Ik heb een paar vragen over Ubuntu, ik heb wat zitten zoeken maar ik wil wat antwoorden voor de duidelijkheid, hier zijn ze.
1) Ik heb een Logitech G9, deze muis wordt standaard goed ondersteund door Ubuntu, behalve 2 functies die ik in Windows wel gewoon heb... En dat is met de duimknoppen van vorige pagina naar volgende pagina te klikken in de systeembrowser, niet in Firefox, daar doen deze knoppen het prima... Ik wil ook gewoon in in het Linux systeem die knoppen kunnen gebruiken... Is dit wel mogelijk in Linux?
2) Nog een vraag over muis functies in Linux, is de super scroll functie (middelste muisknop ingedrukt houden en dan super snel door een pagina heen scheuren) ook aanwezig in Ubuntu? Mijn middelste muisknop wordt wel gewoon ondersteund, maar de super scroll werkt niet...
Dit heb ik al geprobeerd in de xorg.conf:
Section “InputDevice”
Identifier “Configured Mouse”
Driver “mouse”
Option “CorePointer”
Option “Device” “/dev/input/mice”
Option “Protocol” “ExplorerPS/2″
Option “Emulate3Buttons” “true”
Option “Buttons” “7″
Option “ButtonMapping” “1 2 3 4 5″
Option “ZAxisMapping” “6 7″
EndSection
Maar de functionaliteit bleef hetzelfde, en geen support voor de duimknoppen in de Linux explorer, en ook geen super scroll in Firefox of OpenOffice...
3) Verder wou ik vragen hoe het zat met Webcam support in Ubuntu. Ik heb dit al gevonden http://www.linuxforums.or...iver-logitech-webcam.html
Maar is de support wel degelijk in Ubuntu?
4) Verder heb ik een Logitech Chillstream gekocht, maar deze wordt niet ondersteund omdat er een driver mist. Ik kan tot zover ook nog niets vinden, is dit een kwestie van het aanpassen van de xorg.conf?
5) Verder strijd ik al een tijdje met de geluidskwaliteit in Ubuntu, ik heb een Creative Audigy 4 en deze werkt prima, maar ik heb ook een Logitech Z2300 en deze set gaat niet zo best samen zonder een degelijke equilizer, de bass staat namelijk nu zo'n beetje te hard keke... Ik heb het een beetje op kunnen lossen door Amarok te gebruiken en dan in de equilizer die daarin zit de bass een beetje te onderdrukken, maar dit gaat dan weer ten koste van de kwaliteit... Mijn vraag dus is er een mogelijkheid van een equilizer in Linux zelf? Of hoort de support van Creative zo slecht te zijn?
6) Verder heb ik in conky een code staan die de tempratuur zou uit moeten lezen. Dit doet hij alleen niet, ik heb lm-sensors geinstalleerd en ook laten scannen... Welke code moet ik conky geven om de tempratuur van de processor/grafische kaart/moederbord uit te laten lezen?
Dit zegt lm-sensors:
w83627dhg-isa-0290
Adapter: ISA adapter
VCore: +1.30 V (min = +0.00 V, max = +1.74 V)
in1: +12.20 V (min = +7.50 V, max = +5.70 V) ALARM
AVCC: +3.25 V (min = +0.51 V, max = +0.77 V) ALARM
3VCC: +3.25 V (min = +1.66 V, max = +2.18 V) ALARM
in4: +1.69 V (min = +1.12 V, max = +0.14 V) ALARM
in5: +1.56 V (min = +1.04 V, max = +1.07 V) ALARM
in6: +5.25 V (min = +1.72 V, max = +3.56 V) ALARM
VSB: +3.25 V (min = +0.66 V, max = +1.15 V) ALARM
VBAT: +3.22 V (min = +0.26 V, max = +0.45 V) ALARM
Case Fan: 0 RPM (min = 10546 RPM, div = 128) ALARM
CPU Fan: 1607 RPM (min = 12500 RPM, div = 4) ALARM
Aux Fan: 0 RPM (min = 10546 RPM, div = 128) ALARM
fan4: 0 RPM (min = 10546 RPM, div = 128) ALARM
fan5: 1875 RPM (min = 4218 RPM, div =
ALARM
Sys Temp: +39.0°C (high = +112.0°C, hyst = +30.0°C) sensor = thermistor
CPU Temp: +34.5°C (high = +80.0°C, hyst = +75.0°C) sensor = diode
AUX Temp: +124.5°C (high = +80.0°C, hyst = +75.0°C) ALARM sensor = thermistor
coretemp-isa-0000
Core 0: +35.0°C (crit = +85.0°C)
coretemp-isa-0001
Core 1: +30.0°C (crit = +85.0°C)
Ik heb al ${i2c temp 1} C en ${acpitemp}C geprobeerd, beide onsuccesvol
7) Verder zou ik willen weten wat de meest ideale hardeschijf indeling is voor een Ubuntu installlatie, ik heb nu Ubuntu onder Windows geinstalleerd maar ik vind het geen prettig gevoel...
Hoe zou zo'n indeling er ongeveer uit moeten zien voor de root, swap en data enzovoort?
Ik weet dat deze vragen ook via Google vast wel te beantwoorden zijn, maar ik ben de antwoorden helaas nog niet tegen gekomen
Als er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen dan heel graag, want ik heb over een paar dagen ook een nieuwe laptop en daar wil ik gelijk Ubuntu op zetten en dat alles dan ook gelijk goed werkt keekeke
Thanks in advance!
