[Home Theater[ Yamaha HTiB 108

Pagina: 1
Acties:

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:45
Van de week kwam ik in de MediaMarkt folder de Yamaha HTIB 108 in de aanbieding tegen voor € 333,- tegen. Het is een complete set met receiver, dvd speler, speakers en een subwoofer.

Er is eigenlijk bar weinig over deze set te vinden. Iemand ervaringen met deze set?
Het klopt toch dat Yamaha altijd wel hoog aangeschreven staat?

Verwijderd

De set bestaat uit de RX-V363 receiver, de NS-P270 speakerset en een DVD-S661. Over de losse onderdelen kun je vast wel wat gebruikers ervaringen vinden denk ik.

Voor het geld kun je je er in iedergeval geen buil aan vallen denk ik, als ik het zo allemaal bekijk.

Verwijderd

Vergeet het maar. Als je het zo bekijkt een aanbieding die te mooi is om waar te zijn. En dat is het ook. Ik vandaag naar de MediaMarkt Rotterdam Centrum (70 kilometer rijden vanaf Zeeland). En waar ik al bang voor was. "Nee meneer", was het antwoord van de verkoper. "Deze is niet geleverd, hebben we deze week niet gehad en we verwachten de set ook niet meer". Gewoon een klotezaak dus. Met een lokkertje in een folder klanten genereren (hetgeen in mijn geval dan ook nog lukt). Ik denk dat ik er nog maar eens een brief aan de vestigingsmanager aan ga wagen, want dit riekt naar misleiding.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:59

Nitai

Live the life you love.

Uhm, 2 collega's hebben het gekocht bij MM Rijswijk. Volop leverbaar hoor?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Weet je wel zeker dat die collega's er € 333 voor hebben betaald? In de folder van Rijswijk staat deze aanbieding namelijk niet eens vermeld. Vreemd als ze zo stunten en het niet eens in de folder vermelden. Zet wel de 'aanbieding' in Rotterdam Centrum in een nog vreemder daglicht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 22:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:39:
Weet je wel zeker dat die collega's er € 333 voor hebben betaald? In de folder van Rijswijk staat deze aanbieding namelijk niet eens vermeld. Vreemd als ze zo stunten en het niet eens in de folder vermelden. Zet wel de 'aanbieding' in Rotterdam Centrum in een nog vreemder daglicht.
MediaMarkt is decentraal, elk bedrijf is een op zichzelf staande B.V. met zijn eigen concurrentieomgeving, De meeste aanbiedingen zijn dan ook regionaal, het komt wel eens voor dat aanbiedingen landelijk zijn, maar dit is meestal eens per twee weken.

De prijs van 333 euro klopt overigens wel hoor.

• Buffalo
Hm, wat ik begrijp is de prijs kwaliteit verhouding hier dus meer dan goed?!

Zelf ben ik nog niet naar MM geweest in Rotterdan Centrum, dus weet voor de rest ook niet het fijne ervan.

Het leek me wel een mooie set in ieder geval.

@Nitai: Wat hebben je collega's er dan voor betaald in Rijswijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:29:
[...]
MediaMarkt is decentraal, elk bedrijf is een op zichzelf staande B.V. met zijn eigen concurrentieomgeving, De meeste aanbiedingen zijn dan ook regionaal, het komt wel eens voor dat aanbiedingen landelijk zijn, maar dit is meestal eens per twee weken.

De prijs van 333 euro klopt overigens wel hoor.
Het is me bekend dat elke MediaMarkt een verschillende b.v. betreft. Anders was ik ook wel naar Middelburg of Bergen op Zoom gegaan (zou voor mij dichterbij zijn, circa 50km enkele reisafstand), echter zag ik daar deze aanbieding niet in de folder.

Mocht iemand weten of de set ook in Middelburg of Bergen op Zoom voor deze stuntprijs wordt aangeboden, ik hou me aanbevolen.
Buffalo schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:40:
Hm, wat ik begrijp is de prijs kwaliteit verhouding hier dus meer dan goed?!
Inderdaad is de prijs-kwaliteitsverhouding prima, kijk maar eens naar de losse prijzen van de 3 afzonderlijke produkten (is circa € 550).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:26:
[...]

