Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc reset en start soms niet eens op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een nogal vreemd computerprobleem.
Ik zat wat te surfen en opeens verandert mijn beeld in allemaal vage kleuren, beetje donkergeel en blauw. Dit gaat niet weg, dus ik reset mijn computer. In plaats van dat de pc normaal opstart komt er een blauw beeld met hier en daar een wit kronkeltje waar af en toe misschien een s in te herkennen was. Na nog een reset wilde de computer helemaal niet meer starten, de fans begonnen wel te draaien, maar er was enkel een zwart beeld te zien. Na zo'n 15 seconden hielt het hdd lichtje op met knipperen en gebeurde er helemaal niks meer. Computer uitgezet en een paar uur uitgelaten. Net weer opgestart, leek het weer goed te doen, maar toen resette de pc zichzelf opeens en had de videokaart geen output meer (de fans en lichtjes leken normaal op te starten). Ik zette de pc maar weer uit.
Ter controlle zette ik nu de tv aan die standaard staat ingesteld als kloon van het hoofdscherm. De computer startte normaal op en normaal beeld op de tv, opeens weer zwart beeld (wel output, want het lichtje van het beeldscherm ging niet op oranje). Vreemd genoeg op de tv nog wel een beeld maar dit was bevroren en als ik de muis bewoog geen reactie van de muis op de tv. Computer weer geresset, maar er kwam weer geen output van de videokaart, terwijl de lampjes wel normaal reageerden.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Bij voorbaar dank.

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?
Het zou aan van alles kunnen liggen. Kapotte videokaart, slecht contact tussen videokaart en agp/pci-e slot, slechte voeding, etc.
Het beste kun je dus de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen, en testen aan welke onderdelen het kan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Deze zal ik doornemen. Bedankt voor je reactie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de computer aangezet, het BIOS opengezet en zo de computer een half uur aan laten staan. Wonderbaarlijk genoeg resette hij niet of iets dergelijks en deed de computer het daarna weer helemaal normaal.