WD introduceert 2,5"-schijven met 250Gb/in²-platters

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16
nieuws: WD introduceert 2,5"-schijven met 250Gb/in²-platters
De 500GB-notebookschijf is volgens Western Digital 's werelds eerste 2,5"-schijf die slechts 9,5mm hoog is.
Dat sowieso al niet, 9,5mm schijven had ik jaren geleden al. Het is ook niet de eerste 2,5" 500GB schijf van 9,5mm want die is van Samsung (ook al gebruikt de Samsung 3 platters). Het is wel de eerste 2,5" schijf met 250GB platters.
Het opslagbedrijf wist het de datadichtheid op de platters op te schroeven naar 250GB/in²,
250Gb/in². 250GB/in², dat zou mooi zijn..
De Scorpio 400GB en 500GB beschikken beide over een sata-300-aansluiting en een gemiddelde zoektijd van 5,5ms.
Da's wel héél snel. Volgens WD is het 12ms.

Los topic omdat het geen spel- of tikfout is dat Samsung al eerder een 9,5mm hoge 500GB schijf had.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Het was *volgens WD* de eerste 9,5mm hoge 500GB-notebookschijf: even verduidelijkt. De GB->Gb is verbeterd en die 5,5ms was de gemiddelde latency, idd niet de zoektijd. Puin geruimd :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je verwart zoektijd met toegangstijd.

Overigens vind ik dit wel een punt voor de redactie. Het komt vaker voor dat in nieuwsberichten de zoektijd wordt genoemd omdat de fabrikanten die vaak als eerste of enige in persberichten vermelden. Voor de gebruiker is de toegangstijd echter veel herkenbaarder. De gemiddelde toegangstijd is de gemiddelde zoektijd plus de gemiddelde omwentelingslatency (bij een 5400 toeren schijf 60 s / 5400 / 2 = 5,55 ms).

Het zou beter zijn om in het vervolg alleen de gemiddelde toegangstijd of zowel de gemiddelde zoektijd als de gemiddelde toegangstijd te vermelden.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16
willemdemoor schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:19:
Het was *volgens WD* de eerste 9,5mm hoge 500GB-notebookschijf: even verduidelijkt.
Goed dan: het is waar dat dit *volgens WD* de eerste 9,5mm hoge 500GB 2,5" schijf ter wereld is. Maar als dat een grove leugen is neem je dat toch niet over in een nieuwsbericht? Zet er dan liever een feit neer, zoals:
De notebookschijf is 's werelds eerste 2,5"-schijf die slechts 2 platters nodig heeft om een capaciteit van 500GB te bereiken.
@Femme: point taken. Alleen de toegangstijd of zowel de toegangstijd als zoektijd vermelden zou duidelijker zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 18-09-2008 19:33 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®