Het is me bekend dat elke MediaMarkt een verschillende b.v. betreft. Anders was ik ook wel naar Middelburg of Bergen op Zoom gegaan (zou voor mij dichterbij zijn, circa 50km enkele reisafstand), echter zag ik daar deze aanbieding niet in de folder.

Mocht iemand weten of de set ook in Middelburg of Bergen op Zoom voor deze stuntprijs wordt aangeboden, ik hou me aanbevolen.

[...]

Inderdaad is de prijs-kwaliteitsverhouding prima, kijk maar eens naar de losse prijzen van de 3 afzonderlijke produkten (is circa € 550).
Je zou eens kunnen bellen met Middelburg of Bergen op Zoom, misschien dat ze niet de aanbieding hebben, maar dat ze het systeem wel voor dezelfde prijs kunnen/willen leveren.

• Buffalo
Het kan ook zo zijn, dat niet alle aanbiedingen in het foldertje worden gezet. Misschien is het zo dat ieder filiaal zelf kan kiezen uit een aantal aanbiedingen, die in de folder moeten, en op die manier kiest ieder filiaal de meest relevante aanbiedingen.

Het zou natuurlijk gierig zijn als MM Alkmaar een mooie aanbieding heeft, maar die niet in MM Roermoend geldig is bijwijze van spreken.

Verwijderd

En toch kan dat goed, het zijn immers allemaal dezelfde b.v.'s met allen hun eigen prijsbeleid. Wordt ook op de site uitgelegd. Blijft natuurlijk ruk dat de MediaMarkt Rotterdam Centrum een aanbieding in haar folder afdrukt en het artikel nooit heeft gehad en nooit zal krijgen, terwijl Rijswijk het niet in de folder afdrukt en blijkbaar het artikel ruim op voorraad heeft. 8)7

• Buffalo
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:22:
En toch kan dat goed, het zijn immers allemaal dezelfde b.v.'s met allen hun eigen prijsbeleid. Wordt ook op de site uitgelegd. Blijft natuurlijk ruk dat de MediaMarkt Rotterdam Centrum een aanbieding in haar folder afdrukt en het artikel nooit heeft gehad en nooit zal krijgen, terwijl Rijswijk het niet in de folder afdrukt en blijkbaar het artikel ruim op voorraad heeft. 8)7
Zo iets had ik trouwens laatst ook met een Samsung TFT scherm voor de pc. In Rotterdam centrum hadden ze hem niet meer op voorraad, terwijl er in Rijswijk nog voldoende voorraad was. Het ging hierbij ook om een aanbieding.

Stiekem hoop ik dat MM Rotterdam Alexander deze set nog heeft, of ruim op voorraad heeft ieder geval, kan ik hem eventueel daar halen. Lees ieder geval wel veel goede berichten over deze set.

• Buffalo
Gisteren de Yamaha HTIB 108 gehaald bij MM in Alexandrium.

Vandaag even aansluiten enzo. Ik heb in de handleiding wel al gelezen, dat als je bijvoorbeeld je TV HDMI aansluit aan de receiver de DVD speler ook HDMI aangeloten moet worden aan de receiver.

Iemand ervaring met deze werkwijze? Ik heb er wel meteen een HDMI kabel bijgekocht, en bij de DVD speler zitten een rode, gele en witte tulip kabel, om de DVD speler met de receiver te verbinden.

Het lijkt met toch dat ik de DVD speler gewoon via de rood en witte audio tulip kan verbinden naar de receiver en de gele kabel van de video van de DVD speler naar de receiver, en dan de HDMI voor de receiver naar TV?

