet achter komt.

En ik heb al uren zitten proberen met heel veel programma's, maar alleen kom ik er niet uit, en dus vraag ik het hier, daar is het toch voor bedoeld?

Mijn SNES verzameling!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

painkill schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:13:
Volg ik jou techniek dat komt er dit uit, 00 als artist, en de rest nog gewoon.
Na wat meer test bleek dat hij de echte artiest verwijderde en het nummer liet staan...
Precies verkeer om dus, maar dit toont wel dat hij het verschil tussen de nummers en artiest ziet, nu alleen de goede code nog :)
Dan probeer je per nummer eens verschillende combo's: a.k.a. Trail & Error en dus niet meteen alle 5000 selecteren, maar stuk voor stuk proberen.
En met dat envelopje bedoel je de save knop?
Ja
En over logisch nadenken, ik heb echt geen verstand van programmeren, en al helemaal niet met dit programma, hoe moet ik er dan in godsnaam achter komen dat ik die code in zou moeten voeren, je bent het er zelf ook wel mee eens dat je deze neit 1,2,3 bedenkt, en waar je zelf gewoon niet achter komt.
Nogmaals: Trail & Error
En ik heb al uren zitten proberen met heel veel programma's, maar alleen kom ik er niet uit, en dus vraag ik het hier, daar is het toch voor bedoeld?
Je hebt het dus ook met verschillende programma's geprobeerd, het trail gedeelte. Dan in de programma's proberen wat je wilt en tegen problemen aanlopen is het error gedeelte. Dat je er vervolgens niet uitkomt is inderdaad dan een reden om hier te posten :+

Niets tegen je, maar hoe je het nu net uitlegt verklaart een hoop waar ik dit eerst miste.

Ik hoop dat je met de huidige codes die we je voorgesteld hebben er zelf achter kunt komen wat de beste volgorde is om de ID3 informatie goed te krijgen.

En als je Artist 00 krijg moet je controleren of de strings die je om laat zetten wel klopt, let daarbij ook op of er wel of geen streepjes in de bestandsnaam staan of dat er juist underscores staan etc. Blijven proberen en op een gegeven moment heb je gewoon de goede volgorde van je strings die je om laat zetten en kan je alle 4954 nummers in een keer doen, al zou ik gewoon per 50 doen en alles even nalopen, het scheelt sowieso in tijd ;)

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Ik heb dit met 1 liedje geprobeerd, maar heb jij ergens een site waar deze codes staan?
ps. Het is trial & error, niet trail ;)

Maar nog steeds, zelfs met heel erg logisch denken kom ik er niet uit, het programma ziet nog steeds 15. artiest als artiestnaam, zelf als je het tracknummer weghaalt, staat er nog steeds een nummer in de bestandsnaam.

Dus wat ik nu specifiek zoek, een code om het tracknummer ook uit de bestandsnaam te verwijderen, en die code die jij geeft lijkt er heel erg op, maar doet net het omgekeerde..
Die voegt het juist weer toe, en ik ben er ook achter dat die 2 op het eind betekend dat er 2 cijfers moeten komen te staan.

[ Voor 10% gewijzigd door painkill op 18-09-2008 20:36 ]

Mijn SNES verzameling!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

painkill schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:34:
Ik heb dit met 1 liedje geprobeerd, maar heb jij ergens een site waar deze codes staan?
Even een handig forum: http://www.anytag.de/forums/lofiversion/index.php/t980.html
ps. Het is trial & error, niet trail ;)
Typo :+
Maar nog steeds, zelfs met heel erg logisch denken kom ik er niet uit, het programma ziet nog steeds 15. artiest als artiestnaam, zelf als je het tracknummer weghaalt, staat er nog steeds een nummer in de bestandsnaam.
Dan moet je dus zorgen dat je de tag waarop je de Tag -> Bestandsnaam wegschrijft veranderd en de $num(%track%,2) string er uit sloopt. (Dus puur artiest en titel weg laten schrijven)
Dus wat ik nu specifiek zoek, een code om het tracknummer ook uit de bestandsnaam te verwijderen, en die code die jij geeft lijkt er heel erg op, maar doet net het omgekeerde..
Zorg dat je eerst alle ID3-tags goed hebt (die zie je in iTunes etc.) Dan selecteer je alles, verander je het vakje 'Track' (of 'Nummer') naar een lege (de bovenste) en druk je op de floppy (opslaan). Nu haalt MP3Tag alle nummers uit de ID3-informatie. Vervolgens selecteer je weer alles, rechtsklik: Converteren > Tag - Bestandsnaam met %artist% - %title% als enige strings. Vervolgens op Ok klikken geeft bestandsnamen met alleen de artiest en titel.

