Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pilmo: geen internetverbinding met nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een Acer Aspire M3641 gekocht maar heb nu ineens geen internet verbinding meer: De modem van Pilmo knalt eruit. Terug in de winkel hebben ze getest of netwerkkaart e.d. het doen: alles werkt prima, ik had verbinding met internet. Volgens hun ligt het aan de (verouderde) modem van Pilmo. Pilmo wil daar niets van weten en stelde voor de oude netwerkkaart van mijn 6 jaar oude PC in de nieuwe computer te stoppen..... Ook weigeren ze een nieuwe modem op te sturen.

Heeft iemand hier ervaring mee resp. tips?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Definieer 'eruit knallen'.

Verwijderd

Topicstarter
OP het moment dat ik de netwerkkabel aansluit gaat er geen lampje branden aan de kant van de computer en heeft de modem geen ethernet en adsl verbinding meer (deze 2 lampjes gaan uit). Netwerkkabel doet het wel (heb ik getest).

• Noork
  • Niet online
Das niet zo mooi. Wat voor modem is het? Wat zijn de ip instellingen (ipconfig /all)? Staat ipv6 aan? Probeer deze eens uit te schakelen.

Kijk ook eens hier: http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart

Verwijderd

Topicstarter
OP mijn oude computer doet de modem van Pilmo het wel. Heb met helpdesk van Pilmo gesproken. Zij zeggen dat de nieuwe computer een zodanig sterk signaal uizend naar de modem dat de beveiliging ervoor zorgt dat de modem eruit knalt. Power lampje blijft wel branden alleen ADSL en Ethernet doet het niet meer. De telefoon kan ik hierdoor ook niet meer gebruiken. Als ik de kabel uit de nieuwe computer trekt herstelt de modem zich weer

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Het is Pilmo, dus een copperjet 8162p of cjt1616.. dus aansluiten met een Cross cable is verplicht. Er zijn laptops die problemen hebben met cross-cables, maar met een beetje google werk kun je zo de instellingen in vista/XP vinden om dat te verhelpen.
Zij zeggen dat de nieuwe computer een zodanig sterk signaal uizend naar de modem dat de beveiliging ervoor zorgt dat de modem eruit knalt. Power lampje blijft wel branden alleen ADSL en Ethernet doet het niet meer. De telefoon kan ik hierdoor ook niet meer gebruiken. Als ik de kabel uit de nieuwe computer trekt herstelt de modem zich weer
Dit is trouwens onzin.. ik hoop dat je de helpdeskmedewerker verkeerd begrepen hebt ;)

add: je kunt er natuurlijk ook gewoon een router tussen plaatsen..

[ Voor 51% gewijzigd door denan op 17-09-2008 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met uitschakelen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de medewerker niet verkeerd begrepen. Dat zijn zijn letterlijke woorden. Het is een cjt 1616. Pilmo heeft een nieuwe cross kabel gestuurd en de problemen blijven

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:39:
Heb de medewerker niet verkeerd begrepen. Dat zijn zijn letterlijke woorden. Het is een cjt 1616. Pilmo heeft een nieuwe cross kabel gestuurd en de problemen blijven
Ik zal hem morgen even de oren wassen ;)
De kabel is in ieder geval het probleem niet, je acer heeft gewoon moeite met de crosscable.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de crosscable een verbinding gelegd met mijn oude computer en deze twee herkennen elkaar en kunnen een netwerk opzetten. Het lijkt mij dus niet dat Acer moeite heeft met de crosscable.

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:04:
Ik heb met de crosscable een verbinding gelegd met mijn oude computer en deze twee herkennen elkaar en kunnen een netwerk opzetten. Het lijkt mij dus niet dat Acer moeite heeft met de crosscable.
Niet in die opstelling, maar wel in de opstelling met de cjt1616. Er zijn in ieder geval 2 opties:
- Of je plaatst er een router tussen
- Of je zoekt op google (of in de Alice thread op tweakers) naar de instellingen die je moet aanpassen zodat je Acer de goede signalering gebruikt:
Quote uit dat forum
(GJS) Het kan echter zijn dat jouw laptop ook auto mdi-x doet, wellicht kan je dit uitzetten onder de advanced opties van de netwerkkaart. Je kan ook nog proberen de speed/duplex settings vast te zetten op 100 full ipv auto.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen laptop maar een desktop

Verwijderd

Topicstarter
Na het veranderen van de netwerkkaart settings naar 100 full duplex branden wel de adsl en ethernet lampjes van de modem, maar het lampje van de netwerkkaart bij de computer niet. Er kan geen verbinding met internet komen en er kan geen ip adres voor de modem gevonden worden.

