Anoniem: 258822

Topicstarter
Hej,

Ik ben net begonnen bij de MM...nu vroeg ik mij echter af hoe het nu precies zit met de reiskostenvergoeding?
Ik heb in een ander topic een CAO gevonden waar het volgende in stond:
1. Reiskosten
Voor het normale woon-werkverkeer heeft de werknemer geen recht
op een vergoeding. Ook als de werkgever vervoer ter beschikking
stelt, heeft de werknemer geen recht op een reiskostenvergoeding.
Als een werknemer voor zijn werk verder moet reizen dan de gebruikelijke
afstand tussen wonen en werken, dan krijgt hij, alleen voor
dit extra deel, van zijn werkgever:
• een vergoeding voor de kosten van het reizen met openbaar vervoer
tweede klasse, of
• een redelijke vergoeding voor de kosten van het reizen met eigen
vervoer.
Voor dit laatste soort vervoer moet de werkgever opdracht of toestemming
geven. Dit nadat de werkgever heeft vastgesteld dat het
vervoermiddel voldoende onderhouden en verzekerd is.
Houdt dit dan in ook als je elke dag zo'n 70km voor heen en terug weg moet reizen dat je het dan ook niet krijgt? Want ik vroeg naar de vergoeding van de reiskosten maar kreeg te horen dat die er niet in zaten...me ouders en vrienden hoorden zoiets pas voor het eerst dat een werknemer uit deze branche zoiets niet aanbied. Mijn ouders hebben ook een eigen zaak en die moeten zelfs de werkenemers uitbetalen voor de gemaakte reiskosten.
Is dit een veel voorkomend geval dat er geen reiskosten worden vergoed door de mediamarkt of ben ik net bij het "goede" filliaal aangenomen?
Wat ik tevens wel heb meegekregen is dat een paar collega's die zijn overgeplaatst voor vast vanuit een ander filliaal wel de reiskosten vergoed krijgen. Zoiets kan je in mijn ogen niet maken, de een wel en de ander niet of zie ik dat verkeerd? Ik zelf heb ook een fulltime contract net als de andere collega's die het wel krijgen.
Ik ben nu zwaar aan het twijfelen omdat ik per maand zo'n 240eu dan moet neertellen voor de reiskosten en het loon is ook niet het van je welste...zijn er misschien ook andere bedrijven waar ze het beter geregeld hebben waar jullie ervaring mee hebben?

Ik hoor het graag,

Greetz

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Waarom regel je het niet gewoon met je baas, ga even langs en vraag hoe het zit. Vraag meteen of je misschien niet dichterbij kunt werken. Normaal krijg je reiskosten vergoeding als je >10 KM moet rijden. Hoeveel je precies krijgt weet ik niet, ik geloof 18 cent ofzo per KM. Dit kan verschillen per werkgever. EUR 240,- is niet echt leuk als je het elke maand zelf moet betalen. Zijn er geen alternatieven ?

Als je de baan niet super vindt, waarom werk je er dan ?
Stel voor jezelf doelen vast van wat je wel wilt bereiken en hoe je dat wilt of kunt bereiken. Solliciteer eventueel bij een andere winkel, eentje die je misschien beter bevalt. Te denken valt aan concurrenten, je hebt nu een baan deze kun je even vasthouden en switchen als je een beter bod krijgt.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35
Het lijkt er inderdaad op dat je geen recht hebt op reiskostenvergoeding. Ik vraag mij wel af waarom je bij een MM zou gaan werken die op 70km van je huis afligt. Volgens mij is er geen enkele Nederlander voor wie de dichtstbijzijnde MM op 70km ligt. Wat dat betreft werk je misschien niet bij het "goede" filiaal.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is niet ongewoon. Niet iedereen krijgt zo maar even reiskostenvergoeding. Als je dit niet accepteert, zoek je gewoon naar een ander baan.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:06

Barrycade

Through the...

Ik denk dat je eerst eens je contract er op na moet slaan. Daar zullen dit soort zaken in staan of in ieder geval zal er een CAO bijgesloten zitten?

Als het gequote artikel ook op jouw contract van toepassing is het dus wel logisch dat mensen uit een ander filliaal wél reiskosten krijgen.

