Hej,
Ik ben net begonnen bij de MM...nu vroeg ik mij echter af hoe het nu precies zit met de reiskostenvergoeding?
Ik heb in een ander topic een CAO gevonden waar het volgende in stond:
Is dit een veel voorkomend geval dat er geen reiskosten worden vergoed door de mediamarkt of ben ik net bij het "goede" filliaal aangenomen?
Wat ik tevens wel heb meegekregen is dat een paar collega's die zijn overgeplaatst voor vast vanuit een ander filliaal wel de reiskosten vergoed krijgen. Zoiets kan je in mijn ogen niet maken, de een wel en de ander niet of zie ik dat verkeerd? Ik zelf heb ook een fulltime contract net als de andere collega's die het wel krijgen.
Ik ben nu zwaar aan het twijfelen omdat ik per maand zo'n 240eu dan moet neertellen voor de reiskosten en het loon is ook niet het van je welste...zijn er misschien ook andere bedrijven waar ze het beter geregeld hebben waar jullie ervaring mee hebben?
Ik hoor het graag,
Greetz
Ik ben net begonnen bij de MM...nu vroeg ik mij echter af hoe het nu precies zit met de reiskostenvergoeding?
Ik heb in een ander topic een CAO gevonden waar het volgende in stond:
Houdt dit dan in ook als je elke dag zo'n 70km voor heen en terug weg moet reizen dat je het dan ook niet krijgt? Want ik vroeg naar de vergoeding van de reiskosten maar kreeg te horen dat die er niet in zaten...me ouders en vrienden hoorden zoiets pas voor het eerst dat een werknemer uit deze branche zoiets niet aanbied. Mijn ouders hebben ook een eigen zaak en die moeten zelfs de werkenemers uitbetalen voor de gemaakte reiskosten.1. Reiskosten
Voor het normale woon-werkverkeer heeft de werknemer geen recht
op een vergoeding. Ook als de werkgever vervoer ter beschikking
stelt, heeft de werknemer geen recht op een reiskostenvergoeding.
Als een werknemer voor zijn werk verder moet reizen dan de gebruikelijke
afstand tussen wonen en werken, dan krijgt hij, alleen voor
dit extra deel, van zijn werkgever:
• een vergoeding voor de kosten van het reizen met openbaar vervoer
tweede klasse, of
• een redelijke vergoeding voor de kosten van het reizen met eigen
vervoer.
Voor dit laatste soort vervoer moet de werkgever opdracht of toestemming
geven. Dit nadat de werkgever heeft vastgesteld dat het
vervoermiddel voldoende onderhouden en verzekerd is.
Is dit een veel voorkomend geval dat er geen reiskosten worden vergoed door de mediamarkt of ben ik net bij het "goede" filliaal aangenomen?
Wat ik tevens wel heb meegekregen is dat een paar collega's die zijn overgeplaatst voor vast vanuit een ander filliaal wel de reiskosten vergoed krijgen. Zoiets kan je in mijn ogen niet maken, de een wel en de ander niet of zie ik dat verkeerd? Ik zelf heb ook een fulltime contract net als de andere collega's die het wel krijgen.
Ik ben nu zwaar aan het twijfelen omdat ik per maand zo'n 240eu dan moet neertellen voor de reiskosten en het loon is ook niet het van je welste...zijn er misschien ook andere bedrijven waar ze het beter geregeld hebben waar jullie ervaring mee hebben?
Ik hoor het graag,
Greetz