• Noork
  • Niet online
Wat denan hierboven schrijft: Staat er misschien ook iets in de zin van "software cable detect" o.i.d. in de geavanceerde eigenschappen van je netwerkkaart? Met die instellingen zou je misschien ook kunnen spelen.

Je zou ook nog kunnen testen met een Linux live cd (b.v. Knoppix) om wellicht Vista uit te sluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Noork op 17-09-2008 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na diverse frustrerende gesprekken met een waardeloze = onkundige, onvriendelijke, ongemotiveerde helpdesk van Pilmo, twee telefoontjes met een vriendelijke Acer helpdesk die echter ook geen oplossing wisten hier de solutie, gevonden door de Media Markt:
Het lag aan de crosscable van Pilmo! Nu, met een gewone kabel (straight) + het aanpassen van de speed/duplex settings van de netwerkkaart naar 100/full duplex (stond op auto) hebben we gewoon weer internet! Media Markt bedankt :)!!! Ze vroegen ons de computer plus modem e.d. te brengen en een middagje achter te laten, hebben alle settings gecontroleerd (die stonden goed) en gaven aan dat het met een crosscable nooit zou kunnen lukken.

• denan
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:59:
Na diverse frustrerende gesprekken met een waardeloze = onkundige, onvriendelijke, ongemotiveerde helpdesk van Pilmo, twee telefoontjes met een vriendelijke Acer helpdesk die echter ook geen oplossing wisten hier de solutie, gevonden door de Media Markt:
Het lag aan de crosscable van Pilmo! Nu, met een gewone kabel (straight) + het aanpassen van de speed/duplex settings van de netwerkkaart naar 100/full duplex (stond op auto) hebben we gewoon weer internet! Media Markt bedankt :)!!! Ze vroegen ons de computer plus modem e.d. te brengen en een middagje achter te laten, hebben alle settings gecontroleerd (die stonden goed) en gaven aan dat het met een crosscable nooit zou kunnen lukken.
Nee, het ligt een de combinatie van cross-cable + coppertjet + acer. Als het op je oude computer wel goed werkt met de copperjet + cross.. en je sluit de acer aan.. en dan werkt het niet goed. Waar zit het probleem dan? :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, inderdaad, pilmo is echt een waardeloze internetprovider.

Wij hebben pilmo eens een jaartje geprobeerd, vanwege de prijs, en kwamen van het veel duurdere @home. Nou, dat hebben we geweten. Superslechte, afgrijselijk waardeloze voip telefonie, niet bereikbaar, slechte geluidskwaliteit, en het hele jaar geen verbetering ondanks vele helpdesk telefoontjes met de hoogst vervelende en domme helpdeskmedewerkers. Dan nog maar niet te spreken over hogere lag (tov @home), en veel minder stabiele snelheid (met name in de avonduren).

Bovendien ging onze, overhitte, modem na een maandje ook al kapot. Ding werd al standaard echt heet, vertrouwde het al niet zo. Omdat ik toch al wist dat ze eenzelfde weer op gingen sturen, heb ik maar zelf een nieuwe van een ander merk gekocht.

Nee, wij keken echt het hele jaar uit naar het aflopen van ons 1 jarige contract om weer terug te gaan naar het duurdere @home.

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee waar het probleem zit? By the way mijn internetverbinding is niet stabiel. Ik krijg alleen maar 45 kB/s ipv de gebruikelijke 500kB/s. Heeft iemand een idee hoe dit komt. Of is het toch de kabel. _/-\o_ _/-\o_

• denan
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:30:
Geen idee waar het probleem zit? By the way mijn internetverbinding is niet stabiel. Ik krijg alleen maar 45 kB/s ipv de gebruikelijke 500kB/s. Heeft iemand een idee hoe dit komt. Of is het toch de kabel. _/-\o_ _/-\o_
Ik zou zeggen: sluit je oude desktop eens aan en kijk wat je daar haalt ;)
Pagina: 1