Maar laten we wel zijn: 70 km reizen om bij een MM te werken? Is er niet een BCC ofzo in de buurt waar je op de fiets naar toe kan?

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
^^ with stupids ....

maar je hebt wel een les geleerd: vanaf nu vraag je bij elke vergevorderde sollicitatiegesprekken (waar je het over je loont ed hebt) of er ook reiskosten bij zitten. Zo niet, kan je bijv. meer loon vragen indien ze je graag willen hebben en jij toch deze kosten wil dekken .... ;)

en de tweede les: vraag altijd en tijdens het gesprek wat je wil vragen!! Nadat je je contract hebt ondertekend is het moeilijk om nog te onderhandelen. Leg deze vragen desnoods aan je ouders voor of ze wel juist zijn om te stellen.

Voor de rest: s6 met deze job (en evt. vervolgjobjes), op zich zijn MM-en op zichzelf staande filialen maar ik neem aan dat ze qua CAO dezelfde regels hebben en evt. richtlijnen waaraan ze zich moeten houden als ze iemand in dienst nemen.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tja, de detailhandel staat niet bekend om zijn goede beloning en emolumenten. Reiskosten is iets wat je afspreekt. De meeste ondernemingen betalen dit gewoon, maar dat hoeft dus niet. Ik kan me voorstellen dat je er niet aan dacht bij het onderhandelen over de arbeidsvoorwaarden. Daarbij komt dat dergelijke ondernemingen niet bekend staan om hun flexibiliteit met betrekking tot arbeidsvoorwaarden.

Verder ben ik het eens met betreft de grote afstand van je werk. Er zijn namelijk winkels zat. Het is niet een hele speciale, goed betalende organisatie of bijzondere baan, toch?

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Het is toch logisch dat collega's die overgeplaatst zijn reiskostenvergoeding krijgen :) . Zij hebben er niet om gevraagd waarschijnlijk en hebben dus geen keuze. Jij hebt bij de bewuste locatie gesolliciteerd en wist dus van te voren dat je deze afstand moest overbruggen. De overplaatsing heeft misschien werkgerelateerde redenen. Maar goed het blijft natuurlijk gissen.

Overigens vind ik het niet zo vreemd dat je geen reiskostenvergoeding krijgt, volgens mij krijg je dat bijna nergens meer tegenwoordig.

Topicstarter
Het is toch logisch dat collega's die overgeplaatst zijn reiskostenvergoeding krijgen . Zij hebben er niet om gevraagd waarschijnlijk en hebben dus geen keuze. Jij hebt bij de bewuste locatie gesolliciteerd en wist dus van te voren dat je deze afstand moest overbruggen. De overplaatsing heeft misschien werkgerelateerde redenen. Maar goed het blijft natuurlijk gissen.

Overigens vind ik het niet zo vreemd dat je geen reiskostenvergoeding krijgt, volgens mij krijg je dat bijna nergens meer tegenwoordig.
Mijn collega's hebben zelf om de overplaatsing gevraagd, dus of het dan nog zo logisch is?
Tevens ik vind het werk tot nu toe leuk, het is alleen dat het ritje naar het werk en van het werk naar huis toch veel km's telt. Ik had idd bij het tweede gesprek iets moeten navragen erover, helaas is dat anders gegaan nu.
Maar houdt dit CAO niet in dat als je meer als 10km moet reizen je reiskostenvergoeding krijgt? Ik ga morgen sowieso even een CAO van de MM vragen en eens kijken of dit er in staat. Mochten ze toch geen reiskostenvergoeding willen geven dan denk ik dat ik de baan ga opzeggen, want van gezelligheid op het werk alleen betaal je geen rekeningen he.
Voor mij is het tevens nog allemaal nieuw, ik kom net van school af en dit is mijn eerste vaste baan dus was even overweldigd door alles wat ik over me heen kreeg en vergat veel dingen te bespreken met de werkgever. Dit zal me dus niet nog een keer gebeuren dat is zeker!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Roenie schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:20:
Tja, de detailhandel staat niet bekend om zijn goede beloning en emolumenten. Reiskosten is iets wat je afspreekt. De meeste ondernemingen betalen dit gewoon, maar dat hoeft dus niet. Ik kan me voorstellen dat je er niet aan dacht bij het onderhandelen over de arbeidsvoorwaarden. Daarbij komt dat dergelijke ondernemingen niet bekend staan om hun flexibiliteit met betrekking tot arbeidsvoorwaarden.

