Toon posts:

[Win 2003 Server] Blauw scherm na installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de installatie van Windows 2003 Server op een laptop. Via de setup heb ik de oude partities verwijderd en 1 nieuwe gemaakt, dan is de installatie begonnen en verliep alles goed tot de reboot.
Ik krijg het opstartscherm van Windows Server 2003 te zien maar dan gaat hij over tot een blauw scherm:

0x0000006F Session3_initialization_failed

Safe Mode lukt ook niet, ik heb via de Recovery Console al FIXMBR en CHKDSK gedaan maar dat verhelpt het probleem niet.

Mvg,
Kevin

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 23:07
Het kan wezen dat de cd die je gebruikt niet goed is of dat de cdrom speler zelf de problemen geeft
Bron

verder geeft google nog veel meer resultaten als je op Session3_initialization_failed zoekt, dus succes!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een andere iso (officiële trial van ms) geprobeerd en krijg tijdens de installatie ook een BSOD. Het zou dus moeten aan de cd-speler liggen maar dit is echter een laptop, enig andere mogelijkheid behalve een externe cd-reader proberen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou het zeker in hardware zoeken, bijvoorbeeld de harde schijf, of gaar geheugen. Draai even je diagnostics van de leverancier, kom je er snel zat achter :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:21:
Ik zou het zeker in hardware zoeken, bijvoorbeeld de harde schijf, of gaar geheugen. Draai even je diagnostics van de leverancier, kom je er snel zat achter :)
Thx, ik gok ook op het geheugen, is een laptop van al 5 jaar oud met slechts 192mb ddr.
Zal eens nieuwe latjes laten stenen en zien wat het geeft.

Hoe kan ik die diagnostics draaien? Er staat momenteel geen OS meer op de laptop.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 15:26 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Pak gewoon een live cd van een of andere linux distro....

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de diagnostics gedraaid.
HD check: ok.
RAM check: prog blijft gewoon open staan zonder iets te doen.
Alternative RAM check: ok.
Pagina: 1