1) Ik heb een Logitech G9, deze muis wordt standaard goed ondersteund door Ubuntu, behalve 2 functies die ik in Windows wel gewoon heb... En dat is met de duimknoppen van vorige pagina naar volgende pagina te klikken in de systeembrowser, niet in Firefox, daar doen deze knoppen het prima... Ik wil ook gewoon in in het Linux systeem die knoppen kunnen gebruiken... Is dit wel mogelijk in Linux?
2) Nog een vraag over muis functies in Linux, is de super scroll functie (middelste muisknop ingedrukt houden en dan super snel door een pagina heen scheuren) ook aanwezig in Ubuntu? Mijn middelste muisknop wordt wel gewoon ondersteund, maar de super scroll werkt niet...
Dit heb ik al geprobeerd in de xorg.conf:
Section “InputDevice”
Identifier “Configured Mouse”
Driver “mouse”
Option “CorePointer”
Option “Device” “/dev/input/mice”
Option “Protocol” “ExplorerPS/2″
Option “Emulate3Buttons” “true”
Option “Buttons” “7″
Option “ButtonMapping” “1 2 3 4 5″
Option “ZAxisMapping” “6 7″
EndSection
Maar de functionaliteit bleef hetzelfde, en geen support voor de duimknoppen in de Linux explorer, en ook geen super scroll in Firefox of OpenOffice...
3) Verder wou ik vragen hoe het zat met Webcam support in Ubuntu. Ik heb dit al gevonden http://www.linuxforums.or...iver-logitech-webcam.html
Maar is de support wel degelijk in Ubuntu?
4) Verder heb ik een Logitech Chillstream gekocht, maar deze wordt niet ondersteund omdat er een driver mist. Ik kan tot zover ook nog niets vinden, is dit een kwestie van het aanpassen van de xorg.conf?
5) Verder strijd ik al een tijdje met de geluidskwaliteit in Ubuntu, ik heb een Creative Audigy 4 en deze werkt prima, maar ik heb ook een Logitech Z2300 en deze set gaat niet zo best samen zonder een degelijke equilizer, de bass staat namelijk nu zo'n beetje te hard keke... Ik heb het een beetje op kunnen lossen door Amarok te gebruiken en dan in de equilizer die daarin zit de bass een beetje te onderdrukken, maar dit gaat dan weer ten koste van de kwaliteit... Mijn vraag dus is er een mogelijkheid van een equilizer in Linux zelf? Of hoort de support van Creative zo slecht te zijn?
6) Verder heb ik in conky een code staan die de tempratuur zou uit moeten lezen. Dit doet hij alleen niet, ik heb lm-sensors geinstalleerd en ook laten scannen... Welke code moet ik conky geven om de tempratuur van de processor/grafische kaart/moederbord uit te laten lezen?
Dit zegt lm-sensors:
w83627dhg-isa-0290
VCore: +1.30 V (min = +0.00 V, max = +1.74 V)
in1: +12.20 V (min = +7.50 V, max = +5.70 V) ALARM
AVCC: +3.25 V (min = +0.51 V, max = +0.77 V) ALARM
3VCC: +3.25 V (min = +1.66 V, max = +2.18 V) ALARM
in4: +1.69 V (min = +1.12 V, max = +0.14 V) ALARM
in5: +1.56 V (min = +1.04 V, max = +1.07 V) ALARM
in6: +5.25 V (min = +1.72 V, max = +3.56 V) ALARM
VSB: +3.25 V (min = +0.66 V, max = +1.15 V) ALARM
VBAT: +3.22 V (min = +0.26 V, max = +0.45 V) ALARM
Case Fan: 0 RPM (min = 10546 RPM, div = 128) ALARM
CPU Fan: 1607 RPM (min = 12500 RPM, div = 4) ALARM
Aux Fan: 0 RPM (min = 10546 RPM, div = 128) ALARM
fan4: 0 RPM (min = 10546 RPM, div = 128) ALARM
fan5: 1875 RPM (min = 4218 RPM, div =
Sys Temp: +39.0°C (high = +112.0°C, hyst = +30.0°C) sensor = thermistor
CPU Temp: +34.5°C (high = +80.0°C, hyst = +75.0°C) sensor = diode
AUX Temp: +124.5°C (high = +80.0°C, hyst = +75.0°C) ALARM sensor = thermistor
coretemp-isa-0000
Core 0: +35.0°C (crit = +85.0°C)
coretemp-isa-0001
Core 1: +30.0°C (crit = +85.0°C)
Ik heb al ${i2c temp 1} C en ${acpitemp}C geprobeerd, beide onsuccesvol
7) Verder zou ik willen weten wat de meest ideale hardeschijf indeling is voor een Ubuntu installlatie, ik heb nu Ubuntu onder Windows geinstalleerd maar ik vind het geen prettig gevoel...
Hoe zou zo'n indeling er ongeveer uit moeten zien voor de root, swap en data enzovoort?
Ik weet dat deze vragen ook via Google vast wel te beantwoorden zijn, maar ik ben de antwoorden helaas nog niet tegen gekomen
Als er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen dan heel graag, want ik heb over een paar dagen ook een nieuwe laptop en daar wil ik gelijk Ubuntu op zetten en dat alles dan ook gelijk goed werkt keekeke
Thanks in advance!