Verder ben ik het eens met betreft de grote afstand van je werk. Er zijn namelijk winkels zat. Het is niet een hele speciale, goed betalende organisatie of bijzondere baan, toch?
Dit is niet de standaard detailhandel, maar toch wel redelijk actief verkoop werk. Daar gelden vaak wel iets betere salarissen. Als je echt goed denkt te kunnen verkopen (dat leer je niet op mbo detailhandel :P), ga dan liever in een merk-telecomwinkel werken (vodafone, Hi, KPN, T-mobile). Daar verdien je gewoon nette salarissen (1500-1800 euro) en zijn de 2nd arbeidsvoorwaarden ook wat prettiger.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:19:
[...]

Dit is niet de standaard detailhandel, maar toch wel redelijk actief verkoop werk. Daar gelden vaak wel iets betere salarissen. Als je echt goed denkt te kunnen verkopen (dat leer je niet op mbo detailhandel :P), ga dan liever in een merk-telecomwinkel werken (vodafone, Hi, KPN, T-mobile). Daar verdien je gewoon nette salarissen (1500-1800 euro) en zijn de 2nd arbeidsvoorwaarden ook wat prettiger.
Dus volgens jouw krijgen mensen die bij een telecom winkel werken meer salaris? Geldt dit ook voor werknemers van BC (Bellcompany) of moet het echt een netwerk gebonden winkel zijn?
Dat klinkt me al veel aantrekkelijker.

Het is er leuk werken maar wat je ervoor terugkrijgt is net niks...475eu maximaal per jaar aan korting, dus koop 2 dure dingen en je zit er al aan. Onkosten, ja daar doen ze dus niet aan. Een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

JvS schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:19:
Klopt, ik heb zelf 5 jaar (tussendoor nog een jaar op het hoofdkantoor) in een telecomzaak van een provider gewerkt in de winkel verdiende niet slecht. Het was voor mij een bijbaan, dus ik ben nooit doorgegroeid naar een (assistent-) shopmanagersfunctie, maar dan was het nog meer geweest.

Brutosalaris was 1600 per maand (obv 38 uur per week, peildatum 2006), bonus varieerde tussen de 250 en 450 bruto per maand, compensatie was 33% op zaterdagmiddag en donderdagavond, 100% op zondag.

Reiskosten werden vergoed door middel van een trajectkaart, busabonnement of kilometerdeclaraties. Ik kreeg bijvoorbeeld gewoon een busabonnement ook al woonde ik op nog geen 5 kilometer van de winkel en werkte ik maar drie dagen.

Verder was er veel vrijheid: pauzes nemen wanneer het kon en werkroosters werden in overleg bepaald.

Ik ben omstreeks de opening van een nieuwe Mediamarkt in de stad benaderd door een mysteryshopper / recruiter van Mediamarkt die zich voordeed als klant en mij na afloop van het verkoopgesprek een baan aanbood. Ben daar nooit verder op in gegaan, omdat ik er zelfs voor een studentenbijbaan behoorlijk op achteruit zou gaan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Topicstarter
Nu vraag ik mij eigenlijk nog een ding af...het CAO is dat een verplichting voor de werkgever als je in die branche werkt. Dus bv. het CAO waarover ik de post heb gedaan aan het begin, is dat dan gewoon een verplichting voor MM?

Volgens hun zouden dat richtlijnen zijn maar die ze volledig zelf mogen bepalen?

*Edit,
De MM is lid van dit CAO...ze hebben het zelf ook op kantoor liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 258822 op 25-09-2008 20:24 ]

Anoniem: 32251

Werk je er fulltime of ben je oproepkracht? Wellicht dat daar ook nog een verschil in zit. Geen van mijn bazen heeft mij ooit reiskostenvergoeding aangeboden, alleen kreeg ik bij 1 bedrijf altijd en taxi of lift naar huis als er geen bussen meer reden (ongv. 30km, horeca). Zeker als oproepkracht hoef je er niet op te rekenen, omdat er echt wel iemand anders rondloopt die zonder reiskostenvergoeding daar wil werken :)

Topicstarter
nee ben fulltimer...maar ik dacht altijd dat als je lid van de CAO bepalingen bent je die ook moest naleven? Blijkbaar hoeven zij dat dus niet, een beetje raar als je het mij vraagt.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik snap het niet helemaal..