Ik denk niet dat het ideaal is, want de gele, rode en witte tulip aansluitingen zijn analoog toch? Terwijl HDMI en die rood, groen, blauwe aansluitingen (Composiet?) digitaal zijn toch?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:17
Ten eerste is de rood-wit-gele aansluiting beeldtechnisch de slechtste die er is en dus sowiezo af te raden. Ten tweede is de receiver waarschijnlijk alleen in staat als HDMI-switch te dienen en dit betekent dat wat erin gaat er ook uit komt. Hij kan dus niks met het signaal doen. Je zult dus inderdaad zowel de dvd-speler als de tv met HDMI op de receiver moeten aansluiten wil je optimale beeldkwaliteit hebben (of de dvd-speler direct met HDMI op de tv en met een andere digitale audioverbinding op de receiver).

• Buffalo
@mac1987: Ik heb het zo gedaan, en zo stond het ook in de handleiding: De DVD speler zit met een HDMI kabel op de receiver, en de receiver zit ook met HDMI op de TV aangesloten.

Aanvullend zit in de DVD speler een Coaxial digital audio kabel naar de receiver toe.

Volgens mij is het zo gewoon goed, want toen ik een film in de DVD speler deed, gaf de receiver aan dat Dolby Digital geactiveerd was.

De rede van mijn bericht gisteren was, dat ik maar 1 HDMI kabel erbij had gekocht, en ik het dus eigenlijk op een ander manier op moest lossen. Maar in de handleiding staat inderdaad ook dat de rood/witte audio tulips de oude analoge audio verzorgt, en de gele is dit voor de video.
Daarom heb ik gisteren nog even snel een extra HDMI kabel erbij gekocht, en naar mijn inziens werkt het gewoon zoals het moet werken nu.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:17
Ok, dan valt er verder niks te doen dan genieten van je set ;)

• Buffalo
mac1987 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:32:
Ok, dan valt er verder niks te doen dan genieten van je set ;)
Genieten is het zeker. Ik wist eigenlijk nooit dat DTS sound beter is dan Dolby Digital. Gisteren dus eens een DTS film afgespeeld. My God, wat een geluid zeg. Dat was echt genieten.

Nog wel even een ander algemeen vraagje. Ik weet niet of dat hier mag: Ik kan mijn receiver aansluiten met een Digitale glasvezelkabel (Toslink) op mijn TV. Waarschijnlijk (weet het bijna zeker) komt het geluid dan over de speakers van mijn Yahama set. Hoe zit het nou met het geluid dat bij sommige programma's zit? Ik heb een aantal programma's gezien waar Dolby Digital 2.0 bij zit. Maar heel veel is gewone stereo audio. Is het provider afhankelijk wat voor audio er mee gestuurd wordt? Want bij bijvoobeeld series of films op TV, zou het leuk zijn om DD te hebben over mijn surround set!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Buffalo schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:39:
[...]

Genieten is het zeker. Ik wist eigenlijk nooit dat DTS sound beter is dan Dolby Digital. Gisteren dus eens een DTS film afgespeeld. My God, wat een geluid zeg. Dat was echt genieten.

Nog wel even een ander algemeen vraagje. Ik weet niet of dat hier mag: Ik kan mijn receiver aansluiten met een Digitale glasvezelkabel (Toslink) op mijn TV. Waarschijnlijk (weet het bijna zeker) komt het geluid dan over de speakers van mijn Yahama set. Hoe zit het nou met het geluid dat bij sommige programma's zit? Ik heb een aantal programma's gezien waar Dolby Digital 2.0 bij zit. Maar heel veel is gewone stereo audio. Is het provider afhankelijk wat voor audio er mee gestuurd wordt? Want bij bijvoobeeld series of films op TV, zou het leuk zijn om DD te hebben over mijn surround set!
Volgens mij kan DD of DTS niet over de analoge kabel. Wat wel kan is dat zenders een Dolby ProLogic signaal mee sturen. Als dat zo is dan kan je op je receiver aangeven dat het DPL is en dan verdeeld de receiver het signaal over je boxen.

