Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KVM Switch probleem

Pagina: 1
Acties:

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik heb recentelijk een KVM switch gekocht van het merk Avocent. De switch heeft aansluitingen voor 4 PC's en een VGA scherm en een USB toetsenbord en een USB muis. Ik heb 3 computers:

1 desktop met Windows XP
1 desktop met Kubuntu
1 laptop met Windows Vista

Het switchen tussen de twee desktops is geen probleem. Echter, als ik naar de Vista laptop switch reageert 3 van de 4 keer het toetsenbord niet meer. Muis werkt wel altijd. Ik moet vervolgens een paar keer heen en weer switchen totdat het toetsenbord weer gaat werken.

Ik heb al een speciaal programmaatje voor de switch geinstalleerd op de Vista PC, maar dit maakt geen verschil helaas... Heeft iemand een idee wat ik in dit geval kan doen?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 18:59

Sjonny

Fratser

Je kan proberen om met een live cd op je laptop te draaien van (k)ubuntu, en kijken of het dan ook optreedt... dan zou je laptop er niet goed mee overweg kunnen zou ik zeggen. iets anders om dingen uit te sluiten kan ik ook niet zo verzinnen.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

ik kan me er wel wat bij voorstellen, wat je feitelijk doet is bij een laptop die aanstaat het keyboard in/uitpluggen. Dat hoeft niet altijd goed te gaan.
Is het misschien mogelijk in je laptop bios het ingebouwde keyboard te deactiveren en/of de KVM zo te gebruiken dat laptop altijd postitie 1 is?
Ik heb dit probleem wel eens met een ps2 switch en dan niet met keyboard maar juist met de muis.
edit: typo

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 15:56 ]