Toon posts:

Extra postvak probleem exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem waar ik al de nodige uurtjes zoeken heb ingestoken maar waar ik niet uit kom. Hopelijk kan iemand mij hier mee verder helpen.

Ik draai een SBS 2003 met exchange waarop 4 clients werken.
Deze clients halen via de pop3 connector hun mail adressen op en dit werkt verder goed.

Nu is het zo dat 2 gebruiker via hun outlook hun eigen mail adres ophalen dit gaat ook goed.
De andere twee gebruikers moeten naast hun eigen adres het info adres ook binnen krijgen en hier ook vanaf kunnen versturen.

Nu weet ik niet hoe ik dit het handigst aan kan pakken.
Belangrijk is dat de mail die in de info box binnenkomt ook beantwoordt wordt vanaf het info adres en dus niet met het mail adres van de gebruiker wie is ingelogd (zoals nu het geval is).

Hoe kan ik dit op de juiste manier configureren...

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32
Dat gedoe heb ik hier ook. Zoals je het nu hebt is volgens mij de gebruikelijk manier. Iemand mailt terug via zijn eigen account.

Het minst elegante dat ik gedaan heb, is gewoon een pop3 account aangemaakt (dus in Outlook client) met het info@.... als email adres. Als uitgaande smtp de smtp server van de provider ingevuld, als pop3 gewoon een puntje erin gezet.
Dan bij het verzend/ontvangen menu ingesteld dat dat account niet automatisch moet ontvangen, anders krijg je foutmeldingen omdat er geen geldige pop3 server is ingevuld.

Als ze dan mail willen versturen via dat info@.... account, kunnen ze kiezen dmv de drop down menu als je een nieuw mailtje aanmaakt.

Bij accounts krijg je nu dus 2 vermeldingen:
1 van je exchange , en 1 van deze nieuwe info@....

[ Voor 17% gewijzigd door MrDirect op 17-09-2008 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik me inderdaad ook zitten bedenken maar lijkt me dat het toch niet zo gecompliceerd zou moeten en je het ergens in exchange moet kunnen instellen...

• MrDirect
Waarschijnlijk met Send as (Verzenden als) , maar dat vond ik ingewikkelder dan dit.
Ik kreeg toen ook nog eens dit probleem: The "Send As" right is removed from a user object after you configure the "Send As" right in the Active Directory Users and Computers snap-in in Exchange Server , dus ik hou het lekker bij dat extra accountje, en het werkt prima.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me toch vrij duidelijk aangegeven waar dat door komt?
We recommend that you do not use accounts that are members of protected groups for e-mail purposes.
Daarbij moet je dan denken aan Domain Admins en dergelijke. Dus: zijn je users wel 'normale' users of heb je ze voor het gemak soms Admin rechten gegeven?

De normale manier is dat je een Distribution Group gebruikt en daar Send As permissies op zet.. dat werkt, mits je niet bovenstaande faux pas maakt.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 17-09-2008 21:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
Nu kan het zijn dat ik uit mijn nek lul, maar ik studeer op de TU in Eindhoven (geen ICT), en daar kun je ook naar algemene adressen sturen en meerder personen kunnen deze mail ook beantwoorden. Ik krijg dan een 'On behalf of' mailtje terug.

http://technet.microsoft....y/bb124310(EXCHG.65).aspx

Ik weet niet of dat is wat je zoekt?

• MrDirect
Gewoon standaard users, aangemaakt via de SBS wizzard. Maar dat was/is mijn probleem, niet die van de TS, dus is verder niet zo van belang voor zijn zoektocht :)

Ik heb het zo:

Een groep in Exchange aangemaakt die heet 'info' en heeft dus als email adres info@......nl
Mijn (volledig standaard) users zijn lid van die group en krijgen de mails die daar naar toe gestuurd worden. En of dat nu via de pop3 connector binnenkomt, of zoals bij ons rechtsreeks via smtp maakt niet uit. Principe is hetzelfde.

Het verzenden als die info heb ik dus opgelost door zo'n pop3 accountje met de hand aan te maken. Ook ik heb maar 4 users namelijk, dus dat is te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de users op basis van power user aangemaakt.

Ik he inderdaad ook een user aangemaakt en heb deze info genoemd en krijgt dus automatisch het info@ adres. Hier heb ik bij de mailbox rights aangegeven dat de twee benodigde gebruikers de rechten hebben dit postvak te kunnen inzien / gebruiken.

Dat met die extra pop3 account zal inderdaad werken maar het lastige in mijn geval hieraan is dat de gebruikers merendeel vanaf het info adres zullen gaan versturen en misschien maar zeldel vanaf hun eigen adres. En de exchange account wordt altijd als standaard account ingesteld, toch?

Dus als zij dan gaan mailen zal dat standaard dan vanaf hun exchange (eigen adres) gaan en moeten ze bijna altijd eerst aangeven dat ze via de pop3 account verzonden moeten worden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:27:

Ik he inderdaad ook een user aangemaakt en heb deze info genoemd en krijgt dus automatisch het info@ adres. Hier heb ik bij de mailbox rights aangegeven dat de twee benodigde gebruikers de rechten hebben dit postvak te kunnen inzien / gebruiken.

Dat met die extra pop3 account zal inderdaad werken maar het lastige in mijn geval hieraan is dat de gebruikers merendeel vanaf het info adres zullen gaan versturen en misschien maar zeldel vanaf hun eigen adres. En de exchange account wordt altijd als standaard account ingesteld, toch?

Dus als zij dan gaan mailen zal dat standaard dan vanaf hun exchange (eigen adres) gaan en moeten ze bijna altijd eerst aangeven dat ze via de pop3 account verzonden moeten worden.
Waarom draai je het niet om: Default mailbox dus de info box, met als extra box de persoonlijke?

Elke reply/mail zal dan dus vanaf info komen, tenzij ze specifiek from-invullen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:27:
En dat is inderdaad een protected group - het zijn Local Admins in spé ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik begrijp hieruit dat het makkelijkste is om het standaard adres info aan die gebruiker toe te kennen en daarbij de twee gebruikers ipv power user het slabloon user toe te kennen?

Dan vanauit een distributiegroep de mogelijkheid creëren om vanaf het andere adres te gaan versturen?

Maar loop je dan niet tegen het probleem aan dat twee gebruikers beide "standaard" vanaf het info adres moeten ontvangen en versturen?
Pagina: 1