@ DM:

Als dit je bestandsnaam is: 106. Fedde Le Grand and Funkerman - 3 Minutes To Explain.mp3 moet je dus als Bestandsnaam -> Tag string invoeren: $num(%track%,2). %artist% - %title% en $num(%track%,2). %artist% - %title% @ 4UsOnly.biz

[ Voor 8% gewijzigd door Wiethoofd op 18-09-2008 20:51 ]

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Het probleem zit ook al in de id3 informatie, dit omdat de artiest, die in de id3 informatie staat, uit de bestandsnaam is gehaald, maar check je g-mail maar, dan kun je er zelf even naar kijken.

Als de Id3 Informatie goed was dan was het een makkie voor mij :)
Maar helaas is het dat bij een paar honderd liedjes niet, bij alle nieuwe liedjes weet ik nu precies hoe het moet, en doe ik eerst id3 informatie naar bestandsnaam, alleen de artist en title.
En daarna, doe ik het weer terug in de id3 informatie, maar van bestandsnaam naar tag kun je er er woorden uitslopen, dat doe ik dus, en dan is alles weer perfect :)
@ DM:

Als dit je bestandsnaam is: 106. Fedde Le Grand and Funkerman - 3 Minutes To Explain.mp3 moet je dus als Bestandsnaam -> Tag string invoeren: $num(%track%,2). %artist% - %title% en $num(%track%,2). %artist% - %title% @ 4UsOnly.biz
Dat werkt niet, want hij "ziet" die nummers niet, probeer het anders zelf even met het bestand wat ik je heb gestuurd, zodat ik zeker weet dat ik het niet verkeer doe.

[ Voor 77% gewijzigd door painkill op 18-09-2008 20:59 ]

Mijn SNES verzameling!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Lees nog even m'n edit door, dan moet volgens mij het 'nummer met punt in de bestandsnaam' probleem ook op te lossen zijn.

Je moet dus zorgen dat je de strings goed hebt (dus track, artist en title) en vervolgens de tekens goed plaatst na de strings inclusief spaties. Ik heb in die edit het voorbeeld van je toegezonden nummer gedaan en als het goed is moet het daar ook mee werken.

Met het nummer dat je me stuurde en mijn string:
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/id3tag.jpg

Verder: op het pijltje rechts klikken geeft een lijst met strings die je toe kunt voegen om uit de bestandsnaam te halen, of bij het converteren in de bestandsnaam te zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door Wiethoofd op 18-09-2008 21:03 ]

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
IK HEB HET!!

We zaten veel te moeilijk te denken, de simpelste oplossing die er is, werkt gewoon, gewoon deze code:

%num%. %artist% - %title%

En dan komt alles er weer netjes uit te zien.

Edit: JIJ hebt dus ook blijkbaar gevonden tegelijk met mij :p

[ Voor 14% gewijzigd door painkill op 18-09-2008 21:08 ]

Mijn SNES verzameling!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

painkill schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:08:
Edit: JIJ hebt dus ook blijkbaar gevonden tegelijk met mij :p
Ik was eerder :P
Wiethoofd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:49:

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
In ieder geval, alles is weer zoals het hoort.
En ik heb zoveel over mp3tag geleerd dat ik alles aankan!

Alvast bedankt iedereen die geholpen heeft, en dan vooral wiethoofd.

ps. Niet de eerste keer dat hij mij helpt :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

name it your way kan je helpen bij het verwijderen van de nummering in de bestandsnaam
waarschijnlijk ook met al je andere problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:24:
name it your way kan je helpen bij het verwijderen van de nummering in de bestandsnaam
waarschijnlijk ook met al je andere problemen
Je reageert op een topic dat in 2008 is opgelost.... 8)7

Money for nothin' and your chicks for free

Pagina: 1