Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[C#/ASP.net] Hoe meerdere Rows tegelijk editen in Gridview?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb op internet met name geprogrammeerd in php / mysql, en loop nu even weer vast op iets wat me daarin wel lukt, en niet in C#.net.

Ik heb een GridView aangemaakt die ik vul met gegevens uit m'n SQL database. Nu lukt het me prima om records te bewerken of te verwijderen (door update en delete comands te definieren), maar ik wil juist dat in mijn gridview slechts 1 kolom wijzigbaar is, en ook dat ik zonder postback, ik niet deze gegevens _per record_ kan wijzigen, maar in een keer voor _alle_ records.

Voorbeeldje. Database tabel is 'mutaties'
Velden:
- id
- omschrijving
- idlabel

Dan wil ik dat in de GridView voor elk record een label wordt geprint voor de velden id en omschrijving, en dat voor idlabel een TextBox geprint wordt met de huidige waarde van dat record.

Momenteel heb ik dat deel (de weergave) geregeld door in de <itemtemplate> van idlabel een textbox neer te zetten *, en mijn idee was om dan een Button onder de GridView te zetten met een onclick event waarin ik afvang wat de nieuwe waarde is van de idlabel per record, echter weet ik niet hoe ik die waarde kan uitlezen.

Ik gok (na googlewerk) dat het iets met FindControl is, maar daar heb ik niet zoveel ervaring mee.
Wie helpt me op weg? Dat kan door middel van goede artikelen / tutorials, maar een stukje voorbeeldcode of hints kan ik ook erg waarderen.

Graag hoor ik of mijn weergave zoals ik die nu heb, werkend gemaakt kan worden. Zo ja, wat hulp m.b.t. hoe ik dat moet doen. Zo nee, dan graag een duwtje de goede richting in m.b.t. hoe ik dit wel handig kan oplossen.

Alvast bedankt!

* Hier het stukje code die zorgt dat ik een textbox zie
<asp:TextBox ID="TextBox2" runat="server" Height="23px"
Text='<%# Bind("idlabel") %>' Width="48px"></asp:TextBox>