• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vanmiddag 4gb ram in mn computer geprikt om hem klaar te maken voor de games die komen gaan. Vervolgens lekker Crysis gespeeld en computer uit gegooit en weggegaan. Toen ik net thuiskwam heb ik de PC aangezet en krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/prinshendrikplein/got/IMAGE_001.jpg

Wat heb ik gemiste 8)7 Kaart is van November 2007. Altijd prima gewerkt, heb er in januari 2008 een zalman opgezet, toen flink overgeclocked en bezig geweest maar laatste tijd draait hij gewoon stock, want ik vond het verschil zo klein. En dan nu opeens dit? Heb het zelf nog nooit gezien dus vraag me nu vooral sterk af wat zoiets kan veroorzaken.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 00:34

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik had oneveer iets dergelijks. Een 8800GT van Foxnogwat.

Pas een weekje in huis, ver overclocked,.. start ik m ineens op, krijg ik ook zoiets. Dat was dus een RMA. Daarna een EVGA8800GT gehaald, die werkte wel goed. Helaas?

Gulfstream G650

Verwijderd

Als de videokaart in een andere PC ook deze verschijnsels vertoont is die idd kapot. Lijkt er iig wel verdacht veel op. ;)

Verwijderd

anmiddag 4gb ram in mn computer geprikt om hem klaar te maken voor de games die komen gaan. Vervolgens lekker Crysis gespeeld en computer uit gegooit en weggegaan.
Onvermijdelijk probleem ja :+

Nee maar zonder dollen, je kaart is stuk. Gevalletje RMA :)

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Oververhitting denk ik. Je kan de fan eens uitkuisen (als het een actieve koeling is) of de heatspreader eens demonteren enz. . Indien de chip zelf beschadigd is dan is ie echt wel rijp voor het stort.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

YellowOnline schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:41:
Oververhitting denk ik. Je kan de fan eens uitkuisen (als het een actieve koeling is) of de heatspreader eens demonteren enz. . Indien de chip zelf beschadigd is dan is ie echt wel rijp voor het stort.
Ik heb echt alles gedaan; niets hielp. gewoon KAPOT. Volgens mij heb ik zelfs nog een screenshot.. Ff zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door SalimRMAF op 17-09-2008 21:42 ]

Gulfstream G650

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
salimrmaf schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:42:
[...]

Ik heb echt alles gedaan; niets hielp. gewoon KAPOT. Volgens mij heb ik zelfs nog een screenshot.. Ff zoeken.
Zoals het er op de foto uitziet _kan_ het ook oververhitting zijn, betekent nog niet dat de kaart nooit meer gaat werken ;).

Verwijderd

Vergeet het maar.

Blijkbaar is er permanente schade aangedaan, hetzij via een spelletje crysis. Dat krijg je gewoon even niet gefixed, ook niet door via een ander BIOS de clockspeeds te downclocken. Die warmte heeft gewoon schade gemaakt, en daar had je zelf in eerste instantie op moeten controleren. Vooral systemen met slechte airflow worden gewoon ontzettend warm.

• Okasha
  • Niet online
Oververhitting is onmogelijk omdat de PC in goede staat uit ging, en vervolgens in deze staat weer aan ging. Ook is de kaart echt al maanden niet meer overgeclocked. Uiteraard is Crysis zwaar, maar dan zou ik toch problemen gehad moeten hebben tijdens het spelen? En ik heb dagen dat het veel heter was (in mijn kamer op zuiden met plat dak wordt het soms al snel 35 graden) gespeeld.

Heb EVGA nu gemaild, met de foto, even afwachten op reply. Hells Highway is net uitgesteld maar wil eigenlijk wel voor die datum mn kaart terug... Wat klote zeg. Geen pc's in de buurt om te testen, huisgenoten zitten allemaal met laptops.

[ Voor 10% gewijzigd door Okasha op 17-09-2008 21:55 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Okasha schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:54:
Oververhitting is onmogelijk omdat de PC in goede staat uit ging, en vervolgens in deze staat weer aan ging. Ook is de kaart echt al maanden niet meer overgeclocked. Uiteraard is Crysis zwaar, maar dan zou ik toch problemen gehad moeten hebben tijdens het spelen? En ik heb dagen dat het veel heter was (in mijn kamer op zuiden met plat dak wordt het soms al snel 35 graden) gespeeld.

Heb EVGA nu gemaild, met de foto, even afwachten op reply. Hells Highway is net uitgesteld maar wil eigenlijk wel voor die datum mn kaart terug... Wat klote zeg. Geen pc's in de buurt om te testen, huisgenoten zitten allemaal met laptops.
Klopt bij mij was het ook geen overhitting. Ineens, BANG! Ervoor deed die het wel overclocked. Dus: Na een willekeurige restart deed de kaart het ineens niet meer.

Nogmaals: KAPOT. ;)

Gulfstream G650

• Okasha
  • Niet online
Oke.. Nou ja, het is dan flink klote, denken jullie dat ik hier nog iets voor terugkrijg? Als in garantie?

Heb EVGA gemaild dus zit nu in spanning te wachten :) Morgen ook maar even bij de shop op audientie

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Okasha schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:25:
Oke.. Nou ja, het is dan flink klote, denken jullie dat ik hier nog iets voor terugkrijg? Als in garantie?

Heb EVGA gemaild dus zit nu in spanning te wachten :) Morgen ook maar even bij de shop op audientie
Hangt van de winkel af. Overclocken is uiteraard buiten garantie. De meeste winkels kunnen dit evenwel niet vaststellen en zullen tot ruil overgaan. Als je kaart naar de fabrikant moet is het risico natuurlijk dat die wél gaat vaststellen dat de kaart overclocked is.

Je hebt niets te verliezen in ieder geval met een RMA te proberen.

Verwijderd

Okasha schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:25:

EVGA doet volgens mij niet eens moeilijk als je er een ander bios inflasht dus zal overklokken ook wel onder garantie vallen. Omdat dit veel minder riskant is. ;)

• Okasha
  • Niet online
Ingeleverd bij de computershop en zij gaan hem nu opsturen :(

Nu moet ik dus wachten en mn pc kan ook niet meer aan. Hoe ontzettend irritant :/

Ik denk dat ik maar een vervangende kaart aanschaf.
Pagina: 1