Overigens zijn de meningen over DPL verdeeld en noemen sommigen het nep surround :P hoe dat precies zit zou ik niet weten ;)
Wikipedia: Dolby Pro Logic

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Buffalo
Ramon schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:49:
[...]

Volgens mij kan DD of DTS niet over de analoge kabel. Wat wel kan is dat zenders een Dolby ProLogic signaal mee sturen. Als dat zo is dan kan je op je receiver aangeven dat het DPL is en dan verdeeld de receiver het signaal over je boxen.

Overigens zijn de meningen over DPL verdeeld en noemen sommigen het nep surround :P hoe dat precies zit zou ik niet weten ;)
Wikipedia: Dolby Pro Logic
Ter aanvulling: Op mijn Sony Bravia zit een digitale DVB-C tuner ingebouwd, en mijn provider is CAIway. De kabel is dus digitaal bij mij.

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 23:28

G64

Hey allemaal,

Ik heb vandaag bij de MM in Rijswijk de laatse set gekocht (de laatste nieuw in doos dan). Maar jemoet heel goedopletten tussen al de Media Markten. In de prijzen zitten echt sommige bizarre verschillen.

Ik wilde een aantal spullen als cominatie zodat ze een mooie totaalprijs konden maken. Ik wilde o.a. de Sony 52Z4500 lcd tv. Prijs bij hun inhet systeem (heb stiekum meegegluurd in hun systeem) was 3499. Ik kreeg er als ik die set Yamaha set kocht + PS3 + Sony 52Z4500 + Sony HC62 Camcorder kreeg ik totaal 100 euro korting.

Maar ik was wat rond aan het shoppen geweest van het weekend en wist dat bij de MM Den Haag Centrum diezelfde tv voor 2799 in het systeem stond. Maar liefst 700 euro (!) prijsverschil. Dus ik later tegen die man bij de MM Rijswijk dat die in Den Haag 2799 was en toen ging die (weer) in zijn systeem kijken en toen kon het ineens wel voor 2799 zodra die weer op voorraad zou zijn. Ik heb ook die beide prijzen op zijn scherm gezien met de voorraadstatus. Morgen wordt ik gebeld door MM Rijswijk of ze kunnen leveren tegen welke prijs.

Ook een vriend van het weekend had een Sony 46w4000 besteldvoor 1618 euro bij MM Zoetermeer. De nieuwe W4500 serie heeft de Gratis BluRay actie of 200 euro retour. Die W4000 was bij de MM Den Haag Centrum 1399 euro (en wel op voorraad). Dus aanbetaling terug gehaald ennaar DenHaag gereden. Daar de W4500 gehaaldvoor 1699 (dus maar 80,- meer) en 200 euro retour. Dus nu heeft ie een veel nieuwer model (met 100Hz) voor slechts 1500 euro.

Het is een btje lang verhaal geworden maar wilde dit toch even delen zodat mensen ook een leukere deal uit hun zuurverdiende centen kunnen halen. Vraag vooral bij alle MM`s informatie op zodat je op hun voorraadsysteem mee kan kijken en vraag dan bijvoorbeeld wat de voorraadstatussen zijn bij de verschillende MM`s. Dan kun je ook de prijzen zien ;)

Happy Pricehunting :)

If you`re not first, you`re last .

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Ik heb de HTiB108 ook tijdelijk in mijn bezit gehad, ongeveer 3 dagen om precies te zijn, opzich een goede set, echter was bij mij een van de optical ingangen kapot en heb hem terug gebracht.

Wat mij enigsinds tegenviel bij deze set was het gebruiks gemak, hij was bijzonder lastig in te stellen hoewel de kwaliteit van het geluid opzich best ok was. Ik ben echter overgestapt naar een Harman Kardon set en deze is toch wel een stuk beter qua geluid en mogelijkheden moet ik zeggen.

Vooral het gebrek aan optische en digitale coax ingangen vielen mij tegen bij de yamaha, 2 optische en 1 digitale coax. Terwijl de iets duurdere harman kardon set er van beide 3 heeft (2 van beide achterop en een setje voorop).
Pagina: 1