Je plaatst zelf een stuk uit de CAO waarin staat dat ze je geen reiskostenvergoeding hoeven te betalen. Vervolgens krijg je geen reiskostenvergoeding en zeg je dat MM zich niet aan de CAO houdt? Ze houden zich dan toch juist letterlijk aan de CAO :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Topicstarter
Omdat het gewoonlijke zoals hierboven staat, 10km is en ik zo'n 70/80km moet reizen vandaar. Althans volgens de dingen die op internet staan is eigen zak 10km en alles erboven zou vergoed moeten worden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 258822 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:54:
Omdat het gewoonlijke zoals hierboven staat, 10km is en ik zo'n 70/80km moet reizen vandaar. Althans volgens de dingen die op internet staan is eigen zak 10km en alles erboven zou vergoed moeten worden.
Kerel, wat ben je onduidelijk!

Op internet staan wel 100 verschillende CAO's. Mediamarkt heeft er 1, hun eigen (of die van hun branche als ze daarmee werken). Dié CAO is leidend. Geen richtlijn, leidend (tenzij natuurlijk afwijkend in jouw voordeel ;)).

Dat je op internet heel veel CAO's kan vinden met reiskosten is leuk. Ik denk dat je mijn CAO ook interessant zal vinden, maar jij werkt bij Mediamarkt. Die hebben de hunne.

Wat jij moet doen is gewoon goed verkopen, dan verdien je snel zat meer of kan je een mooie stap maken :). Succes!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 20:49
Ik werk ook bij de mediamark en ik heb van mijn collega's ook nog nooit iets over reiskostenvergoeding gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

MediaMarkt heeft er een handje van hierin nogal wisselend te zijn. Mijn voormalige collega's kregen niet allemaal reiskostenvergoeding. Sommigen kregen het wel, anderen niet. Ligt er maar net aan of ze het gevraagd hadden tijdens de sollicitatie denk ik. Zo kwam er een jongen elke dag vanuit Sittard naar Eindhoven, die kreeg geen vergoeding. Idem dito voor iemand uit Belgie.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53391

Van mijn AL'er: kilometervergoeding zit er helaas niet in, maar als je een goede verkoper bent, kan er altijd onderhandeld worden over het salaris :) Zo zit er iemand bij mij op de afdeling die CAO loon + 10% extra bruto per uur krijgt... Maar hij zit er dan ook al jaren. Vroeger werkte daar ook zo'n 16-jarige. Hij kreeg dan ook niet zoveel (gok zo'n 3 à 4 euro per uur ofzo?) en hij kreeg dus ook salarisverhoging.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 53391 op 29-09-2008 23:02 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Bij 16 jaar zit je volgens mij op €2,84 per uur 8)7.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Laat ik de boel omdraaien: waarom denk je recht op vervoerskosten te hebben?

Is het de schuld van je werkgever dat je 70Km van het werk afwoont?
Zo nee dan is dat dus je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid..

Als je het wel vergoed krijgt is het mooi, maar het is zeker geen recht..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 15:58
Ik heb een klasgenoot en die moet van Roosendaal naar Bergen op Zoom, die krijgt ook bij de MM zijn reiskosten niet vergoed.

Ik zelf werk bij de BCC en ik krijg alle reiskosten vergoed wanneer dit buiten mijn normale uren valt,
mijn vaste dagen zijn vrijdag avond en zaterdag mag ik nou bijv. op een Donderdag reiskosten maken krijgen ik deze wel netjes vergoed.

Het ligt er echt aan per werkgever wat je wel en niet krijgt, die dingen staan meestal aangegeven in je contract en het is ook handig je contract goed te lezen (inclusief de kleine lettertjes) voor dat je het ondertekent.

