WinRoute Pro + webserver op intranet

Pagina: 1
Acties:

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Ik heb 1 pc om gewoon mee te werken (PC1), 1 pc met WinRoute Pro voor de internet verbinding vanaf alle pc's (PC2) en 1 pc met een webserver (PC3).

Met alle tips etc. op dit forum heb ik WinRoute Pro verder prima aan de praat gekregen, voor alle internet-verkeer vanaf elke PC van en naar internet.

Vanaf PC1 is het echter niet mogelijk om lokaal te surfen (met de browser op PC1, naar de webserver op PC3 dus). Op PC3 werkt het wel, maar alleen als de verbinding is verbroken en na het klikken op "Try Again" (Niet "Work Offline" ...)

Het lijkt of PC2 alle verzoeken doorstuurt naar de DNS-server van mijn provider (die dus niet bereikbaar is). Bij de instellingen van de DNS zaken staat echter de optie "eerst in de DHCP-lease lijst kijken" (in het engels ;) aangevinkt....

Wie heeft er een idee?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:52
Op donderdag 22 februari 2001 07:30 schreef HaZee het volgende:
Ik heb 1 pc om gewoon mee te werken (PC1), 1 pc met WinRoute Pro voor de internet verbinding vanaf alle pc's (PC2) en 1 pc met een webserver (PC3).

Met alle tips etc. op dit forum heb ik WinRoute Pro verder prima aan de praat gekregen, voor alle internet-verkeer vanaf elke PC van en naar internet.

Vanaf PC1 is het echter niet mogelijk om lokaal te surfen (met de browser op PC1, naar de webserver op PC3 dus). Op PC3 werkt het wel, maar alleen als de verbinding is verbroken en na het klikken op "Try Again" (Niet "Work Offline" ...)

Het lijkt of PC2 alle verzoeken doorstuurt naar de DNS-server van mijn provider (die dus niet bereikbaar is). Bij de instellingen van de DNS zaken staat echter de optie "eerst in de DHCP-lease lijst kijken" (in het engels ;) aangevinkt....

Wie heeft er een idee?
Benader je de webserver op PC3 op IP niveau of op basis van een naam? Je IP adressen op het interne netwerk zitten in dezelfde IP range, en met hetzelfde subnetmask?

Die DHCP optie heeft verder weinig met het functioneren van DNS te maken, het vertelt de PC slechts of 'ie de DNS instellingen die met DHCP meekomen (indien DHCP zo geconfigureerd is) moet gebruiken of niet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Je kunt toch ook instellen dat hij voor lokale domeinen (die je dan kunt specificeren) de DNS niet zal gebruiken en die lokaal gaat zoeken oid.

Ben effe vergeten hoe het precies zit, maar lijkt me dat dit er mee te maken kan hebben

• HaZee
PC3 wordt benaderd obv naam: [url="http://webserver/etcetera"]http://webserver/etcetera[/url] Op IP-adres kan niet, omdat ik de IP-adressen middels DHCP uitdeel....

BTW: bij "DNS Forwarder" heb ik onder "Simple DNS resolution - Before forwarding query, try to find name in:" ingevuld: "DHCP lease table"

• HaZee
Niemand ???

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

foutje...

Ik scrobbel ook audio

• Anton

Anton

Probeer het volgende eens:

Zet op al je client pc's (ook die van je webserver) in de netwerk-properties dat het LAN-adres van je winroute pc de DNS server is. Als je de DNS server opgeeft via DHCP, verander hem daar dan in het LAN adres van pc2. Voor internet blijft het dan goed gaan, want je gebruikt de DNS forwarder. Als WinRoute het adres dus niet kan resolven gaat ie naar je provider toe.

Je hebt al ingesteld dat ie eerst in de DHCP tabel moet gaan kijken voordat ie het doorstuurt, dus dat is goed.

Nu zou je iig lokaal moeten kunnen surfen op pc3, zonder dat je eerst die inbelverbinding moet wegklikken, want de DNS server is bereikbaar. Op pc1 zou het ook moeten werken, want die kan nu een DNS server vinden die het adres kan resolven (de winroute pc namelijk). Als de dns-queries rechtstreeks naar je provider gestuurd worden kan die natuurlijk nooit bij je lokale webserver komen.

Kijk eens of het werkt, en vertel anders eens hoe je DNS hebt geconfigureerd.

Ik scrobbel ook audio

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Wat je ook nog even moet doen:
Op de winroute PC alle statische ip-adressen van je server in de host file opnemen. Er zit een button in de winroute dns tab, maar dan moet je de winroute client wel op de winroute server starten.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Anton

Anton

WinRoute client :? :? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Bedoel je niet gewoon de Administrator?

Ik scrobbel ook audio

Pagina: 1