[Ubuntu] Aireplay blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 16:16
Even voor de duidelijkheid: ik test dit op mijn eigen netwerk en niet op dat van een ander... om eventuele reacties alvast voor te zijn :+

Enkele dagen terug Ubuntu 8.04 aka Hardy geïnstalleerd op m'n laptop. Daarbij een ipwraw driver voor m'n Intel onboard 3945 draadloos netwerkkaartje, zodat ik kan injecteren. Wat ik heb gedaan:

Console 1:
modprobe -r iwl3945
insmod /lib/modules/2.6.24-19-generic/ipwraw.ko
airodump-ng wifi0

Console 2:
Kismet opgestart

Console 3:
aireplay-ng -3 -b [MAC van AP] -h [MAC van een client hier thuis] wifi0

Dit gaat allemaal vlekkeloos, zoals het hoort. Na een tijd krijg ik netjes 1 ARP, maar juist hier blijft de hele boel hangen. Ik heb dit een aantal keren achter elkaar geprobeerd maar steeds als de eerste ARP binnen komt kan ik niets meer...

Ik heb hier op GoT gezocht, zowel als Google en diverse Ubuntu fora, maar kom niet echt iets tegen wat met mijn probleem te maken heeft. Misschien zoek ik net op foute termen...

Iemand? _/-\o_

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Moet je de nic niet eerst in monitor mode zetten? Zoiets: "airmon-ng start wifi0"

• Alm4riC
Noork schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:47:
Moet je de nic niet eerst in monitor mode zetten? Zoiets: "airmon-ng start wifi0"
Dan krijg ik onder "Interface, Chipset, Driver" niets te staan... dit zou wel moeten toch?

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: ik test dit op mijn eigen netwerk en niet op dat van een ander... om eventuele reacties alvast voor te zijn
offtopic:
Tijdens een seminar over Hacking en recht werd door de docent gesteld dat volgens de Nederlandse wet het hacken van je eigen netwerk ook illegaal is. Hacken, bleek verder uit het seminar, is een extreem brede term.

• Alm4riC
GuitarWeed schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:24:
[...]

offtopic:
Tijdens een seminar over Hacking en recht werd door de docent gesteld dat volgens de Nederlandse wet het hacken van je eigen netwerk ook illegaal is. Hacken, bleek verder uit het seminar, is een extreem brede term.
Met toestemming van de eigenaar mag het, en dat ben ik in dit geval zelf.

• Alm4riC
Ik kom er nu achter dat Caps Lock aanspringt op het moment van bevriezen / hangen.
Pagina: 1