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Magnetronkip schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:04:...Het ligt er echt aan per werkgever wat je wel en niet krijgt, die dingen staan meestal aangegeven in je contract en het is ook handig je contract goed te lezen (inclusief de kleine lettertjes) voor dat je het ondertekent.
Ik zou het aanroeren voordat er een contract opgemaakt wordt. Zelfs per medewerker kunnen afspraken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetronkip
Roenie schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:19:
[...]
Ik zou het aanroeren voordat er een contract opgemaakt wordt. Zelfs per medewerker kunnen afspraken verschillen.
ja ik weet zelf niet hoe het zit bij de MM maar bij BCC geldt voor elke werknemer de zelfde regel, binnen bepaalde km krijg je geen vergoeding daar buiten wel. En dan geldt het ook zoals ik in me vorige post heb uitgelegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Magnetronkip op 30-09-2008 15:30 ]

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Magnetronkip schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:29:
[...]ja ik weet zelf niet hoe het zit bij de MM maar bij BCC geldt voor elke werknemer de zelfde regel, binnen bepaalde km krijg je geen vergoeding daar buiten wel. En dan geldt het ook zoals ik in me vorige post heb uitgelegd.
Ik kan je verzekeren dat dit niet voor iedere BCC medewerker geldt. Het is gewoon iets waar je over kunt onderhandelen.

Helaas zijn verkopers niet de meest schaarse groep (uitgezonderd goede verkopers). Dat maakt je positie zwak. Als je iets anders doet dan verkopen dan wordt het al een stuk gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetronkip
Roenie schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:48:
[...]
Ik kan je verzekeren dat dit niet voor iedere BCC medewerker geldt. Het is gewoon iets waar je over kunt onderhandelen.

Helaas zijn verkopers niet de meest schaarse groep (uitgezonderd goede verkopers). Dat maakt je positie zwak. Als je iets anders doet dan verkopen dan wordt het al een stuk gemakkelijker.
Hoef je niet te onderhandelen je moet het alleen aangeven dat je reiskosten wilt, en aan de hand van hoever je woont vanaf het filliaal krijg je wel reiskosten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Magnetronkip schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:33:
Hoef je niet te onderhandelen je moet het alleen aangeven dat je reiskosten wilt, en aan de hand van hoever je woont vanaf het filliaal krijg je wel reiskosten of niet.
Als ze het niet willen betalen en je onderhandelt er niet over dan krijg je het dus zeker niet. Of je vindt het prima en laat het er bij zitten natuurlijk ;)

Als je niets vraagt krijg je vaak niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou ik heb me toch goed bedacht en heb nu nog twee andere zaken die mij een contract aanbieden, onder andere BCC en BC.
Ik ga me nu even orienteren welke van die twee het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 12:10
Als belg in België heb je altijd recht op woon-werkverkeer vergoeding. De werkgever heeft wel het recht om zelf geen vergoeding te geven..

Je kan dan een forfetaire beroepskost aftrekken van de belastingen. Je moet bij je lokale belastingsdienst maar eens vragen wat je dan moet invullen op je belastingsaangifte. Maar als je werkelijke beroepskosten duurder zijn dan de forfetaire aftrekkost(volgens mij is dit bij jou het geval), dan kun je je werkelijke beroepskosten indienen. Je moet dan wel bewijzen dat je daadwerkelijk je Kilometers doet.

Nu ik weet niet of bovenstaande regeling ook in NL bestaat.

[ Voor 10% gewijzigd door makila op 01-10-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
makila schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:20:
Nu ik weet niet of bovenstaande regeling ook in NL bestaat.
In Nederland is dit soort ingewikkelde aftrekposten grotendeels afgeschaft.
Qua reiskosten is er alleen nog aftrek mogelijk als je per OV reist en aan bepaalde voorwaarden voldoet, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ToolkiT schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:42:
Laat ik de boel omdraaien: waarom denk je recht op vervoerskosten te hebben?
Reiskostenvergoeding kan netto worden uitbetaald, salaris is bruto. Om die reden kan er dus simpelweg geld bespaard worden door minder salaris en meer vergoeding, bij dezelfde kosten voor de werkgever blijft er dan meer voor jou over.
Pagina: 1